flaga RPTekst łatwy do czytania

Badania i Projekty prowadzone przez IBE

Międzynarodowe badanie edukacyjne PIRLS
Tożsamość narodowa w procesie edukacji szkolnej
Monitorowanie losów absolwentów
Badanie PISA
Szkoła dostępna dla wszystkich
Refernet
Nauczyciele Zawodu
Czytanie u dorosłych
Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?
Zakład Edukacji Medialnej i Sztucznej Inteligencji
Kariera bez barier
Wsparcie polityki i praktyki edukacyjnej na rzecz integracji uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji (Doświadczenie migracji)
Badanie TIMSS
Rozwój systemu monitoringu karier absolwentów i absolwentek szkół ponadpodstawowych
Współczesne problemy wychowania
Zintegrowany System Kwalifikacji
Wsparcie Ministerstwa Edukacji w dalszym rozwoju kwalifikacji na poziomie 5 NQF i wzmacnianiu systemu edukacji w Azerbejdżanie
Rozwój Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
Mikropoświadczenia – pilotaż nowego rozwiązania wspierającego uczenie się przez całe życie
Badanie TALIS
EUROPEAID
Wykorzystanie laptopów i TIK
Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży
Badanie ICCS
E-dostęp do danych
PIAAC
Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych
BIObec
Rozwój kształcenia zawodowego na 5. poziomie Polskiej Ramy Kwalifikacji (5. poziom PRK)
Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji
Analiza dowodów i deklaracji – praktyczne wskazówki
BŁĄD W DYDAKTYCE Przyczyny powstawania, mechanizmy, szanse dydaktyczne
Dzieci w świecie neuroróżnorodności a kształtowanie kompetencji potrzebnych na rynku pracy. Jak wspierać dzieci w rozpoznawaniu, rozumieniu i pokonywaniu wyzwań neuroróżnorodności. Poradnik dla nauczycieli
Dzieci w świecie neuroróżnorodności a kształtowanie kompetencji potrzebnych na rynku pracy. Jak wspierać dzieci w rozpoznawaniu, rozumieniu i pokonywaniu wyzwań neuroróżnorodności. Poradnik dla rodziców.
Funkcjonowanie poznawcze oraz społeczne osób o zróżnicowanych potrzebach w kontekście tranzycji na rynek pracy. Znaczenie różnic indywidualnych oraz specyfika osób o specjalnych potrzebach wchodzących na rynek pracy
Główne wyniki międzynarodowego badania umiejętności dorosłych PIAAC 2023
Innowacje pedagogiczne. Poradnik dla nauczycieli
Instytucje certyfikujące w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji. Pakiet powitalny
Jak odkrywać i rozwijać talenty, pasje i specyficzne umiejętności uczniów w perspektywie tranzycji na rynek pracy
Jak pomagać? Tranzycja osób z niepełnosprawnościami ruchowymi na rynek pracy
Jak prowadzić warsztaty? Garść porad i dobrych praktyk
Jak stworzyć wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego (WSDZ) i program realizacji doradztwa zawodowego na dany rok szkolny z przykładami dobrych praktyk dla szkoły podstawowej i ponadpodstawowej
Jak uczyć, by uczniowie myśleli samodzielnie? Rozwijanie krytycznego myślenia w klasie
Kilka słów o metodyce pracy nauczyciela. Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży
Kompetencje (w) przyszłości. Praktyczny przewodnik
Kompetencje cyfrowe uczniów w Polsce – co wiemy z badań międzynarodowych?
Krytyczne myślenie, ocena wiarygodności informacji. Wnioski z międzynarodowych badań edukacyjnych i przeglądu literatury.
Kwalifikacje a potrzeby uczących się dorosłych
Lęk przed matematyką – charakterystyka, uwarunkowania, interwencje
Mapa drogowa. Jak(ą) wybrać ścieżkę edukacyjno-zawodową? Materiał informacyjny dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi, rodziców, nauczycieli, specjalistów i doradców zawodowych
Metoda Bilansu Kompetencji w międzykulturowym poradnictwie zawodowym. Potencjał i bariery
Metody i narzędzia w bilansie kompetencji. Podejście praktyczne
Młodzi w świecie technologii cyfrowych. Diagnoza zagrożeń i przewodnik po dobrych praktykach dla nauczycieli i wychowawców dzieci i młodszych nastolatków
Młodzież w świecie pieniędzy. Wyniki badania umiejętności finansowych PISA 2022
Model dla podmiotów zewnętrznego zapewniania jakości
Możliwości rozwoju zawodowego osób o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych w warunkach transformacji cyfrowej gospodarki
Nauczyciel facylitatorem ucznia w świecie zmian i niepewności (kompetencje nauczyciela)
Nauczyciele wobec projektowania uniwersalnego w edukacji
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 1. Tom 1. Rozwój dziecka. Wczesne dzieciństwo
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 2. Tom 1. Opieka i wychowanie. Wczesne dzieciństwo
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 3. Tom 1. Edukacja w okresie dzieciństwa i dorastania. Wczesna edukacja dziecka
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 4. Tom 2. Monitorowanie rozwoju w okresie dzieciństwa i dorastania. Rozpoznanie zasobów dziecka i środowiska rozwoju. Wiek przedszkolny
Nowe programy kształcenia dla nauczycielek i nauczycieli zawodu. Studia podyplomowe jako odpowiedź na potrzeby systemu edukacji zawodowej.
Osiągnięcia matematyczne i przyrodnicze czwartoklasistów. TIMSS 2023: trendy, wyzwania, perspektywy
Pilotażowa prognoza zapotrzebowania na nauczycieli zawodu na rok 2025
Portret nauczycieli zawodu (edycja 2024).
Prace domowe. Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej
Praktyczne wskazówki dotyczące technik i narzędzi wykorzystywanych w procesie Metody Bilansu Kompetencji oraz rekomendacje dotyczące rozwoju kompetencji miękkich doradcy edukacyjno-zawodowego
Praktyka dydaktyczna w szkołach kształcących w zawodach – propozycja programu praktyk dla studentek i studentów kierunków zawodowych.
Praktyki czytelnicze polskich uczniów
Prawda czy fałsz? Wspieranie uczniów w krytycznej ocenie informacji publikowanych w internecie
Prognoza zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy
Prognoza zapotrzebowania na zawody i kwalifikacje. Perspektywa BCU
Przegląd rozwiązań zagranicznych i rekomendowane modele zewnętrznego zapewniania jakości walidacji i certyfikowania
Przewodnik po polskim systemie edukacji dla uczniów i rodziców/opiekunów z doświadczeniem migracyjnym
Przyjmowanie perspektywy – polscy piętnastolatkowie w badaniu PISA
Raport z ogólnopolskich badań potrzeb kadr systemu oświaty w zakresie zasobów dydaktycznych i metodycznych dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb dzieci i młodzieży. Przedszkola – szkoły – placówki doskonalenia
Raport z prac nad aktualizacją Sektorowej Ramy Kwalifikacji dla Energetyki (SRK EN)
Raport z prac nad aktualizacją Sektorowej Ramy Kwalifikacji dla Gospodarki Odpadami (SRK GO)
Raport z prac nad aktualizacją Sektorowej Ramy Kwalifikacji dla Gospodarki Wodno-Ściekowej, Rekultywacji i Remediacji (SRK GWŚRiR)
Raport z prac nad aktualizacją Sektorowej Ramy Kwalifikacji w Budownictwie (SRK BD)
Rejestry kwalifikacji w krajach unijnych
Rekomendacje dotyczące doskonalenia zawodowego nauczycieli zawodu.
Scenariusz 1 Praca i ja – wybory i zmiany
Scenariusz 2. Ja dziś i jutro – zasoby i predyspozycje
Ścieżki edukacyjne uczących się dorosłych w Polsce. Odmienne spojrzenia na uczenie się w narracjach dorosłych o edukacji – raport z badania
Sectoral Qualifications Framework for Cybersecurity
Sectoral Qualifications Framework for Food Processing
Sectoral Qualifications Framework for Marketing Communications
Sectoral Qualifications Framework for Public Health
Sectoral Qualifications Framework for Real Estate
Sectoral Qualifications Framework for Sport
Sectoral Qualifications Framework for the Fashion Industry
Sectoral Qualifications Framework for Tourism
Sektorowa Rama Kwalifikacji dla Cyberbezpieczeństwa
Sektorowa Rama Kwalifikacji dla Przetwórstwa Żywności
Storytelling w doradztwie zawodowym. Praca z uczniami i uczennicami ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi
Stosowanie Metody Bilansu Kompetencji w pracy z uczniami słabosłyszącymi oraz g/Głuchymi
Sztuczna inteligencja (AI) jako megatrend kształtujący edukację. Jak przygotować się na szanse i wyzwania społeczno-gospodarcze związane ze sztuczną inteligencją?
The Polish Qualifications Framework User's Guide
Trudności w pełnieniu roli ucznia – uwarunkowania, przejawy, kierunki oddziaływań w kontekście kompetencji potrzebnych na rynku pracy
Uczenie się dorosłych w Polsce. Raport tematyczny z badania PIAAC 2023
Umiejętności na polskim rynku pracy. Raport tematyczny z badania PIAAC 2023.
Uwarunkowania uczenia się w dorosłości. Raport z badania „Uczenie się dorosłych Polaków”
Wspieranie uczniów z doświadczeniem migracyjnym i z rodzin zróżnicowanych kulturowo w tranzycji na rynek pracy w rozwijaniu kompetencji transferowalnych
Zastosowanie Metody Bilansu Kompetencji (MBK) w pracy z dziećmi i młodzieżą o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych
Żeby poradzić sobie – uczenie się języka polskiego przez migrantki i migrantów przymusowych z Ukrainy

Konkurs grantowy dla szkół policealnych

Z uwagi na brak zgłoszeń wniosków o przyznanie grantu w Konkursie grantowym ogłoszonym 3 marca 2025 r., Konkurs grantowy pozostaje nierozstrzygnięty.

Do udziału w Konkursie grantowym zapraszamy publiczne szkoły policealne (w rozumieniu art. 14 ust. 1 Ustawy Prawo oświatowe), prowadzące kształcenie w zawodach ujętych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego.

Założenia Konkursu grantowego

Zwycięzca Konkursu grantowego weźmie udział w realizacji przedsięwzięcia grantowego, w ramach którego podejmie współpracę z uczelnią zawodową i pracodawcą oraz przygotuje i zrealizuje eksperyment pedagogiczny w zaproponowanym przez siebie zawodzie eksperymentalnym. Szkoła policealna oraz zaangażowani przez nią partnerzy będą również uczestniczyli w zagranicznych wizytach studyjnych, ogólnopolskiej debacie dotyczącej udrożnienia 5. poziomu PRK oraz przygotowaniu rekomendacji do opracowania koncepcji ponadpodstawowego kształcenia zawodowego na 5. poziomie PRK. Wszystkie działania realizowane w ramach przedsięwzięcia grantowego będą wspierane przez ekspertów merytorycznych Instytutu Badań Edukacyjnych - Państwowego Instytutu Badawczego.

Zaproponowany zawód eksperymentalny nie może być ujęty w klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego, musi zostać przypisany do 5. poziomu PRK, a zaplanowane kształcenie zrealizowane w formie kształcenia dualnego przez okres 2 semestrów.

Zgłoszenia przyjmujemy do 14 marca 2025 r., do godziny 12.00.

Wysokość grantu

Do zdobycia jest grant w wysokości od 70 000 do 200 000 złotych. Bez wkładu własnego. Środki finansowe można przeznaczyć na zakup wyposażenia pracowni do kształcenia w zawodzie eksperymentalnym (materiałów oraz sprzętu), a także na zakup usługi i zaplanowanie dodatków dla personelu szkoły policealnej, który będzie zaangażowany zaangażowanego w realizację wszystkich etapów przedsięwzięcia grantowego.

Regulamin konkursu grantowego wraz z załącznikami

Regulamin

Formularz aplikacyjny - Załącznik nr 1 do Regulaminu

Wstępna opinia uczelni zawodowej - Załącznik nr 2 do Regulaminu

Wstępna zgoda pracodawcy - Załącznik nr 3 do Regulaminu

Opinia rady szkoły lub rady pedagogicznej - Załącznik nr 4 do Regulaminu

Karta oceny formalnej - Załącznik nr 5 do Regulaminu

Karta oceny merytorycznej - Załącznik nr 6 do Regulaminu

Opis działań grantobiorcy - Załącznik nr 7 do Regulaminu

Procedury realizacji przedsięwzięcia grantowego

Procedury

Wzór Umowy o powierzenie grantu

Wzór oświadczenia o kwalifikowalności podatku od towarów i usług - Załącznik nr 2 do umowy

Wzór harmonogramu płatności - Załącznik nr 3 do umowy

Wzór katalogu zakupionego sprzętu - Załącznik nr 4 do umowy

Obowiązki informacyjne Beneficjenta - Załącznik nr 5 do umowy

Wzór sprawozdania merytorycznego - Załącznik nr 6 do umowy

Wzór raportu - Załącznik nr 7 do umowy

Wzór protokołu odbioru - Załącznik nr 8 do umowy

Wzór klauzul informacyjnych - Załącznik nr 9 do umowy

Wzory deklaracji wekslowych - Załącznik nr 10 do umowy

 

Kontakt

Po szczegóły napisz na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. 

 

#funduszeUE FunduszeEuropejskie