flaga RPTekst łatwy do czytania

Polscy nauczyciele, choć zadowoleni z pracy, czują się niedoceniani. Mają silną motywację wewnętrzną, a jednocześnie są przytłoczeni relacjami z rodzicami oraz odpowiedzialnością za wyniki i dobrostan uczniów. Satysfakcjonują ich warunki zatrudnienia, ale nie wynagrodzenia – m.in. takie wnioski wynikają z najnowszej edycji Międzynarodowego Badania Nauczania i Uczenia się - TALIS 2024.

IBE PIB przygotował i przekazał Ministerstwu Edukacji Narodowej raport badawczy podsumowujący pierwsze efekty zmian w zadawaniu prac domowych. Analiza oparta jest na danych z ponad 7500 ankiet z reprezentatywnej próby 2081 szkół. 

Poradnik dla studentów i studentek "Jak uczyć się na studiach"? autorstwa pracowników Zespołu Badań Nauczycieli i Dydaktyki IBE PIB  to publikacja pokazująca narzędzia i strategie wspierająca skuteczne uczenie się. 

Smartfony, media społecznościowe i AI to codzienność młodych ludzi. Nowa publikacja pokazuje, jak wspierać dzieci i nastolatków w mądrym korzystaniu z technologii, by stała się narzędziem rozwoju, a nie źródłem zagrożeń.

Zapraszamy na transmisję z ogłoszenia wyników Międzynarodowego Badania Nauczania i Uczenia się – TALIS 2024. 7 października o 11.00 na naszym kanale FB przedstawimy dane zebrane od nauczycieli z Polski na tle wyników z ponad 50 krajów i regionów.

"Jak badania międzynarodowe mogą wspierać codzienną pracę nauczyciela?" - to dwa cykle bezpłatnych seminariów, które odbędą się w październiku i listopadzie w Warszawie oraz Białymstoku.

Współczesna szkoła stoi przed trudnym zadaniem: jak łączyć wymogi formalne z troską o zdrowie i rozwój uczniów. Ograniczanie aktywności ruchowej w wieku szkolnym ma bowiem dalekosiężne skutki

NASZE BADANIA