
- ISBN/ISSN: 978-83-68313-20-8
Jak wspierać nauczycieli w organizacji i monitorowaniu samodzielnego uczenia się uczniów? Vademecum dla dyrektorów
Bernadetta Czerkawska, Tomasz Kasprzak, Michał Rostworowski, Małgorzata Borowska-Leszczyszyn, Katarzyna Olejnik, Małgorzata Ostrowska
Instytut Badań Edukacyjnych, 2024
Inspiracją do stworzenia publikacji „Jak wspierać nauczycieli w organizacji i monitorowaniu samodzielnego uczenia się uczniów? Vademecum dla dyrektorów” stało się rozporządzenie MEN zmieniające podejście do prac domowych. Kolejna publikacja z serii vademeców adresowana jest do dyrektorów i dyrektorek szkół. Znajdziemy w nim konkretne wskazówki, narzędzia i podpowiedzi, jakie działania można podjąć, aby skutecznie wspierać nauczycieli, uczniów i rodziców w rozwijaniu umiejętności samodzielnego uczenia się. W poradniku są również scenariusze rad pedagogicznych, spotkań z rodzicami, przykłady zajęć z uczniami oraz arkusze obserwacji lekcji i ewaluacji. Zostały one tak przygotowane, żeby można było je wydrukować, wypełniać i korzystać z nich w praktyce. Te strony zostały oznaczone symbolem drukarki.