Rozwój kształcenia zawodowego na 5. poziomie Polskiej Ramy Kwalifikacji (5. poziom PRK)

Instytut Badań Edukacyjnych prowadzi projekt „Rozwój kształcenia zawodowego na 5. poziomie Polskiej Ramy Kwalifikacji (5. poziom PRK)”, który jest finansowany z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).

Cele projektu

Głównym celem projektu jest przygotowanie propozycji rozwiązań w zakresie zwiększenia drożności pomiędzy kształceniem zawodowym na poziomie ponadpodstawowym i wyższym. Drożność należy rozumieć jako wypełnienie „luki” pomiędzy szkolnictwem zawodowym i wyższym oraz jako zapewnienie rozwiązań umożliwiających uznawanie na poziomie szkolnictwa wyższego osiągnięć absolwentów nowego, eksperymentalnego kierunku kształcenia. Relacje pomiędzy kształceniem i szkoleniem zawodowym, szkolnictwem wyższym, strukturami instytucjonalnymi oraz profilami kształcenia i szkolenia w istotnym stopniu wpływają na drożność systemu.

Zadania w projekcie

Osiągnięciu ww. rezultatów służy realizacja następujących zadań:

  1. Prace analityczno-rozwojowe i przygotowanie eksperymentu pedagogicznego
  2. Przeprowadzenie eksperymentu w wybranej szkole policealnej i organizacja ogólnopolskiej debaty w zakresie udrożnienia 5. poziomie PRK oraz zebranie wkładu do pełnej koncepcji ponadpodstawowego kształcenia zawodowego na tym poziomie
  3. Przygotowanie ostatecznej wersji koncepcji ponadpodstawowego kształcenia zawodowego na 5. poziomie PRK.

Rezultaty

W projekcie przyjęto uzyskanie następujących rezultatów: 

  • Liczba opracowanych rozwiązań w zakresie doskonalenia systemu kształcenia zawodowego: 1 (wskaźnik produktu)
  • Liczba opracowanych ekspertyz w ramach projektu: 6 (wskaźnik produktu)
  • Liczba szkół policealnych, które otrzymały grant w ramach projektu: 1 (wskaźnik produktu)
  • Liczba wdrożonych rozwiązań w zakresie doskonalenia systemu kształcenia zawodowego: 1 (wskaźnik rezultatu). 

 

Grupy docelowe

Odbiorcami ww. działań są:

Bezpośredni odbiorcy wsparcia: Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania, ministrowie właściwi dla zawodów, organy prowadzące szkoły policealne, kadra pedagogiczna szkół policealnych, w tym dyrektorzy, ich zastępcy oraz kierownicy szkolenia praktycznego, obecni i potencjalni słuchacze szkół policealnych.

Pośredni odbiorcy wsparcia: przedstawiciele i pracodawcy uczestniczący w kształceniu zawodowym w systemie dualnym – uczelnie zawodowe, przedstawiciele kuratoriów oświaty, instytucje rynku pracy, w tym publiczne służby zatrudnienia, OHP, agencje zatrudnienia, instytucje szkolnictwa oraz instytucje dialogu społecznego i partnerstwa lokalnego, partnerzy społeczni, rozumiani jako przedstawiciele pracodawców i pracowników, stowarzyszenia i fundacje zajmujące się problematyką uczenia się przez całe życie i rozwojem umiejętności.

 

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie

Wartość Projektu wynosi 7 000 000,00 zł, w tym wysokość wkładu Funduszy Europejskich 5 776 400,00 zł

Data podpisania umowy: 19.11.2024

Dofinansowanie z Budżetu Państwa: 1 223 600,00 zł

Nr projektu: FERS.01.04-IP.05-0028/24

 

znaki strona www male