flaga RPTekst łatwy do czytania

ISBN/ISSN: 978-83-68313-16-1

Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się? Vademecum dla nauczycieli szkół ponadpodstawowych

Dorota Nawrat-Wyraz, Ewa Frołow, Bernadetta Czerkawska, Michał Rostworowski, Katarzyna Chyl, Łukasz Tanaś, Anna Konarzewska, Małgorzata Ostrowska, Katarzyna Pelc, Janina Stojak, Maciej Wojdyna, Sylwia Żmijewska-Kwiręg

Instytut Badań Edukacyjnych, 2024

Publikacja jest trzecią z serii 8 vademeców Instytutu Badań Edukacyjnych oraz Ministerstwa Edukacji Narodowej, których celem jest wsparcie nauczycieli, uczniów, dyrektorów szkół oraz rodziców w tym, jak uczyć, jak się uczyć oraz jak wspierać uczniów zgodnie z nowym rozporządzeniem dotyczącym prac domowych. Vademecum powstało w oparciu o polskie i międzynarodowe badania naukowe dotyczące efektywnego uczenia. Jego autorami są eksperci z Instytutu Badań Edukacyjnych, nauczyciele praktycy z Centrum Edukacji Obywatelskiej oraz badacze z Uniwersytetu SWPS.
Oprócz omówienia zmian prawnych oraz mechanizmów uczenia się vademecum daje praktyczne informacje i wskazówki, jak rozwijać u uczniów szkół ponadpodstawowych bardzo ważną umiejętność samodzielnego uczenia się. Nauczyciele i nauczycielki znajdą tam pomysły na to, jak zwiększyć skuteczność prac domowych, jak motywować i jak udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej, a także scenariusze lekcji i wskazówki do współpracy z rodzicami/opiekunami uczniów.

 Zobacz publikację

  • Projekt: Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?
  • Typ publikacji: Poradnik
  • Język: PL
  • WCAG - TAK
  • Dziedzina: Edukacja i pedagogika