flaga RPTekst łatwy do czytania

20250310113459 kilka slow o metodyce pracy nauczyciela jpg
ISBN: 978-83-68313-81-9
DOI: 10.24131/9788368313819

Wykorzystanie narzędzi diagnostycznych i zapotrzebowanie na materiały metodyczne w pracy poradni psychologiczno-pedagogicznych – raport

Maria Jankowska, Izabella Lutze

Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy, 2025

W raporcie przedstawiono wyniki badania ankietowego skierowanego do kadr systemu oświaty, którego celem była analiza potrzeb specjalistów pracujących w publicznych i niepublicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych w zakresie zasobów dydaktycznych i metodycznych dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb dzieci i młodzieży oraz w zakresie częstotliwości wykorzystania przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne narzędzi diagnostycznych w wybranych obszarach.W raporcie omówiono w szczególności zakres wykorzystania zasobów dydaktycznych i metodycznych przez praktyków bezpośrednio pracujących z dziećmi i młodzieżą, wskazano, jakiego rodzaju materiałów brakuje w ogólnodostępnych zasobach edukacyjnych oraz jakie są najczęściej wykorzystywane narzędzia diagnostyczne. Pytania zawarte w kwestionariuszu ankiety dotyczyły zarówno kwestii związanych z przygotowaniem się do prowadzenia rozpoznania, diagnozy, jak i prowadzenia wsparcia postdiagnostycznego. Ponadto istotne było poznanie potrzeb w zakresie oznakowania materiałów w celu ich łatwego wyszukiwania przez specjalistów z poradni.Wyniki przeprowadzonego badania ankietowego są wykorzystywane w pozostałych działaniach zaplanowanych w projekcie i będą służyły do wsparcia pracy specjalistów w bezpośredniej pracy z uczniami ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi i rozwojowymi.

pobierz publikację - plik PDF

  • Projekt: Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży
  • Typ publikacji: Raport
  • Język: PL
  • WCAG - TAK
  • Dziedzina: Edukacja i pedagogika