flaga RPTekst łatwy do czytania

kompetencje cyfrowe uczniow w polsce analizy ibe 3 okladka
Numer DOI: 10.24131/r20250710

Kompetencje cyfrowe uczniów w Polsce – co wiemy z badań międzynarodowych?

Paweł Penszko

Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy, 2025

W trzecim opracowaniu z cyklu „Analizy IBE dla polityki publicznej” na podstawie analizy danych z międzynarodowych badań edukacyjnych (ICILS, ICCS, PISA, TIMSS oraz PIRLS) przedstawiono, co wiemy o kompetencjach cyfrowych uczniów w Polsce na podstawie danych z badań międzynarodowych. W publikacji poszukiwano odpowiedzi na pytania o to, jak polscy uczniowie radzą sobie w cyfrowym świecie, czy szkoła skutecznie rozwija ich umiejętności oraz jakiego wsparcia potrzebują. W analizie pokazano również, jak samoocena kompetencji uczniów ma się do ich rzeczywistych wyników oraz różnice między płciami w nabywaniu specjalistycznych kompetencji cyfrowych. Publikacja zawiera rekomendacje dla polityki edukacyjnej.

 Zobacz publikację

  • Projekt: Międzynarodowe badania kompetencji
  • Typ publikacji: Analiza
  • Język: PL
  • WCAG - TAK
  • Dziedzina: Edukacja i pedagogika, Socjologia i społeczeństwo