
- ISBN: 978-83-68313-81-9
DOI: 10.24131/9788368313819
Uczniowie z ADHD w klasie. Poradnik dla nauczycieli
Agnieszka Słopień, Tomasz Wolańczyk, Marta Jerzak, Magdalena Wydra, Barbara Olszewska, Agnieszka Rosa, Sylwia Kowalska
Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy, 2025
Poradnik, który oddajemy w Państwa ręce, to praktyczne i merytoryczne źródło wiedzy, powstałe z myślą o Waszej codziennej pracy w szkole, przygotowane dla osób pragnących zasięgnąć porady na temat pracy z dzieckiem z nadpobudliwością psychoruchową. ADHD (od ang. attention deficit hyperactivity disorder) to zaburzenie rozwojowe kojarzone z chaosem, nieuporządkowaniem, szybkością. Budzi ono wiele kontrowersji i niepokoju wśród nauczycieli, rówieśników, ale także rodziców i opiekunów. To jedno z zaburzeń, którego nie sposób nie zauważyć ze względu na charakterystyczne objawy – impulsywność, deficyt uwagi, nadruchliwość. […] Dzięki lekturze poradnika zyskacie narzędzia, które pomogą Wam w codziennej pracy z uczniami z ADHD – nie tylko poprawiając ich funkcjonowanie w szkole, ale również wspierając ich rozwój emocjonalny i społeczny. Zachęcamy do zapoznania się z opracowaniem i wdrażania zawartych w nim rekomendacji, które mogą znacząco wpłynąć na jakość edukacji i komfort uczniów oraz całej społeczności szkolnej.