flaga RPTekst łatwy do czytania

20250310113459 kilka slow o metodyce pracy nauczyciela jpg
ISBN: 978-83-68313-81-9
DOI: 10.24131/9788368313819

Uczniowie z ADHD w klasie. Poradnik dla nauczycieli

Agnieszka Słopień, Tomasz Wolańczyk, Marta Jerzak, Magdalena Wydra, Barbara Olszewska, Agnieszka Rosa, Sylwia Kowalska

Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy, 2025

Poradnik, który oddajemy w Państwa ręce, to praktyczne i merytoryczne źródło wiedzy, powstałe z myślą o Waszej codziennej pracy w szkole, przygotowane dla osób pragnących zasięgnąć porady na temat pracy z dzieckiem z nadpobudliwością psychoruchową. ADHD (od ang. attention deficit hyperactivity disorder) to zaburzenie rozwojowe kojarzone z chaosem, nieuporządkowaniem, szybkością. Budzi ono wiele kontrowersji i niepokoju wśród nauczycieli, rówieśników, ale także rodziców i opiekunów. To jedno z zaburzeń, którego nie sposób nie zauważyć ze względu na charakterystyczne objawy – impulsywność, deficyt uwagi, nadruchliwość. […] Dzięki lekturze poradnika zyskacie narzędzia, które pomogą Wam w codziennej pracy z uczniami z ADHD – nie tylko poprawiając ich funkcjonowanie w szkole, ale również wspierając ich rozwój emocjonalny i społeczny. Zachęcamy do zapoznania się z opracowaniem i wdrażania zawartych w nim rekomendacji, które mogą znacząco wpłynąć na jakość edukacji i komfort uczniów oraz całej społeczności szkolnej.

pobierz publikację - plik PDF

  • Projekt: Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży
  • Typ publikacji: Poradnik
  • Język: PL
  • WCAG - TAK
  • Dziedzina: Edukacja i pedagogika