flaga RPTekst łatwy do czytania

Druga część wysłuchania publicznego ws. projektów podstaw programowych

Druga część wysłuchania publicznego ws. projektów podstaw programowych

Już 23 października wysłuchamy opinii na temat projektów podstaw: biologii, chemii, fizyki, geografii oraz przyrody. Do wzięcia udziału konieczna jest rejestracja.
Dyrektor i pracownicy IBE PIB wyróżnieni Medalami KEN

Dyrektor i pracownicy IBE PIB wyróżnieni Medalami KEN

Wśród odznaczonych Medalami Komisji Edukacji Narodowej znalazł się dr hab. Maciej Jakubowski, dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych - Państwowego Instytutu Badawczego oraz pracownicy i współpracownicy Instytutu. Medale wręczyła minister...

Znamy wyniki badania TALIS 2024

Znamy wyniki badania TALIS 2024

Polscy nauczyciele, choć zadowoleni z pracy, czują się niedoceniani. Mają silną motywację wewnętrzną, a jednocześnie są przytłoczeni relacjami z rodzicami oraz odpowiedzialnością za wyniki i dobrostan uczniów. Satysfakcjonują ich warunki...

Raport dotyczący prac domowych trafił do MEN

Raport dotyczący prac domowych trafił do MEN

IBE PIB przygotował i przekazał Ministerstwu Edukacji Narodowej raport badawczy podsumowujący pierwsze efekty zmian w zadawaniu prac domowych. Analiza oparta jest na danych z ponad 7500 ankiet z reprezentatywnej próby 2081 szkół. 

Analizy IBE Prace domowe
Numer DOI: 10.24131/r20241119

Jak uczyć, by uczniowie myśleli samodzielnie? Rozwijanie krytycznego myślenia w klasie.

Paweł Penszko, Michał Sitek, Olga Wasilewska

Instytut Badań Edukacyjnych, 2024

W pierwszym opracowaniu z cyklu „Analizy IBE dla polityki edukacyjnej” autorzy przedstawili wyniki badań naukowych dotyczących prac domowych. W publikacji zaprezentowano dane z międzynarodowych badań porównawczych (TIMSS, PIRLS i PISA), dotyczące m. in. częstotliwości zadawania prac domowych w polskich szkołach i czasu poświęcanego na prace domowe przez uczniów. Podsumowano także badania dotyczące skuteczności prac domowych i wnioski na temat warunków, jakie powinna spełniać praca domowa, aby przynosiła korzystne efekty edukacyjne.

    Zobacz publikację

  • Projekt: Międzynarodowe badania kompetencji
  • Typ publikacji: Analiza
  • Język: PL
  • WCAG - TAK
  • Dziedzina: Edukacja i pedagogika