flaga RPTekst łatwy do czytania

IBE PIB prezentuje Profil absolwenta i absolwentki szkoły ponadpodstawowej

IBE PIB prezentuje Profil absolwenta i absolwentki szkoły ponadpodstawowej

Zapraszamy do zapoznania się z Profilem absolwenta i absolwentki szkoły ponadpodstawowej. To nowoczesne narzędzie wspierające rozwój kompetencji oraz przygotowanie młodych osób do rynku pracy i dalszej edukacji.

"Równe szanse na najlepszą edukację". Podsumowanie konferencji IBE PIB

Wiedza, kompetencje i sprawczość w kontekście praktyki szkolnej i Reformy26 - to najważniejsze tematy konferencji edukacyjnej, która odbyła się w Warszawie.
Mikropoświadczenia to szansa dla polskich uczelni

Mikropoświadczenia to szansa dla polskich uczelni

Polskie uczelnie stają przed szansą włączenia się w globalny trend mikropoświadczeń – krótkich, cyfrowych form potwierdzania zdobytej wiedzy i umiejętności. To rozwiązanie, które może zmienić sposób uczenia się, nauczania i potwierdzania...

ADHD w klasie. Pobierz poradnik dla nauczycieli

ADHD w klasie. Pobierz poradnik dla nauczycieli

Nadpobudliwość psychoruchowa z deficytem uwagi jest jednym z najczęściej występujących zaburzeń, z jakimi mierzą się nauczyciele w codziennej pracy. Zapraszamy do zapoznania się z naszą najnowszą publikacją.
Analizy IBE Prace domowe
Numer DOI: 10.24131/r20240229

Prace domowe. Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej

Paweł Penszko, Michał Sitek, Olga Wasilewska

Instytut Badań Edukacyjnych, 2024

W pierwszym opracowaniu z cyklu „Analizy IBE dla polityki edukacyjnej” autorzy przedstawili wyniki badań naukowych dotyczących prac domowych. W publikacji zaprezentowano dane z międzynarodowych badań porównawczych (TIMSS, PIRLS i PISA), dotyczące m. in. częstotliwości zadawania prac domowych w polskich szkołach i czasu poświęcanego na prace domowe przez uczniów. Podsumowano także badania dotyczące skuteczności prac domowych i wnioski na temat warunków, jakie powinna spełniać praca domowa, aby przynosiła korzystne efekty edukacyjne.

Zobacz publikację

  • Projekt: Międzynarodowe badania kompetencji
  • Typ publikacji: Analiza
  • Język: PL
  • WCAG - TAK
  • Dziedzina: Edukacja i pedagogika