flaga RPTekst łatwy do czytania

Polska dołącza do kolejnej edycji Międzynarodowego Badania Kompetencji Obywatelskich - ICCS 2027!

Polska dołącza do kolejnej edycji Międzynarodowego Badania Kompetencji Obywatelskich - ICCS 2027!

Nasz kraj weźmie udział w Międzynarodowym Badaniu Kompetencji Obywatelskich (International Civic and Citizenship Education Study) już po raz trzeci. Badanie będzie prowadził Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy, na...

Nowa Rada Naukowa IBE PIB

Nowa Rada Naukowa IBE PIB

Pierwsze posiedzenie nowo wybranej Rady Naukowej IBE PIB na lata 2025–2029 odbyło się 15 grudnia 2025 r. Funkcję przewodniczącego Rady objął dr hab. Karol Konaszewski, prof. Uniwersytetu w Białymstoku.
Dobrostan szkolny w klasach zróżnicowanych

Dobrostan szkolny w klasach zróżnicowanych

To pierwsza w Polsce tak szeroka diagnoza dobrostanu szkolnego uczniów uczących się w zróżnicowanych środowiskach. Powstała na podstawie badań zrealizowanych przez IBE PIB w projekcie "Szkoła dostępna dla wszystkich" (UNICEF – ASA).

Polska szkoła w świecie migracji – konferencja o przyszłości edukacji

Polska szkoła w świecie migracji – konferencja o przyszłości edukacji

Konferencja zgromadzi ekspertów, praktyków i decydentów, aby przedstawić najnowsze dane o sytuacji dzieci z doświadczeniem migracji w polskich szkołach oraz omówić wyzwania i kierunki dalszych działań.

Zapraszamy do zapoznania się z analizą Prace domowe. Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej.

Autorzy przedstawili w niej wyniki badań naukowych dotyczących prac domowych. W publikacji zaprezentowano dane z międzynarodowych badań porównawczych (TIMSS, PIRLS i PISA) dotyczące m. in. częstotliwości zadawania prac domowych w polskich szkołach i czasu poświęcanego na prace domowe przez uczniów. Podsumowano także badania dotyczące skuteczności prac domowych i wnioski na temat warunków, jakie powinna spełniać praca domowa, aby przynosiła korzystne efekty edukacyjne.

Jest to pierwsza analiza z nowego cyklu: Analizy IBE dla polityki edukacyjnej. Przygotowana została w ramach projektu „Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych” finansowanego z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).

PISA 2018 wyniki raport

Prace domowe. Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej

Penszko, P., Sitek, M., Wasilewska, O. (2024). Prace domowe: Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej. Analizy IBE dla polityki publicznej.

Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych

Zobacz publikację