flaga RPTekst łatwy do czytania

Dołączamy do Międzynarodowego Badania Kompetencji Obywatelskich!

Dołączamy do Międzynarodowego Badania Kompetencji Obywatelskich!

Polska weźmie udział w Międzynarodowym Badaniu Kompetencji Obywatelskich (International Civic and Citizenship Education Study) już po raz trzeci. Badanie ICCS 2027 będzie prowadził IBE PIB, na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Od teorii do działania. Ruszają praktyki studenckie IBE PIB

Od teorii do działania. Ruszają praktyki studenckie IBE PIB

Praktyki studenckie mogą być czymś więcej niż tylko formalnym obowiązkiem. Zapraszamy studentki i studentów pedagogiki oraz kierunków pokrewnych do udziału w wyjątkowym programie “Playing for Success w Polsce”, który łączy edukację, sport i...

Co decyduje o dostępie do najlepszych liceów?

Co decyduje o dostępie do najlepszych liceów?

Czy miejsce, w którym znajduje się szkoła podstawowa, wpływa na dalszą ścieżkę edukacyjną uczniów? Najnowsze analizy pokazują, że nawet przy podobnych wynikach egzaminów uczniowie z dużych miast mają znacznie większe szanse na naukę w...

Dobrostan szkolny w klasach zróżnicowanych

Dobrostan szkolny w klasach zróżnicowanych

To pierwsza w Polsce tak szeroka diagnoza dobrostanu szkolnego uczniów uczących się w zróżnicowanych środowiskach. Powstała na podstawie badań zrealizowanych przez IBE PIB w projekcie "Szkoła dostępna dla wszystkich" (UNICEF – ASA).

Zapraszamy do zapoznania się z analizą Prace domowe. Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej.

Autorzy przedstawili w niej wyniki badań naukowych dotyczących prac domowych. W publikacji zaprezentowano dane z międzynarodowych badań porównawczych (TIMSS, PIRLS i PISA) dotyczące m. in. częstotliwości zadawania prac domowych w polskich szkołach i czasu poświęcanego na prace domowe przez uczniów. Podsumowano także badania dotyczące skuteczności prac domowych i wnioski na temat warunków, jakie powinna spełniać praca domowa, aby przynosiła korzystne efekty edukacyjne.

Jest to pierwsza analiza z nowego cyklu: Analizy IBE dla polityki edukacyjnej. Przygotowana została w ramach projektu „Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych” finansowanego z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).

PISA 2018 wyniki raport

Prace domowe. Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej

Penszko, P., Sitek, M., Wasilewska, O. (2024). Prace domowe: Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej. Analizy IBE dla polityki publicznej.

Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych

Zobacz publikację