flaga RPTekst łatwy do czytania

IBE PIB prezentuje Profil absolwenta i absolwentki szkoły ponadpodstawowej

IBE PIB prezentuje Profil absolwenta i absolwentki szkoły ponadpodstawowej

Zapraszamy do zapoznania się z Profilem absolwenta i absolwentki szkoły ponadpodstawowej. To nowoczesne narzędzie wspierające rozwój kompetencji oraz przygotowanie młodych osób do rynku pracy i dalszej edukacji.
Uczniowie i uczennice z doświadczeniem migracji w polskich szkołach

Uczniowie i uczennice z doświadczeniem migracji w polskich szkołach

Od 2004 roku liczba uczniów z doświadczeniem migracji w polskich szkołach systematycznie rosła. Nowa publikacja IBE PIB podsumowuje te dwie dekady przemian, wskazuje wyzwania oraz dobre praktyki.
1200 osób z 80 szkół przeszkolonych w projekcie

1200 osób z 80 szkół przeszkolonych w projekcie "Kariera bez Barier"

Zakończyliśmy cykl szkoleń w projekcie "Kariera bez Barier", w którym udział wzięło blisko 1200 nauczycieli, dyrektorów i doradców zawodowych. Uczestnicy zdobyli narzędzia do wspierania uczniów.
Autorytet jako wsparcie czy przeszkoda dla kobiet w spektrum autyzmu?

Autorytet jako wsparcie czy przeszkoda dla kobiet w spektrum autyzmu?

Zapraszamy do zapoznania się z nowym artykułem z kwartalnika EDUKACJA, który podejmuje ważny temat – wpływu autorytetu na funkcjonowanie kobiet w spektrum autyzmu w codziennych relacjach.

Zapraszamy do zapoznania się z analizą Prace domowe. Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej.

Autorzy przedstawili w niej wyniki badań naukowych dotyczących prac domowych. W publikacji zaprezentowano dane z międzynarodowych badań porównawczych (TIMSS, PIRLS i PISA) dotyczące m. in. częstotliwości zadawania prac domowych w polskich szkołach i czasu poświęcanego na prace domowe przez uczniów. Podsumowano także badania dotyczące skuteczności prac domowych i wnioski na temat warunków, jakie powinna spełniać praca domowa, aby przynosiła korzystne efekty edukacyjne.

Jest to pierwsza analiza z nowego cyklu: Analizy IBE dla polityki edukacyjnej. Przygotowana została w ramach projektu „Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych” finansowanego z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).

PISA 2018 wyniki raport

Prace domowe. Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej

Penszko, P., Sitek, M., Wasilewska, O. (2024). Prace domowe: Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej. Analizy IBE dla polityki publicznej.

Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych

Zobacz publikację