flaga RPTekst łatwy do czytania

Druga część wysłuchania publicznego ws. projektów podstaw programowych

Druga część wysłuchania publicznego ws. projektów podstaw programowych

Już 23 października wysłuchamy opinii na temat projektów podstaw: biologii, chemii, fizyki, geografii oraz przyrody. Do wzięcia udziału konieczna jest rejestracja.
ADHD w klasie: Bezpłatny poradnik IBE PIB dla nauczycieli

ADHD w klasie: Bezpłatny poradnik IBE PIB dla nauczycieli

Nadpobudliwość psychoruchowa z deficytem uwagi (ADHD) jest jednym z najczęściej występujących zaburzeń, z jakimi mierzą się nauczyciele w codziennej pracy. Kontakt z uczniami z ADHD wymaga nie tylko cierpliwości, ale przede wszystkim...

Dyrektor i pracownicy IBE PIB wyróżnieni Medalami KEN

Dyrektor i pracownicy IBE PIB wyróżnieni Medalami KEN

Wśród odznaczonych Medalami Komisji Edukacji Narodowej znalazł się dr hab. Maciej Jakubowski, dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych - Państwowego Instytutu Badawczego oraz pracownicy i współpracownicy Instytutu. Medale wręczyła minister...

Ogłoszenie wyników TALIS 2024

Ogłoszenie wyników TALIS 2024

7 października 2025 r. w Instytucie Badań Edukacyjnych - Państwowym Instytucie Badawczym ogłoszone zostały wyniki Międzynarodowego Badania Nauczania i Uczenia się TALIS 2024. Wydarzenie zainaugurowali Sekretarz Stanu w Ministerstwie...

Zapraszamy do zapoznania się z analizą Prace domowe. Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej.

Autorzy przedstawili w niej wyniki badań naukowych dotyczących prac domowych. W publikacji zaprezentowano dane z międzynarodowych badań porównawczych (TIMSS, PIRLS i PISA) dotyczące m. in. częstotliwości zadawania prac domowych w polskich szkołach i czasu poświęcanego na prace domowe przez uczniów. Podsumowano także badania dotyczące skuteczności prac domowych i wnioski na temat warunków, jakie powinna spełniać praca domowa, aby przynosiła korzystne efekty edukacyjne.

Jest to pierwsza analiza z nowego cyklu: Analizy IBE dla polityki edukacyjnej. Przygotowana została w ramach projektu „Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych” finansowanego z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).

PISA 2018 wyniki raport

Prace domowe. Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej

Penszko, P., Sitek, M., Wasilewska, O. (2024). Prace domowe: Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej. Analizy IBE dla polityki publicznej.

Warszawa: Instytut Badań Edukacyjnych

Zobacz publikację