flaga RPTekst łatwy do czytania

Znamy laureatów konkursu na najlepszą pracę dyplomową lub doktorską

Znamy laureatów konkursu na najlepszą pracę dyplomową lub doktorską

Kapituła Konkursu IBE PIB na najlepszą pracę dyplomową lub doktorską z obszaru edukacji – edycja 2025 wyłoniła zwycięzców. W odpowiedzi na ogłoszenie nadesłano aż 111 prac – w tym 26 licencjackich, 60 magisterskich i 25 doktorskich.

"Włączanie to działanie". Konferencja IBE PIB i UNICEF

Jak tworzyć szkołę, w której każdy uczeń ma szansę rozwinąć swój potencjał? Dołącz do konferencji i wspólnie z ekspertami, praktykami i partnerami międzynarodowymi poszukajmy odpowiedzi.
Mikropoświadczenia to szansa dla polskich uczelni

Mikropoświadczenia to szansa dla polskich uczelni

Polskie uczelnie stają przed szansą włączenia się w globalny trend mikropoświadczeń – krótkich, cyfrowych form potwierdzania zdobytej wiedzy i umiejętności. To rozwiązanie, które może zmienić sposób uczenia się, nauczania i potwierdzania...

ADHD w klasie. Pobierz poradnik dla nauczycieli

ADHD w klasie. Pobierz poradnik dla nauczycieli

Nadpobudliwość psychoruchowa z deficytem uwagi jest jednym z najczęściej występujących zaburzeń, z jakimi mierzą się nauczyciele w codziennej pracy. Zapraszamy do zapoznania się z naszą najnowszą publikacją.

tomasz gajderowicz

Dr Tomasz Gajderowicz

jest doświadczonym naukowcem w krajowych i międzynarodowych projektach. Związany jest z Wydziałem Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, kształcił się również za granicą, między innymi na Uniwersytecie w Glasgow. Jego znaczący dorobek badawczy został doceniony, czego efektem jest wiele prestiżowych wyróżnień i nagród, w tym Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców, Stypendium Dekaban-Liddl, Stypendium „Doktoraty dla Mazowsza II” oraz Stypendium START Fundacji Nauki Polskiej. Tomasz Gajderowicz jest ponadto praktykiem kształcenia, regularnie nagradzanym przez Rektora Uniwersytetu Warszawskiego za wybitne osiągnięcia dydaktyczne. Jego pasją jest propagowanie metod nauczania opartych na badaniach – w tym obszarze przeprowadził setki szkoleń dla nauczycieli oraz gościnnych wykładów dla instytucji zagranicznych.

Jako dyrektor ds. badań w Fundacji Evidence Institute zajmował się analizą danych z międzynarodowych badań (PISA, TIMSS, PIRLS) oraz doradzał w obszarze polityki edukacyjnej rządom i instytucjom międzynarodowym, w tym m.in. Bankowi Światowemu, UNESCO, ETEC oraz Komisji Europejskiej.

W swoich badaniach specjalizuje się w implementacji nowoczesnych metod mikroekonometrycznych do analizy motywacji i wyborów w kształceniu i pracy zawodowej. Jego publikacje obejmują innowacyjne rozwiązania metodologiczne dotyczące badania kapitału ludzkiego w gospodarce (szczególnie zielonej i cyfrowej), łącząc sektor edukacji z rynkiem pracy.

Poza swoją pasją do edukacji, Tomasz Gajderowicz jest również pilotem samolotowym i miłośnikiem nurkowania.