flaga RPTekst łatwy do czytania

Dołączamy do Międzynarodowego Badania Kompetencji Obywatelskich!

Dołączamy do Międzynarodowego Badania Kompetencji Obywatelskich!

Polska weźmie udział w Międzynarodowym Badaniu Kompetencji Obywatelskich (International Civic and Citizenship Education Study) już po raz trzeci. Badanie ICCS 2027 będzie prowadził IBE PIB, na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Od teorii do działania. Ruszają praktyki studenckie IBE PIB

Od teorii do działania. Ruszają praktyki studenckie IBE PIB

Praktyki studenckie mogą być czymś więcej niż tylko formalnym obowiązkiem. Zapraszamy studentki i studentów pedagogiki oraz kierunków pokrewnych do udziału w wyjątkowym programie “Playing for Success w Polsce”, który łączy edukację, sport i...

Co decyduje o dostępie do najlepszych liceów?

Co decyduje o dostępie do najlepszych liceów?

Czy miejsce, w którym znajduje się szkoła podstawowa, wpływa na dalszą ścieżkę edukacyjną uczniów? Najnowsze analizy pokazują, że nawet przy podobnych wynikach egzaminów uczniowie z dużych miast mają znacznie większe szanse na naukę w...

Dobrostan szkolny w klasach zróżnicowanych

Dobrostan szkolny w klasach zróżnicowanych

To pierwsza w Polsce tak szeroka diagnoza dobrostanu szkolnego uczniów uczących się w zróżnicowanych środowiskach. Powstała na podstawie badań zrealizowanych przez IBE PIB w projekcie "Szkoła dostępna dla wszystkich" (UNICEF – ASA).

tomasz gajderowicz

Dr Tomasz Gajderowicz

jest doświadczonym naukowcem w krajowych i międzynarodowych projektach. Związany jest z Wydziałem Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, kształcił się również za granicą, między innymi na Uniwersytecie w Glasgow. Jego znaczący dorobek badawczy został doceniony, czego efektem jest wiele prestiżowych wyróżnień i nagród, w tym Stypendium Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego dla wybitnych młodych naukowców, Stypendium Dekaban-Liddl, Stypendium „Doktoraty dla Mazowsza II” oraz Stypendium START Fundacji Nauki Polskiej. Tomasz Gajderowicz jest ponadto praktykiem kształcenia, regularnie nagradzanym przez Rektora Uniwersytetu Warszawskiego za wybitne osiągnięcia dydaktyczne. Jego pasją jest propagowanie metod nauczania opartych na badaniach – w tym obszarze przeprowadził setki szkoleń dla nauczycieli oraz gościnnych wykładów dla instytucji zagranicznych.

Jako dyrektor ds. badań w Fundacji Evidence Institute zajmował się analizą danych z międzynarodowych badań (PISA, TIMSS, PIRLS) oraz doradzał w obszarze polityki edukacyjnej rządom i instytucjom międzynarodowym, w tym m.in. Bankowi Światowemu, UNESCO, ETEC oraz Komisji Europejskiej.

W swoich badaniach specjalizuje się w implementacji nowoczesnych metod mikroekonometrycznych do analizy motywacji i wyborów w kształceniu i pracy zawodowej. Jego publikacje obejmują innowacyjne rozwiązania metodologiczne dotyczące badania kapitału ludzkiego w gospodarce (szczególnie zielonej i cyfrowej), łącząc sektor edukacji z rynkiem pracy.

Poza swoją pasją do edukacji, Tomasz Gajderowicz jest również pilotem samolotowym i miłośnikiem nurkowania.