Profile kompetencyjne uczniów od wielu lat w innych krajach OECD determinują sposób działania systemów edukacji. Regulacje, standardy i jakość stanowią kluczowy element zapewnienia dzieciom i młodzieży odpowiedniego poziomu edukacji, opieki i wychowania. Gościem specjalnym webinaru będzie Amanda Spielman.

Instytut Badań Edukacyjnych oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej mają przyjemność zaprosić Państwa do udziału w konferencji pt.: “Od profilu do zmian w systemie edukacji ”. Konferencja jest działaniem prowadzonym w ramach projektu “Kształtowanie kompetencji – od profilu do praktyki – opracowanie profilu absolwenta" z uwzględnieniem założeń/koncepcji koniecznych zmian w kształceniu ogólnym”, realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych, która wpisuje się w szerszy i długoterminowy plan zmian w polskiej edukacji. 

Czytanie ma ogromny wpływ na rozwój każdego człowieka, bez względu wiek. Rozwijanie umiejętności czytania jest fundamentem edukacji dzieci i ich przyszłego sukcesu w nauce. Czytanie i żywy kontakt z książką, dostarcza wiedzy, kształtuje wartości, uczy empatii, rozwija wyobraźnię i zdolność rozumienia świata, zachęca do zadawania pytań i uczy myślenia.

Jak działa system edukacyjny Singapuru? Jak Singapur dostosowuje system edukacji do wymagań kompetencyjnych XXI wieku? Jak wykorzystać doświadczenia i rozwiązania Singapuru do zaprojektowania zmian w polskim systemie edukacji? - na te i inne pytania podczas webinaru odpowie ekspertka, Inetta Nowosad.

Cykl spotkań online, podczas których w nieco swobodniejszej atmosferze porozmawiamy o tym, co ważne z punktu widzenia zmian w edukacji. Spotkania mają formę seminariów uwzględniających przestrzeń do dyskusji i wymiany poglądów.