Jak działa system edukacyjny Singapuru? Jak Singapur dostosowuje system edukacji do wymagań kompetencyjnych XXI wieku? Jak wykorzystać doświadczenia i rozwiązania Singapuru do zaprojektowania zmian w polskim systemie edukacji? - na te i inne pytania podczas webinaru odpowie ekspertka, Inetta Nowosad.
Globalizacja, zmieniająca się demografia i postęp technologiczny to jedne z kluczowych sił napędowych naszych czasów, kształtujących przyszłość. Aby pomagać uczniom rozwijać się w szybko zmieniającym się świecie, niezbędny jest zestaw podstawowych wartości i kompetencji, które w Singapurze stanowią podstawę holistycznej edukacji i przygotowanie uczniów do przyszłości.
Serdecznie zapraszamy na webinar Droga Singapuru do sukcesu edukacyjnego, który odbędzie się 12 sierpnia 2024 r. w godz. 10.00 - 11.30.
Singapur, znany ze swojego dynamicznego rozwoju gospodarczego i innowacyjnych polityk edukacyjnych. Jest przykładem kraju, który skutecznie dostosowuje swój system edukacji do wymagań XXI wieku. W procesie tym niezwykle ważną rolę zajmuje „profil kompetencji” - koncepcja, która ma na celu przygotowanie jednostek do funkcjonowania w szybko zmieniającym się świecie i wyzwań XXI wieku. Doświadczenia Singapuru w tym zakresie mogą stanowić inspirację dla innych krajów dążących do reformy swoich systemów edukacyjnych, które zmierzają w stronę kompetencji XXI wieku.
W wystąpieniu omówione zostaną następujące tematy:
- model kompetencji - CC21,
- przyczyny jego wdrożenia i kierunki rozwoju,
- specyfika singapurskiego podejścia do edukacji i kompetencji, ze względu na osadzenie w specyficznych uwarunkowaniach ideologicznych, filozoficznych i kulturowych.
Prelegentka:
Inetta Nowosad: pedagog, profesor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika. Kierownik Zakładu Pedagogiki Szkolnej w Instytucie Pedagogiki, Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Zielonogórskiego. Zainteresowania naukowe koncentruje wokół problematyki funkcjonowania szkoły i profesjonalnego przygotowania nauczycieli do zawodu. W obszar ten wpisują się analizy procesów ukierunkowanych na optymalizację oświaty i wychowania w szkole oraz w całym systemie edukacji. W dorobku Autorki można wyodrębnić trzy główne kierunki pracy naukowo-badawczej: (1) nauczyciel wobec zmiany społecznej i rozwoju szkoły; (2) procesy zmian i odnowy w oświacie ze szczególną koncentracją na rozwoju szkoły oraz (3) procesy zmian i odnowy w oświacie na poziomie makro ze szczególną koncentracją na osiągnięciu światowej klasy systemu edukacyjnego. Autorka lub współautorka ponad 200 publikacji w tym monografii: Nauczyciel-wychowawca czasu polskich przełomów (Kraków 2001); Perspektywy rozwoju szkoły. Szkice z teorii szkoły (Warszawa 2003), Polish Education At the Time of Changes (Zielona Góra-Kraków 2006), Autonomia szkoły publicznej w Niemczech: poszukiwania, konteksty, uwarunkowania (Zielona Góra, 2008), Kultura szkoły w rozwoju szkoły (Kraków 2019). Przedszkola w Niemczech. Między siłą tradycji a potrzebą zmiany (Kraków 2020), Singapur: azjatycki tygrys edukacyjnych reform. Fenomen makropolityki oświatowej (Kraków 2022), Politics, Education and Social Change (Göttingen, 2023).
Spotkanie odbędzie się w formule online na platformie ZOOM, a informacja wraz linkiem do wydarzenia zostanie przesłana na dzień przed wydarzeniem na maila wskazanego w formularzu zgłoszeniowym.
Zgłoszenia na webinar przyjmujemy do 9 sierpnia 2024 r. do godz. 15.00.
Zapraszamy:
- nauczycieli
- przedstawicieli oświaty i edukacji
- wszystkie osoby zainteresowane tematyką webinaru i projektu
Webinar zostanie nagrany i udostępniony na kanale YouTube Instytutu Badań Edukacyjnych.