Tekst łatwy do czytania

Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy dziękuje ekspertkom i ekspertom, którzy zaangażowali się w prace nad opracowaniem Profilu Absolwenta przedszkola i szkoły podstawowej oraz rekomendacji dotyczących wdrożenia tego profilu do podstaw programowych. Ich wiedza, doświadczenie i zaangażowanie były nieocenione w tym ważnym procesie.

W dniach 9-10 grudnia 2024 roku w Instytucie Badań Edukacyjnych odbyło się inspirujące seminarium "Modernising the Curriculum to Enhance Key Competences". Zostało ono zorganizowane przy wsparciu Komisji Europejskiej w ramach instrumentu peer counselling wdrażanego w ramach inicjatywy European Education Area strategic framework (2021-2030).

Profil Absolwenta i Absolwentki 2.0 to nowoczesne narzędzie wspierające rozwój kompetencji oraz przygotowanie młodych osób do rynku pracy i dalszej edukacji. To dokument, który staje się podstawą do przygotowania rzetelnej, kompleksowej i inteligentnej reformy edukacji. Dzięki licznie zebranym uwagom i analizom ekspertów, wersja 2.0 zawiera szereg innowacji i ulepszeń dostosowanych do aktualnych wyzwań edukacyjnych.

Nie jest potrzebna mądrość, gdy mamy inteligencję. Tak na zdrowy rozum, to nie trzeba wiedzieć, wystarczy myśleć. Prawda? W poszukiwaniu odpowiedzi na to pytanie pomogą nam doświadczeni badacze edukacji, którzy na co dzień pracują na uniwersytetach w Cambridge i Wirginii oraz były minister edukacji Portugalii. Podczas spotkania przyjrzymy się, dlaczego wiedza jest niezbędna, by myśleć krytycznie oraz jak odnaleźć się w świecie przeładowanym informacjami.