W dniach 9-10 grudnia 2024 roku w Instytucie Badań Edukacyjnych odbyło się inspirujące seminarium "Modernising the Curriculum to Enhance Key Competences". Zostało ono zorganizowane przy wsparciu Komisji Europejskiej w ramach instrumentu peer counselling wdrażanego w ramach inicjatywy European Education Area strategic framework (2021-2030). Udział w wydarzeniu wzięli przedstawiciele Komisji Europejskiej, eksperci z Polski i Europy, którzy wspólnie analizowali, jak skutecznie modernizować programy nauczania, aby wspierać rozwój kluczowych kompetencji uczniów.

Nie jest potrzebna mądrość, gdy mamy inteligencję. Tak na zdrowy rozum, to nie trzeba wiedzieć, wystarczy myśleć. Prawda? W poszukiwaniu odpowiedzi na to pytanie pomogą nam doświadczeni badacze edukacji, którzy na co dzień pracują na uniwersytetach w Cambridge i Wirginii oraz były minister edukacji Portugalii. Podczas spotkania przyjrzymy się, dlaczego wiedza jest niezbędna, by myśleć krytycznie oraz jak odnaleźć się w świecie przeładowanym informacjami.

Trwają intensywne prace oraz konsultacje społeczne wstępnego profilu absolwenta i absolwentki. Zadania, które stoją przed zespołem ekspertów i ekspertek wymaga Państwa wsparcia, wiedzy i doświadczenia. Zapraszamy do udziału w naborze na ekspertów metodycznych i aplikowania.

Podczas seminarium zaproszeni goście odpowiedzą na wiele ciekawych pytań, np.: “Czytanie dla przyjemności” - czy można do niego zachęcić młodego człowieka? Jak to robić właściwie i skutecznie, by zobaczyć zmianę w postawie, sposobie myślenia i działania ucznia? Czy polska szkoła ma narzędzia oraz możliwości by propagować i wdrażać “czytanie dla przyjemności” wśród uczniów? A może to powinność jedynie rodziców?