Czytanie ma ogromny wpływ na rozwój każdego człowieka, bez względu wiek. Rozwijanie umiejętności czytania jest fundamentem edukacji dzieci i ich przyszłego sukcesu w nauce. Czytanie i żywy kontakt z książką, dostarcza wiedzy, kształtuje wartości, uczy empatii, rozwija wyobraźnię i zdolność rozumienia świata, zachęca do zadawania pytań i uczy myślenia.
22 sierpnia w godzinach 10:00 - 12:30 zapraszamy na seminarium online Jak uczyć czytania, by dzieci uczyły się, czytając? Refleksje wokół metod nauczania języka polskiego.
W programie:
- rozmowa o umiejętnościach czytania i pisania, i ich wpływie na osiągnięcia szkolne.
- aktualne badania dotyczące czytelnictwa w Polsce.
- szerokie omówienie tematu umiejętności czytania i tego, w jaki sposób jest ona nauczana, z trzech różnych perspektyw: okiem innowatora, praktyka i metodyka.
- dyskusja na temat: Jak pierwsze doświadczenia czytelnicze wpływają na osiągnięcia szkolne i postawy czytelnicze?
Bogaty program oraz niezwykli prelegenci i prelegentki pozwolą każdemu z Państwa znaleźć ciekawy temat dla siebie.
Zachęcamy do pobrania programu i rejestracji na seminarium.
Spotkanie odbędzie się w formule online na platformie ZOOM, a informacja wraz linkiem do wydarzenia zostanie przesłana na dzień przed wydarzeniem na maila wskazanego w formularzu zgłoszeniowym.
Zgłoszenia na webinar przyjmujemy do 21 sierpnia 2024 r.
Zapraszamy:
- nauczycieli
- przedstawicieli oświaty i edukacji
- wszystkie osoby zainteresowane tematyką webinaru i projektu
Webinar zostanie nagrany i udostępniony na kanale YouTube Instytutu Badań Edukacyjnych.