Tekst łatwy do czytania

Ponad 200 specjalistów opracuje zmiany w przedszkolu i szkole podstawowej

Ponad 200 specjalistów opracuje zmiany w przedszkolu i szkole podstawowej

Ponad 200 specjalistów już wkrótce rozpocznie prace nad podstawą programową dla wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w szkole podstawowej. Wcześniej chęć udziału zgłosiło łącznie 500 osób.

"Oceniać, by uczyć". Dr Gajderowicz na seminarium w Krakowie

- Mikropoświadczenia, współpraca koleżeńska, ocena diagnostyczna – takie metody oceniania z jednej strony motywują, a z drugiej uczą – mówił dr Tomasz Gajderowicz, wicedyrektor IBE PIB podczas seminarium “Ocenianie dla rozwoju”, które...

Zapraszamy do udziału w konsultacjach!

Zapraszamy do udziału w konsultacjach!

Zapraszamy nauczycieli, uczniów, pracowników naukowych i pracodawców do udziału w konsultacjach profilu absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych. Liczymy na wasze zróżnicowane perspektywy, wiedzę i doświadczenia! Na zgłoszenia...

Spotkanie z wizytatorami w ramach projektu

Spotkanie z wizytatorami w ramach projektu "Szkoła dostępna dla wszystkich"

Wydarzenie to było okazją do określenia roli kuratoriów oświaty i wizytatorów w promowaniu praktyk włączających w edukacji przy wykorzystaniu materiałów opracowanych w projekcie realizowanym przez IBE PIB.

Dział badania- znak graficzny

maciej jakubowski

Dr hab. Maciej Jakubowski

jest profesorem na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie ukończył studia socjologiczne, a następnie uzyskał doktorat w naukach ekonomicznych. Związany był również z Uniwersytetem Pittsburskim w Stanach Zjednoczonych oraz Uniwersytetem Ludwika i Maksymiliana w Monachium. Pracował także naukowo w Robert Schuman Centre for Advanced Studies na EUI we Florencji. W latach 2008–2012 był analitykiem w zespole PISA w OECD w Paryżu.

W latach 2005–2008 pracował w zespole badawczym Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, w której zajmował się edukacyjną wartością dodaną. W tych latach współpracował także z CASE – Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych. W 2012 roku został powołany na stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej, w którym odpowiadał za strategię i finansowanie. W 2014 roku założył Fundację Evidence Institute, aby promować wykorzystanie badań w praktyce nauczania i budowaniu polityki edukacyjnej.

Jego pasją są badania edukacyjne, ale także przekazywanie nauczycielom, uczniom i rodzicom wiedzy o metodach nauczania mających mocne oparcie w badaniach. Współpracował jako konsultant z rządami oraz instytucjami międzynarodowymi takimi jak Bank Światowy, OECD, UNESCO, UNDP czy Komisja Europejska. Jest autorem kilkudziesięciu prac naukowych oraz wielu raportów z badań i prac popularyzatorskich.