flaga RPTekst łatwy do czytania

Dołączamy do Międzynarodowego Badania Kompetencji Obywatelskich!

Dołączamy do Międzynarodowego Badania Kompetencji Obywatelskich!

Polska weźmie udział w Międzynarodowym Badaniu Kompetencji Obywatelskich (International Civic and Citizenship Education Study) już po raz trzeci. Badanie ICCS 2027 będzie prowadził IBE PIB, na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Od teorii do działania. Ruszają praktyki studenckie IBE PIB

Od teorii do działania. Ruszają praktyki studenckie IBE PIB

Praktyki studenckie mogą być czymś więcej niż tylko formalnym obowiązkiem. Zapraszamy studentki i studentów pedagogiki oraz kierunków pokrewnych do udziału w wyjątkowym programie “Playing for Success w Polsce”, który łączy edukację, sport i...

Co decyduje o dostępie do najlepszych liceów?

Co decyduje o dostępie do najlepszych liceów?

Czy miejsce, w którym znajduje się szkoła podstawowa, wpływa na dalszą ścieżkę edukacyjną uczniów? Najnowsze analizy pokazują, że nawet przy podobnych wynikach egzaminów uczniowie z dużych miast mają znacznie większe szanse na naukę w...

Dobrostan szkolny w klasach zróżnicowanych

Dobrostan szkolny w klasach zróżnicowanych

To pierwsza w Polsce tak szeroka diagnoza dobrostanu szkolnego uczniów uczących się w zróżnicowanych środowiskach. Powstała na podstawie badań zrealizowanych przez IBE PIB w projekcie "Szkoła dostępna dla wszystkich" (UNICEF – ASA).

maciej jakubowski

Dr hab. Maciej Jakubowski

jest profesorem na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie ukończył studia socjologiczne, a następnie uzyskał doktorat w naukach ekonomicznych. Związany był również z Uniwersytetem Pittsburskim w Stanach Zjednoczonych oraz Uniwersytetem Ludwika i Maksymiliana w Monachium. Pracował także naukowo w Robert Schuman Centre for Advanced Studies na EUI we Florencji. W latach 2008–2012 był analitykiem w zespole PISA w OECD w Paryżu.

W latach 2005–2008 pracował w zespole badawczym Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, w której zajmował się edukacyjną wartością dodaną. W tych latach współpracował także z CASE – Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych. W 2012 roku został powołany na stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej, w którym odpowiadał za strategię i finansowanie. W 2014 roku założył Fundację Evidence Institute, aby promować wykorzystanie badań w praktyce nauczania i budowaniu polityki edukacyjnej.

Jego pasją są badania edukacyjne, ale także przekazywanie nauczycielom, uczniom i rodzicom wiedzy o metodach nauczania mających mocne oparcie w badaniach. Współpracował jako konsultant z rządami oraz instytucjami międzynarodowymi takimi jak Bank Światowy, OECD, UNESCO, UNDP czy Komisja Europejska. Jest autorem kilkudziesięciu prac naukowych oraz wielu raportów z badań i prac popularyzatorskich.