flaga RPTekst łatwy do czytania

Warsztaty z analizy danych z międzynarodowych badań edukacyjnych 

Warsztaty z analizy danych z międzynarodowych badań edukacyjnych 

Zapraszamy badaczy, doktorantów, studentów oraz osoby zainteresowane analizą danych z międzynarodowych badań edukacyjnych na bezpłatne warsztaty, które odbędą się 25 września br. w siedzibie IBE PIB w godzinach 10:00-16:00.
Jak przygotować uczniów na wyzwania przyszłości?

Jak przygotować uczniów na wyzwania przyszłości?

Nowa publikacja IBE PIB to świetny poradnik wspierający nauczycieli w pracy z uczniami. Autorki w przystępny i inspirujący sposób pokazują, jak kompetencje nabyte w szkole mogą stać się fundamentem życiowego i zawodowego sukcesu.
Rada ds. reformy o systemie egzaminowania

Rada ds. reformy o systemie egzaminowania

11 września odbyło się kolejne posiedzenie Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty. Podczas spotkania Rada przyjęła stanowisko w sprawie kluczowych założeń zmian związanych z egzaminami oraz budową systemu monitoringu. 

Pokonaj lęk przed matematyką. Praktyczne metody

Pokonaj lęk przed matematyką. Praktyczne metody

W kwartalniku "Edukacja" ukazał się artykuł poświęcony temu, jak przeciwdziałać powstawaniu lęku przed matematyką. Autorki omawiają zarówno przyczyny zjawiska, jak i praktyczne sposoby jego ograniczania.

maciej jakubowski

Dr hab. Maciej Jakubowski

jest profesorem na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie ukończył studia socjologiczne, a następnie uzyskał doktorat w naukach ekonomicznych. Związany był również z Uniwersytetem Pittsburskim w Stanach Zjednoczonych oraz Uniwersytetem Ludwika i Maksymiliana w Monachium. Pracował także naukowo w Robert Schuman Centre for Advanced Studies na EUI we Florencji. W latach 2008–2012 był analitykiem w zespole PISA w OECD w Paryżu.

W latach 2005–2008 pracował w zespole badawczym Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, w której zajmował się edukacyjną wartością dodaną. W tych latach współpracował także z CASE – Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych. W 2012 roku został powołany na stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej, w którym odpowiadał za strategię i finansowanie. W 2014 roku założył Fundację Evidence Institute, aby promować wykorzystanie badań w praktyce nauczania i budowaniu polityki edukacyjnej.

Jego pasją są badania edukacyjne, ale także przekazywanie nauczycielom, uczniom i rodzicom wiedzy o metodach nauczania mających mocne oparcie w badaniach. Współpracował jako konsultant z rządami oraz instytucjami międzynarodowymi takimi jak Bank Światowy, OECD, UNESCO, UNDP czy Komisja Europejska. Jest autorem kilkudziesięciu prac naukowych oraz wielu raportów z badań i prac popularyzatorskich.