Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny

Wizyta kierownictwa Ministerstwa Edukacji Narodowej w Instytucie Badań Edukacyjnych

Wizyta kierownictwa Ministerstwa Edukacji Narodowej w Instytucie Badań Edukacyjnych

W środę 26 czerwca mieliśmy w IBE przyjemność gościć Ministrę Edukacji Barbarę Nowacką, Wiceministrę Edukacji Katarzynę Lubnauer, Dyrektora Generalnego Ministerstwa Edukacji Narodowej Roberta Bartolda oraz szefa Gabinetu Politycznego...

Nowa publikacja – monografia „Błąd w dydaktyce” przygotowana na podstawie badań PISA

Nowa publikacja – monografia „Błąd w dydaktyce” przygotowana na podstawie badań PISA

W monografii „Błąd w dydaktyce. Przyczyny powstawania, mechanizmy, szanse dydaktyczne. Na podstawie rozwiązań zadań z badania PISA” Krzysztof Biedrzycki, Marcin M. Chrzanowski i E. Barbara Ostrowska skupiają się na błędzie i jego roli w...

Konferencja IBE: Młodzi i finanse. Wyniki badania umiejętności finansowych PISA 2022

Konferencja IBE: Młodzi i finanse. Wyniki badania umiejętności finansowych PISA 2022

Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza na konferencję online, na której ogłoszone zostaną wyniki badania umiejętności finansowych realizowanego w ramach PISA 2022.
Wysłuchanie publiczne w sprawie Profilu Absolwenta

Wysłuchanie publiczne w sprawie Profilu Absolwenta

Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza do wzięcia udziału w wysłuchaniu publicznym w sprawie profilu absolwenta w piątek 28 czerwca 2024, w godzinach 10:00 - 15:00.

Dział badania- znak graficzny

maciej jakubowskijest profesorem na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie ukończył studia socjologiczne, a następnie uzyskał doktorat w naukach ekonomicznych. Związany był również z Uniwersytetem Pittsburskim w Stanach Zjednoczonych oraz Uniwersytetem Ludwika i Maksymiliana w Monachium. Pracował także naukowo w Robert Schuman Centre for Advanced Studies na EUI we Florencji. W latach 2008–2012 był analitykiem w zespole PISA w OECD w Paryżu.

W latach 2005–2008 pracował w zespole badawczym Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, w której zajmował się edukacyjną wartością dodaną. W tych latach współpracował także z CASE – Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych. W 2012 roku został powołany na stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej, w którym odpowiadał za strategię i finansowanie. W 2014 roku założył Fundację Evidence Institute, aby promować wykorzystanie badań w praktyce nauczania i budowaniu polityki edukacyjnej.

Jego pasją są badania edukacyjne, ale także przekazywanie nauczycielom, uczniom i rodzicom wiedzy o metodach nauczania mających mocne oparcie w badaniach. Współpracował jako konsultant z rządami oraz instytucjami międzynarodowymi takimi jak Bank Światowy, OECD, UNESCO, UNDP czy Komisja Europejska. Jest autorem kilkudziesięciu prac naukowych oraz wielu raportów z badań i prac popularyzatorskich.