flaga RPTekst łatwy do czytania

Uczenie się dorosłych w Polsce. Raport tematyczny z badania PIAAC 2023

Uczenie się dorosłych w Polsce. Raport tematyczny z badania PIAAC 2023

Tylko 21% dorosłych w wieku 25–65 lat w Polsce uczestniczyło w ciągu roku w jakiejkolwiek zorganizowanej formie edukacji - wynika z najnowszego raportu Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego. To jeden z...

Różnorodność w edukacji – potencjał warty wspierania

Różnorodność w edukacji – potencjał warty wspierania

Ideą edukacji włączającej jest to, żeby nie skupiać się na trudnościach, ale na tym, żeby była ona dostępna dla każdego i w wysokiej jakości. Edukacja włączająca jest o nas wszystkich – przekonywała Wiceminister Edukacji Izabela Ziętka...

Narcyzm tematem głównym nowego artykułu w EDUKACJI

Narcyzm tematem głównym nowego artykułu w EDUKACJI

Czy kobiety i mężczyźni przejawiają narcyzm w taki sam sposób? Artykuł opublikowany w Kwartalniku EDUKACJA rzuca nowe światło na zróżnicowanie strategii narcystycznych w zależności od płci.
AI zmienia sposób, w jaki uczą się dorośli

AI zmienia sposób, w jaki uczą się dorośli

  "Dorośli są zróżnicowaną grupą uczących się – mają bardzo różne motywacje do uczenia się, odmienne warunki życia oraz potrzeby i cele" - wyjaśnia dr Wojciech Stęchły z projektu "Mikropoświadczenia" prowadzonego w IBE PIB.

Pracownia testów IBE oferuje szeroką gamę szkoleń rozwijających kompetencje specjalistów zajmujących się edukacją.

Pierwszą grupę stanowią szkolenia przygotowujące specjalistów - psychologów, pedagogów, logopedów, do posługiwania się narzędziami diagnostycznymi opracowanymi przez Instytut Badań Edukacyjnych. Są to specjalistyczne testy przeznaczone do diagnozy psychologicznych podstaw czytania i pisania oraz ich zaburzeń, rozwoju językowego oraz wybranych funkcji poznawczych u dzieci (szczegółowy opis testów znajduje się w zakładce Narzędzia). Szkolenia przygotowują przyszłych użytkowników testów do wszystkich etapów procesu diagnostycznego od przeprowadzenia badania, obliczenia wyników po ich interpretację, uwzględniającą cel i kontekst diagnozy. Omówione zostanie zastosowanie wymienionych narzędzi w ocenie gotowości szkolnej, w kontekście przyspieszenia i odroczenia obowiązku szkolnego, diagnozie zaburzeń rozwoju językowego, w tym SLI i ryzyka specyficznego zaburzenia uczenia się, szczególnie dysleksji rozwojowej.

Druga grupa szkoleń jest kierowana do nauczycieli oraz dyrektorów szkół i obejmuje doskonalenie umiejętności pedagogicznych i psychologicznych niezbędnych w pracy edukacyjnej. Celem oferowanych szkoleń jest doskonalenie kompetencji wychowawczych, umiejętności pracy z grupą, umiejętności wspierania procesu uczenia się i motywacji czy tworzenia klimatu szkoły. Szkolenia przeznaczone dla nauczycieli obejmują również opracowane przez IBE narzędzia przesiewowe do diagnozy ryzyka zaburzeń językowych oraz zaburzenia uczenia się w obszarze czytania i pisania.  W tej kategorii znalazły się również szkolenia poszerzające wiedzę nauczycieli na temat procesów wspierających naukę oraz zaburzeń uczenia się.

 

przejdź do strony Pracowni Testów