Webinar: Kompetencje oparte na wiedzy w podstawach programowych – Knowledge-rich curriculum

Nie jest potrzebna mądrość, gdy mamy inteligencję. Tak na zdrowy rozum, to nie trzeba wiedzieć, wystarczy myśleć. Prawda? W poszukiwaniu odpowiedzi na to pytanie pomogą nam doświadczeni badacze edukacji, którzy na co dzień pracują na uniwersytetach w Cambridge i Wirginii oraz były minister edukacji Portugalii. Podczas spotkania przyjrzymy się, dlaczego wiedza jest niezbędna, by myśleć krytycznie oraz jak odnaleźć się w świecie przeładowanym informacjami.

Instytut Badań Edukacyjnych oraz eksperci projektu Profil Absolwenta zapraszają na webinar poświęcony roli wiedzy w kształtowaniu kompetencji uczniów i budowaniu solidnych podstaw programowych.

Podczas spotkania omówimy, jak programy nauczania bogate w wiedzę wspierają rozwój krytycznego myślenia u uczniów, ich umiejętności analitycznych i lepsze przygotowanie do wyzwań współczesnego świata. Dowiemy się, w jaki sposób koncepcja ta, wpływa na sam proces nauczania i czy znajduje swoje odzwierciedlenie w ostatecznych osiągnięciach uczniów.

Webinar "Kompetencje oparte na wiedzy w podstawach programowych – Knowledge-rich curriculum"

Spotkanie odbędzie się online na platformie ZOOM w dniu 20 listopada 2024 r. w godzinach 15.00 - 18.00. Webinar kierujemy głównie do:

  • nauczycieli,
  • przedstawicieli oświaty i edukacji,
  • osób zainteresowanych tematyką webinaru i projektu.

Webinar zostanie nagrany i udostępniony na kanale YouTube Instytutu Badań Edukacyjnych. Odbędzie się w języku angielskim z tłumaczeniem na język polski. 

Program oraz rejestracja na webinar

Zgłoszenia na webinar przyjmujemy do 19 listopada do godz. 16.00. Informacja wraz linkiem do wydarzenia zostanie przesłana na dzień przed wydarzeniem na maila wskazanego w formularzu zgłoszeniowym. 

Zapraszamy do zapoznania się z programem webinaru, który jest dostępny tutaj. Zainteresowanych uczestnictwem odsyłamy do formularza rejestracyjnego

Prelegenci

  • Nuno Crato - prezes Iniciativa Educação i profesor statystyki na Uniwersytecie Lizbońskim. Należy do Rady Naukowej ds. Edukacji we Francji oraz innych organizacji naukowych i edukacyjnych. Pełni funkcję konsultanta dla różnych krajów i rządów. Pisarz i eseista, autor  m.in. “Improving a Country's Education: PISA 2018 Results in 10 Countries” (Springer 2021). W latach 2011-2015 pełnił funkcję ministra edukacji Portugalii. Pod koniec jego kadencji portugalscy uczniowie osiągnęli najlepsze wyniki w międzynarodowych badaniach PISA i TIMSS.
  • Tim Oates - dyrektor grupy ds. badań nad oceną i rozwojem w Cambridge University Press & Assessment, które koncentruje się na krajowych i międzynarodowych badaniach nad oceną i pomiarami. Prowadził szeroko zakrojone międzynarodowe porównania wyników systemów edukacji. W latach 2010-2013 był przewodniczącym panelu ekspertów ds. przeglądu krajowego programu nauczania w Anglii. W 2014 r. Tim Oates opublikował „Why textbooks count”, badanie analizujące strukturalną rolę podręczników w reformie edukacji, które ostatecznie doprowadziło to do ogólnokrajowej debaty i skoordynowanej pracy wydawców nad poprawą wzorców korzystania z materiałów edukacyjnych, jak i ich jakością. Jego „Cambridge Approach to improving education” zostało wykorzystane w rozwoju polityki poprawy edukacji w wielu krajach. Tim Oates doradza rządom Wielkiej Brytanii i innych krajów. Jest członkiem Churchill College w Cambridge. W 2015 r. otrzymał nagrodę CBE za zasługi dla edukacji.
  • Daniel Willingham - profesor psychologii na University of Virginia, gdzie wykłada od 1992 roku. Do 2000 roku jego badania koncentrowały się wyłącznie na mózgowych podstawach uczenia się i pamięci. Obecnie wszystkie jego badania dotyczą zastosowania psychologii poznawczej w edukacji K-16. Jest autorem kilku książek, w tym bestsellerowej “Why Don't Students Like School”, a ostatnio “Outsmart Your Brain”. Jego teksty na temat edukacji ukazały się w dwudziestu trzech językach. W 2017 r. został mianowany przez prezydenta Obamę na członka Krajowej Rady Nauk o Edukacji.