Tekst łatwy do czytania

Ankieta dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych – zmiany w podstawie programowej

Ankieta dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych – zmiany w podstawie programowej

Wystartowaliśmy z kolejnym etapem prac, które dopasują system oświaty do potrzeb nauczycieli i uczniów.  Przygotowaliśmy ankietę dla pedagogów pracujących w przedszkolach i szkołach podstawowych.
Już 10 000 ankiet wypełnionych! 

Już 10 000 ankiet wypełnionych! 

Dziękujemy za zaangażowanie! Już ponad 10 tysięcy osób wypełniło ankiety, które pozwolą nam lepiej przygotować reformę oświaty.
Webinar: Zagraniczne inspiracje dla edukacji uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi

Webinar: Zagraniczne inspiracje dla edukacji uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi

Wspieranie dostępności edukacji dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi jest wyzwaniem, przed którym stoi cały świat. Jak podeszły do temat inne kraje i czego możemy się nauczyć z ich doświadczeń w tym zakresie?
Rozpoczynamy badanie pilotażowe PIRLS 2026

Rozpoczynamy badanie pilotażowe PIRLS 2026

Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej rozpoczyna realizację pilotażu badania PIRLS, czyli Międzynarodowego Badania Postępów Biegłości w Czytaniu (Progress in International Reading...

Dział badania- znak graficzny

maciej jakubowskiDr hab. Maciej Jakubowski

jest profesorem na Uniwersytecie Warszawskim, gdzie ukończył studia socjologiczne, a następnie uzyskał doktorat w naukach ekonomicznych. Związany był również z Uniwersytetem Pittsburskim w Stanach Zjednoczonych oraz Uniwersytetem Ludwika i Maksymiliana w Monachium. Pracował także naukowo w Robert Schuman Centre for Advanced Studies na EUI we Florencji. W latach 2008–2012 był analitykiem w zespole PISA w OECD w Paryżu.

W latach 2005–2008 pracował w zespole badawczym Centralnej Komisji Egzaminacyjnej, w której zajmował się edukacyjną wartością dodaną. W tych latach współpracował także z CASE – Centrum Analiz Społeczno-Ekonomicznych. W 2012 roku został powołany na stanowisko podsekretarza stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej, w którym odpowiadał za strategię i finansowanie. W 2014 roku założył Fundację Evidence Institute, aby promować wykorzystanie badań w praktyce nauczania i budowaniu polityki edukacyjnej.

Jego pasją są badania edukacyjne, ale także przekazywanie nauczycielom, uczniom i rodzicom wiedzy o metodach nauczania mających mocne oparcie w badaniach. Współpracował jako konsultant z rządami oraz instytucjami międzynarodowymi takimi jak Bank Światowy, OECD, UNESCO, UNDP czy Komisja Europejska. Jest autorem kilkudziesięciu prac naukowych oraz wielu raportów z badań i prac popularyzatorskich.