flaga RPTekst łatwy do czytania

Badania i Projekty prowadzone przez IBE

Monitorowanie losów absolwentów
Kariera bez barier
Współczesne problemy wychowania
Zakład Edukacji Medialnej i Sztucznej Inteligencji
Nauczyciele Zawodu
Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych
Badanie TALIS
Zintegrowany System Kwalifikacji
Badanie TIMSS
Badanie ICCS
Rozwój Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
Badanie PISA
Wsparcie polityki i praktyki edukacyjnej na rzecz integracji uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji (Doświadczenie migracji)
BIObec
PIAAC
Szkoła dostępna dla wszystkich
EUROPEAID
Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?
Czytanie u dorosłych
Mikropoświadczenia – pilotaż nowego rozwiązania wspierającego uczenie się przez całe życie
Rozwój kształcenia zawodowego na 5. poziomie Polskiej Ramy Kwalifikacji (5. poziom PRK)
Tożsamość narodowa w procesie edukacji szkolnej
Refernet
E-dostęp do danych
Wsparcie Ministerstwa Edukacji w dalszym rozwoju kwalifikacji na poziomie 5 NQF i wzmacnianiu systemu edukacji w Azerbejdżanie
Wykorzystanie laptopów i TIK
Rozwój systemu monitoringu karier absolwentów i absolwentek szkół ponadpodstawowych
Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży
Międzynarodowe badanie edukacyjne PIRLS
Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji
Analiza dowodów i deklaracji – praktyczne wskazówki
BŁĄD W DYDAKTYCE Przyczyny powstawania, mechanizmy, szanse dydaktyczne
Dzieci w świecie neuroróżnorodności a kształtowanie kompetencji potrzebnych na rynku pracy. Jak wspierać dzieci w rozpoznawaniu, rozumieniu i pokonywaniu wyzwań neuroróżnorodności. Poradnik dla nauczycieli
Główne wyniki międzynarodowego badania umiejętności dorosłych PIAAC 2023
Instytucje certyfikujące w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji. Pakiet powitalny
Jak pomagać? Tranzycja osób z niepełnosprawnościami ruchowymi na rynek pracy
Jak prowadzić warsztaty? Garść porad i dobrych praktyk
Jak uczyć, by uczniowie myśleli samodzielnie? Rozwijanie krytycznego myślenia w klasie
Kilka słów o metodyce pracy nauczyciela. Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży
Krytyczne myślenie, ocena wiarygodności informacji. Wnioski z międzynarodowych badań edukacyjnych i przeglądu literatury. Analizy IBE dla polityki publicznej.
Kwalifikacje a potrzeby uczących się dorosłych
Lęk przed matematyką – charakterystyka, uwarunkowania, interwencje
Mapa drogowa. Jak(ą) wybrać ścieżkę edukacyjno-zawodową? Materiał informacyjny dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi, rodziców, nauczycieli, specjalistów i doradców zawodowych
Metody i narzędzia w bilansie kompetencji. Podejście praktyczne
Młodzież w świecie pieniędzy. Wyniki badania umiejętności finansowych PISA 2022
Model dla podmiotów zewnętrznego zapewniania jakości
Możliwości rozwoju zawodowego osób o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych w warunkach transformacji cyfrowej gospodarki
Nauczyciele wobec projektowania uniwersalnego w edukacji
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 1. Tom 1. Rozwój dziecka. Wczesne dzieciństwo
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 2. Tom 1. Opieka i wychowanie. Wczesne dzieciństwo
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 3. Tom 1. Edukacja w okresie dzieciństwa i dorastania. Wczesna edukacja dziecka
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 4. Tom 2. Monitorowanie rozwoju w okresie dzieciństwa i dorastania. Rozpoznanie zasobów dziecka i środowiska rozwoju. Wiek przedszkolny
Nowe programy kształcenia dla nauczycielek i nauczycieli zawodu. Studia podyplomowe jako odpowiedź na potrzeby systemu edukacji zawodowej.
Osiągnięcia matematyczne i przyrodnicze czwartoklasistów. TIMSS 2023: trendy, wyzwania, perspektywy
Pilotażowa prognoza zapotrzebowania na nauczycieli zawodu na rok 2025
Portret nauczycieli zawodu (edycja 2024).
Prace domowe. Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej. Analizy IBE dla polityki publicznej.
Praktyczne wskazówki dotyczące technik i narzędzi wykorzystywanych w procesie Metody Bilansu Kompetencji oraz rekomendacje dotyczące rozwoju kompetencji miękkich doradcy edukacyjno-zawodowego
Praktyka dydaktyczna w szkołach kształcących w zawodach – propozycja programu praktyk dla studentek i studentów kierunków zawodowych.
Prawda czy fałsz? Wspieranie uczniów w krytycznej ocenie informacji publikowanych w internecie
Prognoza zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy
Prognoza zapotrzebowania na zawody i kwalifikacje. Perspektywa BCU
Przegląd rozwiązań zagranicznych i rekomendowane modele zewnętrznego zapewniania jakości walidacji i certyfikowania
Raport z ogólnopolskich badań potrzeb kadr systemu oświaty w zakresie zasobów dydaktycznych i metodycznych dostosowanych do zróżnicowanych potrzeb dzieci i młodzieży. Przedszkola – szkoły – placówki doskonalenia
Raport z prac nad aktualizacją Sektorowej Ramy Kwalifikacji dla Gospodarki Odpadami (SRK GO)
Raport z prac nad aktualizacją Sektorowej Ramy Kwalifikacji dla Gospodarki Wodno-Ściekowej, Rekultywacji i Remediacji (SRK GWŚRiR)
Raport z prac nad aktualizacją Sektorowej Ramy Kwalifikacji w Budownictwie (SRK BD)
Rekomendacje dotyczące doskonalenia zawodowego nauczycieli zawodu.
Scenariusz 1 Praca i ja – wybory i zmiany
Scenariusz 2. Ja dziś i jutro – zasoby i predyspozycje
Sectoral Qualifications Framework for Cybersecurity
Sectoral Qualifications Framework for Food Processing
Sectoral Qualifications Framework for Marketing Communications
Sectoral Qualifications Framework for Public Health
Sectoral Qualifications Framework for Real Estate
Sectoral Qualifications Framework for the Fashion Industry
Sektorowa Rama Kwalifikacji dla Cyberbezpieczeństwa
Sektorowa Rama Kwalifikacji dla Przetwórstwa Żywności
Stosowanie Metody Bilansu Kompetencji w pracy z uczniami słabosłyszącymi oraz g/Głuchymi
Sztuczna inteligencja (AI) jako megatrend kształtujący edukację. Jak przygotować się na szanse i wyzwania społeczno-gospodarcze związane ze sztuczną inteligencją?
The Polish Qualifications Framework User's Guide
Uczenie się dorosłych w Polsce. Raport tematyczny z badania PIAAC 2023
Umiejętności na polskim rynku pracy. Raport tematyczny z badania PIAAC 2023.
Uwarunkowania uczenia się w dorosłości. Raport z badania „Uczenie się dorosłych Polaków”
Zastosowanie Metody Bilansu Kompetencji (MBK) w pracy z dziećmi i młodzieżą o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych
Żeby poradzić sobie – uczenie się języka polskiego przez migrantki i migrantów przymusowych z Ukrainy