flaga RPTekst łatwy do czytania

Badania i Projekty prowadzone przez IBE

Mikropoświadczenia – pilotaż nowego rozwiązania wspierającego uczenie się przez całe życie
PIAAC
Rozwój Zintegrowanej Platformy Edukacyjnej
Wsparcie Ministerstwa Edukacji w dalszym rozwoju kwalifikacji na poziomie 5 NQF i wzmacnianiu systemu edukacji w Azerbejdżanie
Tożsamość narodowa w procesie edukacji szkolnej
Badanie TIMSS
Kariera bez barier
Szkoła dostępna dla wszystkich
Rozwój systemu monitoringu karier absolwentów i absolwentek szkół ponadpodstawowych
Zintegrowany System Kwalifikacji
Międzynarodowe badanie edukacyjne PIRLS
Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży
Rozwój kształcenia zawodowego na 5. poziomie Polskiej Ramy Kwalifikacji (5. poziom PRK)
Czytanie u dorosłych
EUROPEAID
Współczesne problemy wychowania
Badanie TALIS
Wsparcie polityki i praktyki edukacyjnej na rzecz integracji uczniów i uczennic z doświadczeniem migracji (Doświadczenie migracji)
Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?
Nauczyciele Zawodu
Refernet
Monitorowanie losów absolwentów
E-dostęp do danych
Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji
Badanie PISA
Badanie ICCS
BIObec
Wykorzystanie laptopów i TIK
Zakład Edukacji Medialnej i Sztucznej Inteligencji
Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych
Analiza dowodów i deklaracji – praktyczne wskazówki
BŁĄD W DYDAKTYCE Przyczyny powstawania, mechanizmy, szanse dydaktyczne
Instytucje certyfikujące w Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji. Pakiet powitalny
Jak uczyć, by uczniowie myśleli samodzielnie? Rozwijanie krytycznego myślenia w klasie
Kilka słów o metodyce pracy nauczyciela. Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży
Krytyczne myślenie, ocena wiarygodności informacji. Wnioski z międzynarodowych badań edukacyjnych i przeglądu literatury. Analizy IBE dla polityki publicznej.
Młodzież w świecie pieniędzy. Wyniki badania umiejętności finansowych PISA 2022
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 1. Tom 1. Rozwój dziecka. Wczesne dzieciństwo
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 2. Tom 1. Opieka i wychowanie. Wczesne dzieciństwo
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 3. Tom 1. Edukacja w okresie dzieciństwa i dorastania. Wczesna edukacja dziecka
Niezbędnik Dobrego Nauczyciela. Seria 4. Tom 2. Monitorowanie rozwoju w okresie dzieciństwa i dorastania. Rozpoznanie zasobów dziecka i środowiska rozwoju. Wiek przedszkolny
Osiągnięcia matematyczne i przyrodnicze czwartoklasistów. TIMSS 2023: trendy, wyzwania, perspektywy
Prace domowe. Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej. Analizy IBE dla polityki publicznej.
Prognoza zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy
Przegląd rozwiązań zagranicznych i rekomendowane modele zewnętrznego zapewniania jakości walidacji i certyfikowania
Raport z prac nad aktualizacją Sektorowej Ramy Kwalifikacji dla Gospodarki Odpadami (SRK GO)
Raport z prac nad aktualizacją Sektorowej Ramy Kwalifikacji dla Gospodarki Wodno-Ściekowej, Rekultywacji i Remediacji (SRK GWŚRiR)
Sectoral Qualifications Framework for Cybersecurity
Sectoral Qualifications Framework for Food Processing
Sectoral Qualifications Framework for Marketing Communications
Sectoral Qualifications Framework for Public Health
Sectoral Qualifications Framework for Real Estate
Sectoral Qualifications Framework for the Fashion Industry
Sektorowa Rama Kwalifikacji dla Cyberbezpieczeństwa
Umiejętności na polskim rynku pracy. Raport tematyczny z badania PIAAC 2023.
Zastosowanie Metody Bilansu Kompetencji (MBK) w pracy z dziećmi i młodzieżą o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych
Żeby poradzić sobie – uczenie się języka polskiego przez migrantki i migrantów przymusowych z Ukrainy