Więcej aktualności

Podsumowanie międzynarodowej konferencji OECD Global Forum w Polsce

Podsumowanie międzynarodowej konferencji OECD Global Forum w Polsce

Co należy wziąć pod uwagę projektując programy nauczania, co oznacza inkluzywność w edukacji oraz jakie rozwiązania sprawdzają się w systemach edukacyjnych innych krajów? Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem konferencji Education for the Future. Challenges to Curriculum Design and Effective Implementation”.
  • 19 Grudnia 2024
Transmisja z konferencji Global Forum

Transmisja z konferencji Global Forum "Education for the Future. Challenges to Curriculum Design and Effective Implementation"

Wyzwania czekające edukację przyszłości, projektowanie i wdrażanie skutecznych programów nauczania, dyskusja nad polskim system edukacji i rozwiązaniami przygotowującymi uczniów do życia w świecie pełnym zmian - zapraszamy na międzynarodową konferencję Global Forum w Warszawie!
  • 17 Grudnia 2024
Prezentujemy Profil Absolwenta i Absolwentki 2.0

Prezentujemy Profil Absolwenta i Absolwentki 2.0

Profilu Absolwenta i Absolwentki 2.0 to nowoczesne narzędzie wspierające rozwój kompetencji oraz przygotowanie młodych osób do rynku pracy i dalszej edukacji. To dokument, który staje się podstawą do przygotowania rzetelnej, kompleksowej i inteligentnej reformy edukacji. Dzięki licznie zebranym uwagom i analizom ekspertów, wersja 2.0 zawiera szereg innowacji i ulepszeń dostosowanych do...

  • 12 Grudnia 2024
Transmisja z konferencji

Transmisja z konferencji "Współczesna szkoła i absolwent przyszłości: efekt konsultacji społecznych oraz dalsze kroki"

Zapraszamy do obejrzenia transmisji z wydarzenia organizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej.
  • 29 Listopada 2024
Wyniki Badania PIAAC 2023: Wyzwania dla Polski w zakresie kompetencji dorosłych

Wyniki Badania PIAAC 2023: Wyzwania dla Polski w zakresie kompetencji dorosłych

10 grudnia opublikowano wyniki Międzynarodowego Badania Umiejętności Dorosłych PIAAC, koordynowanego przez OECD. Badanie zrealizowano w latach 2022-23. Objęło ono 31 krajów, w tym Polskę. W badaniu mierzono trzy kompetencje podstawowe dorosłych (16-65 lat): rozumienie tekstu, rozumowanie matematyczne oraz rozwiązywanie problemów.
  • 10 Grudnia 2024
TIMSS 2023. Ogłoszono wyniki najnowszej edycji Międzynarodowego Badania Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych!

TIMSS 2023. Ogłoszono wyniki najnowszej edycji Międzynarodowego Badania Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych!

Polska znalazła się wśród krajów o wysokich wynikach z matematyki i przyrody. Średnie wyniki polskich czwartoklasistów były wyższe w porównaniu z 2019 rokiem. Mimo relatywnie dobrych wyników w zakresie umiejętności, systematycznie spada pozytywne nastawienie do matematyki i przyrody oraz poczucie przynależności do szkoły.
  • 03 Grudnia 2024
TIMSS 2023 – Ogłoszenie wyników najnowszej edycji badania

TIMSS 2023 – Ogłoszenie wyników najnowszej edycji badania

Zapraszamy na zapoznanie się z ogłoszeniem wyników badania TIMSS 2023, które odbyło się 4 grudnia 2024 roku. Główny organizator badania – Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych (IEA) opublikuje międzynarodowy raport z badania, a zespoły badawcze z poszczególnych krajów w tym samym czasie będą publikować raporty krajowe.
  • 29 Października 2024
Transmisja z konferencji

Transmisja z konferencji "Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?"

Chcesz poznać innowacyjne rozwiązania, które mogą zrewolucjonizować polski system edukacji? Interesujesz się najnowszymi badaniami oraz materiałami wspierającymi proces samodzielnego uczenia się uczniów? Jeśli tak, to zapraszamy na ważne wydarzenie poświęcone nowoczesnej edukacji.
  • 13 Listopada 2024
Analiza „Krytyczne myślenie, ocena wiarygodności informacji” - wnioski z międzynarodowych badań edukacyjnych i przeglądu literatury

Analiza „Krytyczne myślenie, ocena wiarygodności informacji” - wnioski z międzynarodowych badań edukacyjnych i przeglądu literatury

Eksperci IBE przedstawiają wyniki analizy danych z międzynarodowych badań edukacyjnych ICCS, PISA i PIRLS oraz przeglądu literatury na temat krytycznego myślenia i umiejętności rozpoznawania dezinformacji.
  • 29 Listopada 2024
Kompetencje oparte na wiedzy w podstawach programowych – Knowledge-rich curriculum

Kompetencje oparte na wiedzy w podstawach programowych – Knowledge-rich curriculum

Doświadczeni badacze edukacji - Tim Oates i Daniel Willingham, którzy na co dzień pracują na uniwersytetach w Cambridge i Wirginii oraz Nuno Crato - były minister edukacji Portugalii podzielili się swoją wiedzą w trakcie webinaru IBE. Udostępniamy nagranie z wydarzenia.
  • 25 Listopada 2024
Maciej Tauber, lider projektu ZSK6, powołany do zespołu ds. podstawy programowej wychowania fizycznego

Maciej Tauber, lider projektu ZSK6, powołany do zespołu ds. podstawy programowej wychowania fizycznego

Zadaniem zespołu ds. podstawy programowej wychowania fizycznego, współutworzonego przez Ministrę Edukacji Narodowej, Barbarę Nowacką oraz Ministra Sportu i Turystyki, Sławomira Nitrasa, będzie opracowanie nie tylko podstawy programowej, ale także rekomendacji, jak realizować nie tylko lekcje WF-u, ale też działalność sportową i rekreacyjną.
  • 15 Listopada 2024
Publikacja IBE: Racjonalne usprawnienia w edukacji. Poradnik dla nauczycieli i nauczycielek

Publikacja IBE: Racjonalne usprawnienia w edukacji. Poradnik dla nauczycieli i nauczycielek

W momencie, w którym wyczerpują się możliwości zapewnienia równych praw w dostępie do edukacji w oparciu o uniwersalnie zaplanowane działania (model UDL- projektowanie uniwersalne w edukacji), pojawia się konieczność wdrożenia racjonalnych usprawnień.
  • 09 Listopada 2024
IBE na międzynarodowym seminarium

IBE na międzynarodowym seminarium "Implementation of high quality inclusive education. Exploring resources, working trends and progress towards outcomes"

Dyrektor IBE, dr hab. Maciej Jakubowski, prof. UW, oraz pracownicy Zespołu Dostępności Edukacji IBE uczestniczyli w międzynarodowym seminarium pt. Implementation of high quality inclusive education. Exploring resources, working trends and progress towards outcomes, które odbyło się 7 listopada 2024 r., w Warszawie.
  • 06 Grudnia 2024
Seminarium metodyczno-naukowe: Ocenianie dla rozwoju

Seminarium metodyczno-naukowe: Ocenianie dla rozwoju

Zapraszamy na kolejne z cyklu wydarzeń skierowanych do regionalnych kadr systemu oświaty, tym razem w województwie donośląskim. Spotkajmy się 21 listopada we Wrocławiu i porozmawiamy na temat oceniania dla rozwoju.
  • 24 Października 2024

OECD Global Forum w Warszawie

Education for the Future. Challenges to Curriculum Design and Effective Implementation. 16-17 grudnia 2024 r.   Celem tegorocznej edycji OECD Global Forum jest wymiana doświadczeń między krajami OECD w zakresie projektowania i wdrażania skutecznych programów nauczania. Jak budować programy nauczania, aby uwzględnić potrzeby współczesnego świata, kwestie migracji, cyfryzacji edukacji, dzieci ze...

  • 23 Października 2024
Vademecum dla rodziców uczniów – publikacja do pobrania

Vademecum dla rodziców uczniów – publikacja do pobrania

Zachęcamy do zapoznania się z kolejnym vademecum z cyklu „Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?”, tym razem przeznaczonego dla rodziców uczniów.
  • 22 Października 2024
Konferencja: Trendy, innowacje i wyzwania w branży elektroenergetycznej w regionie mazowieckim

Konferencja: Trendy, innowacje i wyzwania w branży elektroenergetycznej w regionie mazowieckim

Już 29. października spotkamy się na Mazowszu, żeby porozmawiać o sprawach ważnych dla branży elektroenergetycznej: najnowszych trendach, zrównoważonym rozwoju, aktualnych wyzwaniach, kwalifikacjach i kompetencjach, możliwościach wsparcia oferowanego przez IBE dla pracodawców i przedsiębiorców.
  • 21 Października 2024
Komunikat Ministerstwa Edukacji Narodowej

Komunikat Ministerstwa Edukacji Narodowej

Ministerstwo Edukacji Narodowej opublikowało komunikat dotyczący przyjętych Ram określających procedury dystrybucji urządzeń teleinformatycznych oraz udostępniania infrastruktury szkołom oraz innym placówkom oświatowym po odbyciu konsultacji społecznych.
  • 18 Października 2024
Publikacja IBE: Edukacja dzieci i uczniów z doświadczeniem migracyjnym przybyłych z Ukrainy – dobre praktyki i rekomendacje

Publikacja IBE: Edukacja dzieci i uczniów z doświadczeniem migracyjnym przybyłych z Ukrainy – dobre praktyki i rekomendacje

W publikacji zaprezentowano zbiór dobrych praktyk oraz rekomendacji dotyczących edukacji uczniów wielokulturowych. Autorzy wskazują kluczowe bariery i trudności włączania uczniów ukraińskich do szkół w Polsce oraz sugerują zmiany organizacyjne i metodyczne, które mogą wspierać ich efektywną integrację.
  • 18 Października 2024
Mikropoświadczenia będą dostępne dla wszystkich

Mikropoświadczenia będą dostępne dla wszystkich

Nie czy i komu, lecz w jak wielkim stopniu potrzebne są mikropoświadczenia - o tym, a także o wielu innych kwestiach związanych z rozwojem mikropoświadczeń w Polsce dyskutowali eksperci zgromadzeni 15 października 2024 r. w Hotelu Bellotto w Warszawie.
  • 16 Października 2024
Vademeca dla uczniów – publikacje do pobrania

Vademeca dla uczniów – publikacje do pobrania

Zapraszamy do korzystania z kolejnych vademeców z cyklu „Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?”, które są pomocą dla uczniów na różnych etapach edukacji. To nie tylko praktyczne narzędzie, ale także inspiracja do tego, by nauka stała się przyjemnością i kluczem do sukcesu.
  • 16 Października 2024
Uroczyste wręczenie medali Komisji Edukacji Narodowej

Uroczyste wręczenie medali Komisji Edukacji Narodowej

W Dniu Edukacji Narodowej, 14 października 2024 r., w Ministerstwie Edukacji Narodowej odbyła się uroczysta gala wręczenia medali Komisji Edukacji Narodowej.
  • 15 Października 2024
Działania wspierające dostępność edukacyjną w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”

Działania wspierające dostępność edukacyjną w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”

W projekcie "Szkoła dostępdla dla wszystkich" powstają materiały mające na celu podniesienie kompetencji nauczycieli specjalistów w zakresie udzielania wsparcia uczniom, rodzicom i nauczycielom, także z doświadczeniem migracji.
  • 11 Października 2024
Vademecum dla dyrektorów szkół - publikacja do pobrania

Vademecum dla dyrektorów szkół - publikacja do pobrania

Kolejna publikacja z serii vademeców "Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?" adresowana jest do dyrektorów i dyrektorek szkół. Znajdziemy w nim konkretne wskazówki, narzędzia i podpowiedzi, jakie działania można podjąć, aby skutecznie wspierać nauczycieli, uczniów i rodziców w rozwijaniu umiejętności samodzielnego uczenia się.
  • 09 Października 2024
Trwają konsultacje społeczne profilu absolwenta i absolwentki

Trwają konsultacje społeczne profilu absolwenta i absolwentki

Profil absolwenta to odpowiedź na pytanie, kim ma być osoba kończąca dany etap edukacji. Zapraszamy do wzięcia udziału w konsultacjach społecznych. Wszystkie uwagi, przemyślenia i propozycje pozwolą nam opisać umiejętności, które można wspólnie budować i dochodzić do nich różnymi drogami.
  • 08 Października 2024
Publikacja IBE: Projektowanie uniwersalne w edukacji. Poradnik dla nauczycieli i nauczycielek

Publikacja IBE: Projektowanie uniwersalne w edukacji. Poradnik dla nauczycieli i nauczycielek

Przestrzeń edukacyjna powinna być miejscem bezpiecznym dla każdej uczennicy i każdego ucznia, gdzie są oni szanowani, a ich potrzeby są zaspokajane, gdzie mogą rozwijać się na miarę swoich możliwości i osiągać sukcesy, bez względu na pochodzenie, stan zdrowia, status społeczny, płeć, miejsce zamieszkania, rasę czy wyznanie.
  • 04 Października 2024
O standardach stosowania mikropoświadczeń

O standardach stosowania mikropoświadczeń

Standardy zapewniają jakość i wiarygodność, a także pomagają budować system mikropoświadczeń w Polsce - to jedno z najważniejszych założeń spotkania Grupy Doradczej ds. Mikropoświadczeń, które odbyło się 27 września 2024 r. Członkowie Grupy pomagają ekspertom pracującym w projekcie IBE opracować wspomniane standardy tak, by gwarantowały one najwyższą jakość systemu mikropoświadczeń w naszym kraju. 

  • 01 Października 2024
Inauguracja konsultacji społecznych profilu absolwenta i absolwentki

Inauguracja konsultacji społecznych profilu absolwenta i absolwentki

Prezentacja wstępnego profilu absolwenta i absolwentki, konferencja prasowa, zaproszenie do udziału w konsultacjach społecznych i sesja pytań i odpowiedzi - to działo się podczas wydarzenia "Tym razem twórzmy to wspólnie – zaczynamy konsultacje profilu absolwenta i absolwentki”. Zapraszamy do zapoznania się z relacją z wydarzenia.
  • 27 Września 2024
Jak wspierać dzieci, uczniów i uczennice w radzeniu sobie z kryzysem powodziowym? - scenariusze lekcji

Jak wspierać dzieci, uczniów i uczennice w radzeniu sobie z kryzysem powodziowym? - scenariusze lekcji

Instytut Badań Edukacyjnych łączy się myślami z osobami i środowiskami dotkniętymi skutkami powodzi. Udostępniamy pakiet materiałów do przeprowadzenia zajęć wychowawczych. Został on zbudowany w taki sposób, że wiele wskazówek dotyczących radzenia sobie w kryzysie może być wykorzystanych nie tylko przez dzieci i młodzież, ale również przez osoby dorosłe.
  • 20 Września 2024
Podsumowanie seminarium metodyczno-naukowego „Ocenianie dla rozwoju – założenia, wyzwania, instrumenty wsparcia”

Podsumowanie seminarium metodyczno-naukowego „Ocenianie dla rozwoju – założenia, wyzwania, instrumenty wsparcia”

Pierwsze z cyklu spotkań z kadrą systemu oświaty za nami! Wydarzenie, które odbyło się 19 września w Lublinie i zostało zorganizowane w ramach projektu „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży”, było okazją do wymiany doświadczeń i bliższego przyjrzeniu się kwestii oceniania w szkołach podstawowych.
  • 20 Września 2024
Nowy termin spotkania! Tym razem twórzmy to wspólnie – zaczynamy konsultacje profilu absolwenta i absolwentki

Nowy termin spotkania! Tym razem twórzmy to wspólnie – zaczynamy konsultacje profilu absolwenta i absolwentki

Ciągle śledzimy rozwój sytuacji powodziowej, która dotknęła część regionów naszego kraju. W tych trudnych chwilach łączymy się z osobami poszkodowanymi, które zmagają się ze skutkami powodzi lub ciągle z nią walczą. W związku z tą sytuacją podjęliśmy decyzję o przełożeniu spotkania dotyczącego inauguracji ogólnopolskich konsultacji społecznych zaplanowanych na 20 września, na inny termin. W...

  • 20 Września 2024
Roboczy projekt podstawy programowej przedmiotu – edukacja obywatelska

Roboczy projekt podstawy programowej przedmiotu – edukacja obywatelska

Zachęcamy do zapoznania się z roboczym projektem podstawy programowej przedmiotu edukacja obywatelska w wersji dla liceum i technikum oraz dla szkoły branżowej I stopnia.
  • 13 Września 2024
Vademeca dla nauczycieli – już do pobrania

Vademeca dla nauczycieli – już do pobrania

Zapraszamy do korzystania z najnowszych vademeców dla nauczycieli i nauczycielek, które doradzą, jak wspierać uczniów w efektywnym uczeniu się w szkole i w domu. 
  • 12 Września 2024
Konferencja: Edukacja obywatelska w polskiej szkole

Konferencja: Edukacja obywatelska w polskiej szkole

Ministerstwo Edukacji Narodowej i Instytut Badań Edukacyjnych zapraszają na konferencję online, podczas której zaprezentowana zostanie wstępna wersja podstawy programowej przedmiotu edukacja obywatelska.
  • 06 Września 2024
Seminarium: Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się

Seminarium: Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się

Uczenie się to kluczowa umiejętność na całe życie – każdy może i powinien ją rozwijać. Zachęcamy do korzystania z konkretnych narzędzi i rozwiązań przedstawionych w vademecach "Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?"
  • 04 Września 2024
“Od profilu do zmian w systemie edukacji ” – konferencja hybrydowa dla nauczycieli

“Od profilu do zmian w systemie edukacji ” – konferencja hybrydowa dla nauczycieli

Instytut Badań Edukacyjnych oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej mają przyjemność zaprosić Państwa do udziału w konferencji pt.: “Od profilu do zmian w systemie edukacji ”. Konferencja jest działaniem prowadzonym w ramach projektu “Kształtowanie kompetencji – od profilu do praktyki – opracowanie profilu absolwenta" z uwzględnieniem założeń/koncepcji koniecznych zmian w kształceniu ogólnym”,...

  • 22 Sierpnia 2024
Otwarte konsultacje społeczne: Ramy dystrybucji urządzeń teleinformatycznych i udostępniania infrastruktury szkołom

Otwarte konsultacje społeczne: Ramy dystrybucji urządzeń teleinformatycznych i udostępniania infrastruktury szkołom

Zapraszamy do wzięcia udziału w otwartych konsultacjach społecznych, podczas których zebrane zostaną opinie i uwagi dotyczące propozycji ram dystrybucji urządzeń teleinformatycznych i udostępniania infrastruktury szkołom. 
  • 05 Sierpnia 2024
Droga Singapuru do sukcesu edukacyjnego - webinar

Droga Singapuru do sukcesu edukacyjnego - webinar

Singapur jest przykładem kraju, który skutecznie dostosowuje swój system edukacji do wymagań XXI wieku. Aby pomagać uczniom rozwijać się w szybko zmieniającym się świecie, niezbędny jest zestaw podstawowych wartości i kompetencji, które w Singapurze stanowią podstawę holistycznej edukacji i przygotowanie uczniów do przyszłości. Jak wykorzystać doświadczenia i rozwiązania Singapuru do...

  • 05 Sierpnia 2024
Powołanie Dyrektora Macieja Jakubowskiego do Zespołu ds. etyki badań społecznych z udziałem dzieci w Polsce

Powołanie Dyrektora Macieja Jakubowskiego do Zespołu ds. etyki badań społecznych z udziałem dzieci w Polsce

Monika Horna-Cieślak, Rzeczniczka Praw Dziecka wręczyła powołania członkom Zespołu do spraw etyki badań społecznych z udziałem dzieci w Polsce. To pierwsza inicjatywa w kraju na taką skalę, której celem jest zapewnienie szczególnej ochrony osobom młodym. Powołanie do Zespołu otrzymał dr hab. Maciej Jakubowski, dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych.
  • 29 Lipca 2024
Webinar: Kompetencje matematyczne i jak ich nauczać?

Webinar: Kompetencje matematyczne i jak ich nauczać?

Zapraszamy na kolejne spotkanie online z cyklu „Wakacyjne rozmówki o edukacji”. Tym razem dyskusja skupi się na nauczaniu matematyki w szkole.
  • 25 Lipca 2024
Webinar: Jakim zagranicznym rozwiązaniom warto się przyjrzeć, myśląc o zmianach w edukacji?

Webinar: Jakim zagranicznym rozwiązaniom warto się przyjrzeć, myśląc o zmianach w edukacji?

Zapraszamy na pierwsze z cyklu spotkań online, podczas których porozmawiamy o tym, co ważne z punktu widzenia zmian w edukacji. Spotkania będą miały formę seminariów uwzględniających przestrzeń do dyskusji i wymiany poglądów.
  • 15 Lipca 2024

"Ciemne strony publikowania wizerunków dzieci w Internecie. Co możemy z tym zrobić?" - konferencja w Senacie RP

Wydarzenie poświęcone problematyce udostępniania wizerunków najmłodszych w sieci. W gronie składającym się z przedstawicieli rządu, ekspertów z instytucji zajmujących się bezpieczeństwem dzieci oraz dziennikarzami poruszono temat wyzwań i zagrożeń z tym związanych. Zaprezentowany został poradnik pt. "Wizerunek dziecka w Internecie. Publikować czy nie?" skierowany do instytucji, placówek, firm,...

  • 10 Lipca 2024
Rozszerzony raport z badania PISA 2022

Rozszerzony raport z badania PISA 2022

Przekazujemy w Państwa ręce rozszerzoną wersję raportu z badania PISA 2022. Oprócz pogłębionej analizy wyników uczniów w zakresie umiejętności matematycznych (dziedzina główna PISA 2022), rozumienia czytanego tekstu oraz rozumowania w naukach przyrodniczych, publikacja zawiera szerokie omówienie kilku istotnych obszarów badawczych będących przedmiotem badania PISA 2022.
  • 05 Lipca 2024
Dr Marcin Trepczyński o chatbotce ZeteRKa

Dr Marcin Trepczyński o chatbotce ZeteRKa

Prezentacja "Czatbot Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji – narzędzie do automatycznego wspierania doradztwa edukacyjno-zawodowego" podczas 2. kongresu Nauka dla Społeczeństwa.
  • 03 Lipca 2024
Wyniki badania umiejętności finansowych młodzieży PISA 2022

Wyniki badania umiejętności finansowych młodzieży PISA 2022

Znamy już wyniki dodatkowej części badania PISA 2022 dotyczącej umiejętności finansowych. Polscy piętnastolatkowie znacznie częściej niż we wcześniejszych edycjach deklarowali korzystanie z usług bankowych, a pod względem częstotliwości dokonywania płatności za pomocą smartfona czy zakupów przez internet wyróżniają się na tle rówieśników z innych krajów.
  • 27 Czerwca 2024
Wizyta kierownictwa Ministerstwa Edukacji Narodowej w Instytucie Badań Edukacyjnych

Wizyta kierownictwa Ministerstwa Edukacji Narodowej w Instytucie Badań Edukacyjnych

W środę 26 czerwca mieliśmy w IBE przyjemność gościć Ministrę Edukacji Barbarę Nowacką, Wiceministrę Edukacji Katarzynę Lubnauer, Dyrektora Generalnego Ministerstwa Edukacji Narodowej Roberta Bartolda oraz szefa Gabinetu Politycznego Ministra Adę Guźniczak.
  • 26 Czerwca 2024
Nowa publikacja – monografia „Błąd w dydaktyce” przygotowana na podstawie badań PISA

Nowa publikacja – monografia „Błąd w dydaktyce” przygotowana na podstawie badań PISA

W monografii „Błąd w dydaktyce. Przyczyny powstawania, mechanizmy, szanse dydaktyczne. Na podstawie rozwiązań zadań z badania PISA” Krzysztof Biedrzycki, Marcin M. Chrzanowski i E. Barbara Ostrowska skupiają się na błędzie i jego roli w dydaktyce. Autorzy wychodzą z założenia, iż problemem w nauczaniu nie są popełniane przez uczniów błędy, lecz to, co się z nimi w procesie dydaktycznym robi.

  • 25 Czerwca 2024
Konferencja IBE: Młodzi i finanse. Wyniki badania umiejętności finansowych PISA 2022

Konferencja IBE: Młodzi i finanse. Wyniki badania umiejętności finansowych PISA 2022

Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza na konferencję online, na której ogłoszone zostaną wyniki badania umiejętności finansowych realizowanego w ramach PISA 2022.
  • 21 Czerwca 2024
Wysłuchanie publiczne w sprawie Profilu Absolwenta

Wysłuchanie publiczne w sprawie Profilu Absolwenta

Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza do wzięcia udziału w wysłuchaniu publicznym w sprawie profilu absolwenta w piątek 28 czerwca 2024, w godzinach 10:00 - 15:00.
  • 20 Czerwca 2024