Więcej aktualności
Mikropoświadczenia to przyszłość. Przyszłość, która już się zaczęła
Prezentacja Profilu dla szkół średnich. Trwają zapisy na webinar
Konkurs MEN na studia podyplomowe dla przyszłych nauczycieli zawodów
Przewodnik dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi
Wyniki międzynarodowego badania TALIS poznamy w październiku
Warsaw Microcredentials Summit 2025. Nowa era potwierdzania kompetencji
Po konferencji „Nowe horyzonty kwalifikacji w sporcie: Zintegrowany System Kwalifikacji w praktyce”
Znamy zwycięzców konkursu „Połącz kropki”!!!
Uczenie się dorosłych w Polsce. Raport tematyczny z badania PIAAC 2023
Narcyzm tematem głównym nowego artykułu w EDUKACJI
IBE PIB zaprasza na konferencję "Nowe horyzonty kwalifikacji w sporcie"
Różnorodność w edukacji – potencjał warty wspierania
AI zmienia sposób, w jaki uczą się dorośli
Profil absolwenta szkół ponadpodstawowych. Weź udział w webinarze
Rada o zmianach w edukacji: reforma będzie oparta na wynikach badań
Masz pomysł? Połącz kropki i zgarnij nagrodę!
Jak uczyć krytycznego myślenia? Sprawdź, zastosuj!
Za nami 10. edycja IMPACT’25!
Nowy artykuł w Kwartalniku EDUKACJA
22 maja odbędzie się posiedzenie Rady ds. reformy
Artykuł Franceski Borgonovi oraz Artura Pokropka w "Science"
Co zmieniamy w Profilu absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych?
Seminarium "Edukacja wysokiej jakości dla każdego – jak z różnorodności uczynić zasób?"
Jak zbudować zaufanie do mikropoświadczeń cyfrowych?
Rusza badanie "Uczenie się dorosłych Polaków"
Rada chce większego wsparcia dla nauczycieli
Postępy prac nad Profilem absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych
Szkolenia dla autorów podstaw programowych
Profil absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych – ruszają konsultacje!
Nowy raport IBE PIB: Kompetencje kluczem do sukcesu na rynku pracy – wyniki badania PIAAC 2023
W szybko zmieniającym się świecie kompetencje dorosłych stają się kluczowym zasobem – zarówno dla indywidualnych szans zawodowych, jak i dla całej gospodarki. Przedstawiamy raport tematyczny pt. „Umiejętności na polskim rynku pracy”, który powstał na podstawie danych z Międzynarodowego Badania Umiejętności Dorosłych PIAAC 2023 przeprowadzonego w Polsce przez Instytut Badań Edukacyjnych. Raport...
Jak ocenianie może motywować uczniów do nauki? - podsumowanie seminarium metodyczno-naukowego w Poznaniu
Polska dołączyła do Międzynarodowego Badania Kompetencji Społecznych i Emocjonalnych (SSES)
O umiejętnościach Polaków z 3 perspektyw. Wnioski z konferencji IBE PIB „ZeRKnij w przyszłość!”
Jak sprawić, żeby edukacja była dostępna dla wszystkich? - IBE PIB na konferencji poświęconej edukacji włączającej
Co dalej z edukacją przyrodniczą
Opinie nauczycieli – wiemy, czego oczekują
Let's Make Inclusion Happen! - Dołącz do konferencji online
Zachęcamy Państwa do udziału online w konferencji "Edukacja włączająca dla sprawiedliwej, silnej i konkurencyjnej Unii Europejskiej” (Let's Make Inclusion Happen! Inclusive Education for a Fair, Resilient, and Competitive EU)", która odbędzie się w dniach 17–18 marca 2025 roku w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. To wydarzenie stanowi kluczowy element polskiej prezydencji w Radzie Unii...
Podsumowanie seminarium „Ocenianie dla rozwoju - założenia, wyzwania, instrumenty wsparcia” w Zielonej Górze
Konkurs grantowy dla szkół policealnych - 5. poziom PRK
Ponad 200 specjalistów opracuje zmiany w przedszkolu i szkole podstawowej
"Oceniać, by uczyć". Dr Gajderowicz na seminarium w Krakowie
Zapraszamy do udziału w konsultacjach!
Spotkanie z wizytatorami w ramach projektu "Szkoła dostępna dla wszystkich"
Profil absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych - startują prace
Rozpoczęcie realizacji badania PISA 2025 w szkołach
Blisko 28 000 osób pomaga zmieniać polską szkołę!
Nowy format podstawy programowej. Jest stanowisko Rady
Rada ds. monitorowania wdrażania reformy edukacji przyjęła stanowisko w sprawie nowego formatu podstawy programowej. Po przeanalizowaniu uwag i dyskusji na posiedzeniu 19 lutego br. eksperci pozytywnie zaopiniowali zaproponowany przez IBE PIB sposób konstruowania podstaw programowych, które mają ułatwić zmiany w oświacie. - To jest wielki dzień dla polskiej edukacji, kiedy pokazujemy, że możemy...
Seminarium w Olsztynie: jak oceniać, żeby motywować?
Ocenianie punktowe uczniów zniszczyło wizerunek najskuteczniejszych metod nauczania poprzez skojarzenie z opresyjnością. Wyjściem z tej sytuacji jest redefinicja oceniania – przekonywał dr Tomasz Gajderowicz, zastępca dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego podczas seminarium metodyczno-naukowego dla kadr systemu oświaty z terenu województwa...
I’M WELL, czyli MAM SIĘ DOBRZE - warsztaty wspierające dobrostan szkolny
Pedagogów, psychologów oraz wychowawców pracujących w szkołach podstawowych (klasy IV-VIII) serdecznie zapraszamy do udziału w pilotażu programu warsztatów pt. „I’M WELL, czyli MAM SIĘ DOBRZE” stanowiącego część projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich” realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy, w partnerstwie z UNICEF oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej.
ZeRKnij w przyszłość!
Konferencja o kwalifikacjach i umiejętnościach Polaków łącząca różne perspektywy: edukacji, pracy i cyfryzacji już 19 marca! Do rozmowy zaprosiliśmy osoby i instytucje zajmujące się edukacją, rynkiem pracy, doradztwem edukacyjnym i zawodowym oraz najnowszymi technologiami. Porozmawiajmy wspólnie, uwzględniając zarówno perspektywę rozwiązań systemowych, jak i potrzeb nas wszystkich.