Więcej aktualności
Webinar: Kompetencje oparte na wiedzy w podstawach programowych – Knowledge-rich curriculum
Nie jest potrzebna mądrość, gdy mamy inteligencję. Tak na zdrowy rozum, to nie trzeba wiedzieć, wystarczy myśleć. Prawda? W poszukiwaniu odpowiedzi na to pytanie pomogą nam doświadczeni badacze edukacji, którzy na co dzień pracują na uniwersytetach w Cambridge i Wirginii oraz były minister edukacji Portugalii. Podczas spotkania przyjrzymy się, dlaczego wiedza jest niezbędna, by myśleć krytycznie oraz jak...
Maciej Tauber, lider projektu ZSK6, powołany do zespołu ds. podstawy programowej wychowania fizycznego
IBE organizatorem konferencji "Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?"
Publikacja IBE: Racjonalne usprawnienia w edukacji. Poradnik dla nauczycieli i nauczycielek
TIMSS 2023 – najważniejsze informacje o badaniu
Seminarium metodyczno-naukowe: Ocenianie dla rozwoju
OECD Global Forum w Warszawie
Education for the Future. Challenges to Curriculum Design and Effective Implementation. 16-17 grudnia 2024 r. Celem tegorocznej edycji OECD Global Forum jest wymiana doświadczeń między krajami OECD w zakresie projektowania i wdrażania skutecznych programów nauczania. Jak budować programy nauczania, aby uwzględnić potrzeby współczesnego świata, kwestie migracji, cyfryzacji edukacji, dzieci ze...
Vademecum dla rodziców uczniów – publikacja do pobrania
Konferencja: Trendy, innowacje i wyzwania w branży elektroenergetycznej w regionie mazowieckim
Komunikat Ministerstwa Edukacji Narodowej
Publikacja IBE: Edukacja dzieci i uczniów z doświadczeniem migracyjnym przybyłych z Ukrainy – dobre praktyki i rekomendacje
Mikropoświadczenia będą dostępne dla wszystkich
Vademeca dla uczniów – publikacje do pobrania
Uroczyste wręczenie medali Komisji Edukacji Narodowej
Działania wspierające dostępność edukacyjną w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”
Vademecum dla dyrektorów szkół - publikacja do pobrania
Trwają konsultacje społeczne profilu absolwenta i absolwentki
Publikacja IBE: Projektowanie uniwersalne w edukacji. Poradnik dla nauczycieli i nauczycielek
O standardach stosowania mikropoświadczeń
Standardy zapewniają jakość i wiarygodność, a także pomagają budować system mikropoświadczeń w Polsce - to jedno z najważniejszych założeń spotkania Grupy Doradczej ds. Mikropoświadczeń, które odbyło się 27 września 2024 r. Członkowie Grupy pomagają ekspertom pracującym w projekcie IBE opracować wspomniane standardy tak, by gwarantowały one najwyższą jakość systemu mikropoświadczeń w naszym kraju.
Inauguracja konsultacji społecznych profilu absolwenta i absolwentki
Jak wspierać dzieci, uczniów i uczennice w radzeniu sobie z kryzysem powodziowym? - scenariusze lekcji
Podsumowanie seminarium metodyczno-naukowego „Ocenianie dla rozwoju – założenia, wyzwania, instrumenty wsparcia”
Nowy termin spotkania! Tym razem twórzmy to wspólnie – zaczynamy konsultacje profilu absolwenta i absolwentki
Ciągle śledzimy rozwój sytuacji powodziowej, która dotknęła część regionów naszego kraju. W tych trudnych chwilach łączymy się z osobami poszkodowanymi, które zmagają się ze skutkami powodzi lub ciągle z nią walczą. W związku z tą sytuacją podjęliśmy decyzję o przełożeniu spotkania dotyczącego inauguracji ogólnopolskich konsultacji społecznych zaplanowanych na 20 września, na inny termin. W...
Roboczy projekt podstawy programowej przedmiotu – edukacja obywatelska
Vademeca dla nauczycieli – już do pobrania
Konferencja: Edukacja obywatelska w polskiej szkole
Seminarium: Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się
“Od profilu do zmian w systemie edukacji ” – konferencja hybrydowa dla nauczycieli
Instytut Badań Edukacyjnych oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej mają przyjemność zaprosić Państwa do udziału w konferencji pt.: “Od profilu do zmian w systemie edukacji ”. Konferencja jest działaniem prowadzonym w ramach projektu “Kształtowanie kompetencji – od profilu do praktyki – opracowanie profilu absolwenta" z uwzględnieniem założeń/koncepcji koniecznych zmian w kształceniu ogólnym”,...
Seminarium "Jak uczyć czytania, by dzieci uczyły się, czytając? Refleksje wokół metod nauczania języka polskiego" - transmisja online
Otwarte konsultacje społeczne: Ramy dystrybucji urządzeń teleinformatycznych i udostępniania infrastruktury szkołom
Droga Singapuru do sukcesu edukacyjnego - webinar
Singapur jest przykładem kraju, który skutecznie dostosowuje swój system edukacji do wymagań XXI wieku. Aby pomagać uczniom rozwijać się w szybko zmieniającym się świecie, niezbędny jest zestaw podstawowych wartości i kompetencji, które w Singapurze stanowią podstawę holistycznej edukacji i przygotowanie uczniów do przyszłości. Jak wykorzystać doświadczenia i rozwiązania Singapuru do...
Powołanie Dyrektora Macieja Jakubowskiego do Zespołu ds. etyki badań społecznych z udziałem dzieci w Polsce
Webinar: Kompetencje matematyczne i jak ich nauczać?
Webinar: Jakim zagranicznym rozwiązaniom warto się przyjrzeć, myśląc o zmianach w edukacji?
"Ciemne strony publikowania wizerunków dzieci w Internecie. Co możemy z tym zrobić?" - konferencja w Senacie RP
Wydarzenie poświęcone problematyce udostępniania wizerunków najmłodszych w sieci. W gronie składającym się z przedstawicieli rządu, ekspertów z instytucji zajmujących się bezpieczeństwem dzieci oraz dziennikarzami poruszono temat wyzwań i zagrożeń z tym związanych. Zaprezentowany został poradnik pt. "Wizerunek dziecka w Internecie. Publikować czy nie?" skierowany do instytucji, placówek, firm,...
Rozszerzony raport z badania PISA 2022
Dr Marcin Trepczyński o chatbotce ZeteRKa
Wyniki badania umiejętności finansowych młodzieży PISA 2022
Wizyta kierownictwa Ministerstwa Edukacji Narodowej w Instytucie Badań Edukacyjnych
Nowa publikacja – monografia „Błąd w dydaktyce” przygotowana na podstawie badań PISA
W monografii „Błąd w dydaktyce. Przyczyny powstawania, mechanizmy, szanse dydaktyczne. Na podstawie rozwiązań zadań z badania PISA” Krzysztof Biedrzycki, Marcin M. Chrzanowski i E. Barbara Ostrowska skupiają się na błędzie i jego roli w dydaktyce. Autorzy wychodzą z założenia, iż problemem w nauczaniu nie są popełniane przez uczniów błędy, lecz to, co się z nimi w procesie dydaktycznym robi.
Konferencja IBE: Młodzi i finanse. Wyniki badania umiejętności finansowych PISA 2022
Wysłuchanie publiczne w sprawie Profilu Absolwenta
Wysłuchanie publiczne w sprawie edukacji obywatelskiej
Konferencja „Profil Absolwenta. Czego uczyć w szkole XXI wieku?”
Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza na konferencję inaugurującą projekt „Kształtowanie kompetencji - od profilu do praktyki - opracowanie profilu absolwenta z uwzględnieniem założeń i koncepcji koniecznych zmian w kształceniu ogólnym”. Wydarzenie skupiać się będzie na tematyce kompetencji absolwentów przedszkoli i szkół podstawowych oraz kształtowania przyszłości edukacji.
Wyniki badania myślenia kreatywnego PISA 2022
Polscy piętnastolatkowie z wysoką pozycją na świecie pod względem umiejętności myślenia kreatywnego. W ramach badania PISA 2022 zrealizowano dodatkową część sprawdzającą umiejętności uczniów w tym zakresie. Instytut Badań Edukacyjnych, odpowiedzialny za przeprowadzenie badania w Polsce, opublikował krajowy raport z badania. Badanie zrealizowano w marcu i kwietniu 2022 roku.
FORUM EKSPERCKIE - „Współpraca bez granic – nauczyciele na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji i uchodźstwa
Konferencja IBE: Poza schematem. Wyniki badania myślenia kreatywnego PISA 2022
Zapraszamy na konferencję „Trendy, innowacje i wyzwania w branży logistycznej w regionie łódzkim”
Podczas konferencji skupimy się na prezentacji najnowszych trendów, innowacji i wyzwań, przed którymi stoją przedstawiciele branży logistycznej. Opowiemy o kwalifikacjach, kompetencjach i możliwościach wsparcia oferowanego pracodawcom w branży logistycznej przez Instytut Badań Edukacyjnych. Rozpoczniemy też dyskusję na temat współpracy pracodawców i sektora edukacji. Nie zabraknie również okazji do...