flaga RPTekst łatwy do czytania

Dołączamy do Międzynarodowego Badania Kompetencji Obywatelskich!

Dołączamy do Międzynarodowego Badania Kompetencji Obywatelskich!

Polska weźmie udział w Międzynarodowym Badaniu Kompetencji Obywatelskich (International Civic and Citizenship Education Study) już po raz trzeci. Badanie ICCS 2027 będzie prowadził IBE PIB, na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Od teorii do działania. Ruszają praktyki studenckie IBE PIB

Od teorii do działania. Ruszają praktyki studenckie IBE PIB

Praktyki studenckie mogą być czymś więcej niż tylko formalnym obowiązkiem. Zapraszamy studentki i studentów pedagogiki oraz kierunków pokrewnych do udziału w wyjątkowym programie “Playing for Success w Polsce”, który łączy edukację, sport i...

Co decyduje o dostępie do najlepszych liceów?

Co decyduje o dostępie do najlepszych liceów?

Czy miejsce, w którym znajduje się szkoła podstawowa, wpływa na dalszą ścieżkę edukacyjną uczniów? Najnowsze analizy pokazują, że nawet przy podobnych wynikach egzaminów uczniowie z dużych miast mają znacznie większe szanse na naukę w...

Dobrostan szkolny w klasach zróżnicowanych

Dobrostan szkolny w klasach zróżnicowanych

To pierwsza w Polsce tak szeroka diagnoza dobrostanu szkolnego uczniów uczących się w zróżnicowanych środowiskach. Powstała na podstawie badań zrealizowanych przez IBE PIB w projekcie "Szkoła dostępna dla wszystkich" (UNICEF – ASA).

23 maja w siedzibie Instytutu Badań Edukacyjnych odbyło się spotkanie z interesariuszami projektu „Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych”. Zainaugurowało one prace grupy konsultacyjnej. Celem prac grupy jest konsultacja obszarów, w których będą prowadzone analizy opracowywane w projekcie, a także wnioski i rekomendacje z tych analiz.

Do udziału w grupie konsultacyjnej zaproszeni zostali przedstawiciele ministerstw, środowisk naukowych, organizacji zrzeszających jednostki samorządu terytorialnego, instytucji kształcenia i doskonalenia nauczycieli, organizacji zrzeszających kadry oświaty i rodziców oraz organizacji pozarządowych i innych partnerów społecznych.

Na spotkaniu przedstawiono założenia projektu i prac grupy konsultacyjnej oraz propozycje 22 obszarów tematycznych, które zostały wyłonione spośród propozycji zgłoszonych przez Instytut Badań Edukacyjnych oraz członków grupy konsultacyjnej. Wnioski z dyskusji wokół przedstawionych obszarów tematycznych będą stanowić podstawę wyłonienia tematów analiz prowadzonych w projekcie.

Kolejną analizę opracowaną z wykorzystaniem danych z badań międzynarodowych Instytut Badań Edukacyjnych przedstawi jesienią tego roku.

#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie #MiedzynarodoweBadaniaKompetencji