Webinar: Jak uczymy metodą projektową – czyli o tym, dlaczego warto z niej korzystać

Metoda projektu łączy teorię z praktyką, jednocześnie umożliwiając zdobywanie wiedzy i rozwijanie umiejętności poprzez realizację zespołowych projektów. Uczniowie mogą nauczyć się samodzielnego organizowania, planowania, realizowania projektów i współpracy w zespole. 

Praktyczne metody nauki, jak metoda projektu, rozwijają u uczniów umiejętności: pracy zespołowej, rozwiązywania problemów, kreatywnego myślenia, odpowiedzialności, analizy i syntezy danych, korzystania z różnych źródeł informacji, podejmowania decyzji, samooceny, dyskutowania, wyrażania własnych opinii i słuchania innych. 

Dzięki stosowaniu zdobywanej wiedzy w praktyce, nauka staje się dla uczniów bardziej angażująca i atrakcyjna.

O webinarze

Jak uczymy metodą projektową - czyli, o tym dlaczego warto z niej korzystać

21 października w godz. 15:45 - 19:00

Podczas webinaru nasi eksperci i ekspertki pokażą:

  • czym jest metoda projektu, 
  • jak wykorzystać w praktyce metodę projektu,  
  • jak inspirować uczniów i wyposażać w kompetencje,
  • jak realizować projekty w praktyce szkolnej.

PROGRAM

Formuła wydarzenia i zapisy

Spotkanie odbędzie się w formule online na platformie ZOOM, a informacja wraz linkiem do wydarzenia zostanie przesłana na dzień przed wydarzeniem na maila wskazanego w formularzu zgłoszeniowym.

FORMULARZ ZGŁOSZENIA 

Zgłoszenia na webinar przyjmujemy do 18 października 2024 r. do godz. 15.00.

Webinar zostanie nagrany i udostępniony na kanale YouTube Instytutu Badań Edukacyjnych. 

Prelegenci

Prof. Marlena Plebańska - jeden z prekursorów polskiej e-edukacji, specjalizacja zarządzanie wiedzą, e-learning,  Design Thinking. Absolwentka Politechniki Warszawskiej,  Szkoły Głównej Handlowej. Ekspert w zakresie STEAM,  kształcenia na odległość oraz wykorzystania nowych mediów  w edukacji.  Specjalista w zakresie zarządzania wiedzą. Autorka ponad stu publikacji naukowych oraz kilkudziesięciu publikacji  popularno – naukowych z zakresu e-edukacji. Od 20 lat inspirator, projektant i strateg rozwiązań e-learningowych oraz zarządzania wiedzą w wielu polskich przedsiębiorstwach, szkołach, organizacjach pozarządowych. Kierownik i konsultant projektów edukacyjnych oraz e-learningowych. Pracownik naukowy, aktywny trener i wykładowca. Prekursorka STEAM w Polsce.  Autorka pierwszej w Europie książki o tematyce STEAM- "STEAM-owe Lekcje" oraz najnowszej książki  "STEAM-owe Przedszkole". Laureatka prestiżowych nagród Polka XXI wieku oraz Edukatorka młodego pokolenia. Od 2017 roku inicjatorka i koordynatorka projektu STEAM Polska, Prezes Fundacji STEAM Polska www.steampolska.org . 

Katarzyna Łoś - nauczycielka z 12-letnim stażem pracy w Szkole Podstawowej nr 3 w Ząbkach. Od 2015 roku związana z działaniem Microsoft dla edukacji. Współautorka zestawu zadań do nauki informatyki w klasach 1-3 Wydawnictwa WSIP „Kalejdoskop ucznia cz.1”, „Kalejdoskop ucznia cz.2”. Prelegentka wielu ogólnopolskich konferencji m.in. Majowe Mrozy w Warszawie, czy Model Nowoczesnej Szkoły.
W 2024 r. Pani Katarzyna otrzymała tytuł Apple Distinguished Educator. Autorka innowacji pedagogicznej „Drukuj z nami Multidrukerami” oraz współautorka innowacji "STEAM z klasą". Oddana pracy na rzecz zmiany edukacji i podniesienia cyfrowych kompetencji nauczycieli. Miłośniczka projektów STEAMowych w edukacji. 

Ewa Siemińska – Dyrektorka Operacyjna (COO) i ekspertka w Fundacji Zwolnieni z Teorii. Od lat działa w obszarze edukacji w roli kierownika projektu, trenerki oraz promując metodę projektu społecznego i inne włączające sposoby pracy z uczniami. Ma wieloletnie doświadczenie w pracy z młodzieżą i nauczycielami. Współtworzyła politykę młodzieżową miasta stołecznego Warszawy. Certyfikowana trenerka metody „drama-based pedagogy”. Autorka poradnika o implementacji metody projektowej w szkole.

Urszula Deszcz - nauczycielka i opiekunka zespołów projektowych w II Liceum Ogólnokształcącym im. ks. Jana Twardowskiego w Dębicy. Wspierała młodzież w realizacji m.in. takich projektów społecznych jak: „KeepFit6”, rozpowszechniającym wśród dzieci i młodzieży zdrowy tryb życia oraz ukazującym zagrożenia i konsekwencje wynikające z niewłaściwych nawyków czy „Przecież kultura nie gryzie!” w ramach którego zorganizowano cyklu koncertów na terenie Dębicy.

Maciej Saferna - uczeń V LO w Bielsku-Białej, kierownik projektu BorygoAI realizowanego w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii. BorygoAI to innowacyjna platforma do nauki języka angielskiego, wykorzystująca sztuczną inteligencję.

 

Zapraszamy do obserwowania naszej strony i mediów społecznościowych. 

Kolejne wydarzenia już wkrótce!