Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny
Profil absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych – ruszają konsultacje!

Profil absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych – ruszają konsultacje!

Instytut Badań Edukacyjnych (IBE-PIB) zaprasza do udziału w konsultacjach pierwszej wersji profilu absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych. Dokument powstał w oparciu o rozmowy z przedstawicielami szkół, szkolnictwa wyższego oraz...

Nowy raport IBE PIB: Kompetencje kluczem do sukcesu na rynku pracy – wyniki badania PIAAC 2023

Nowy raport IBE PIB: Kompetencje kluczem do sukcesu na rynku pracy – wyniki badania PIAAC 2023

W szybko zmieniającym się świecie kompetencje dorosłych stają się kluczowym zasobem – zarówno dla indywidualnych szans zawodowych, jak i dla całej gospodarki. Przedstawiamy raport tematyczny pt. „Umiejętności na polskim rynku pracy”,...

Jak ocenianie może motywować uczniów do nauki? - podsumowanie seminarium metodyczno-naukowego w Poznaniu

Jak ocenianie może motywować uczniów do nauki? - podsumowanie seminarium metodyczno-naukowego w Poznaniu

Wydarzenie zgromadziło ekspertów od nauczania i oceniania, dyrektorów, nauczycieli, którzy podczas prelekcji, dyskusji i rozmów omawiali kwestię oceniania w polskiej szkole.
Polska dołączyła do Międzynarodowego Badania Kompetencji Społecznych i Emocjonalnych (SSES)

Polska dołączyła do Międzynarodowego Badania Kompetencji Społecznych i Emocjonalnych (SSES)

Badanie SSES prowadzone jest przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) i ma na celu ocenę poziomu kompetencji społecznych i emocjonalnych dzieci w wieku szkolnym, a także identyfikację czynników szczególnie istotnych z...

Dział aktualności - znak graficzny

Jak wspierać dzieci, uczniów i uczennice w radzeniu sobie z kryzysem powodziowym?

Jako zespół projektu „Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży” Instytutu Badań Edukacyjnych (IBE) łączymy się myślami z osobami i środowiskami dotkniętymi skutkami powodzi. Mamy świadomość, że w tej sytuacji nie tylko dorośli, ale również dzieci i młodzież odczuwają strach, lęk, niepokój, złość lub doświadczają poczucia bezradności. Wiemy, że jako nauczyciele na terenach objętych powodzią, sami będąc w trudnej sytuacji, stajecie przed szczególnym wyzwaniem dotyczącym udzielenia wsparcia swoim uczniom i uczennicom.

Przekazujemy pakiet materiałów do przeprowadzenia zajęć wychowawczych. Został on zbudowany w taki sposób, że wiele wskazówek dotyczących radzenia sobie w kryzysie może być wykorzystanych nie tylko przez dzieci i młodzież, ale również przez osoby dorosłe. Zachęcamy, żebyście, zapoznając się z materiałami, myśleli również o wzmacnianiu własnego poczucia dobrostanu. W samolocie dorosły zakłada maskę tlenową najpierw sobie, potem dziecku – skorzystajcie z tej wiedzy. Zaopiekujcie się najpierw własnymi emocjami i myślami, spróbujcie się ustabilizować, zanim zaczniecie pracę z uczniami. Skorzystajcie ze wskazówek i informacji zawartych w scenariuszach.

Pobierz (Plik PDF)