Więcej aktualności
TIMSS 2023. Ogłoszono wyniki najnowszej edycji Międzynarodowego Badania Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych!
TIMSS 2023 – Ogłoszenie wyników najnowszej edycji badania
Konferencja międzynarodowa: Global Forum "Education for the Future. Challenges to Curriculum Design and Effective Implementation"
Konferencja "Współczesna szkoła i absolwent przyszłości: efekt konsultacji społecznych oraz dalsze kroki"
Transmisja z konferencji "Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?"
Analiza „Krytyczne myślenie, ocena wiarygodności informacji” - wnioski z międzynarodowych badań edukacyjnych i przeglądu literatury
Kompetencje oparte na wiedzy w podstawach programowych – Knowledge-rich curriculum
Maciej Tauber, lider projektu ZSK6, powołany do zespołu ds. podstawy programowej wychowania fizycznego
Publikacja IBE: Racjonalne usprawnienia w edukacji. Poradnik dla nauczycieli i nauczycielek
Seminarium metodyczno-naukowe: Ocenianie dla rozwoju
OECD Global Forum w Warszawie
Education for the Future. Challenges to Curriculum Design and Effective Implementation. 16-17 grudnia 2024 r. Celem tegorocznej edycji OECD Global Forum jest wymiana doświadczeń między krajami OECD w zakresie projektowania i wdrażania skutecznych programów nauczania. Jak budować programy nauczania, aby uwzględnić potrzeby współczesnego świata, kwestie migracji, cyfryzacji edukacji, dzieci ze...
Vademecum dla rodziców uczniów – publikacja do pobrania
Konferencja: Trendy, innowacje i wyzwania w branży elektroenergetycznej w regionie mazowieckim
Komunikat Ministerstwa Edukacji Narodowej
Publikacja IBE: Edukacja dzieci i uczniów z doświadczeniem migracyjnym przybyłych z Ukrainy – dobre praktyki i rekomendacje
Mikropoświadczenia będą dostępne dla wszystkich
Vademeca dla uczniów – publikacje do pobrania
Uroczyste wręczenie medali Komisji Edukacji Narodowej
Działania wspierające dostępność edukacyjną w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”
Vademecum dla dyrektorów szkół - publikacja do pobrania
Trwają konsultacje społeczne profilu absolwenta i absolwentki
Publikacja IBE: Projektowanie uniwersalne w edukacji. Poradnik dla nauczycieli i nauczycielek
O standardach stosowania mikropoświadczeń
Standardy zapewniają jakość i wiarygodność, a także pomagają budować system mikropoświadczeń w Polsce - to jedno z najważniejszych założeń spotkania Grupy Doradczej ds. Mikropoświadczeń, które odbyło się 27 września 2024 r. Członkowie Grupy pomagają ekspertom pracującym w projekcie IBE opracować wspomniane standardy tak, by gwarantowały one najwyższą jakość systemu mikropoświadczeń w naszym kraju.
Inauguracja konsultacji społecznych profilu absolwenta i absolwentki
Jak wspierać dzieci, uczniów i uczennice w radzeniu sobie z kryzysem powodziowym? - scenariusze lekcji
Podsumowanie seminarium metodyczno-naukowego „Ocenianie dla rozwoju – założenia, wyzwania, instrumenty wsparcia”
Nowy termin spotkania! Tym razem twórzmy to wspólnie – zaczynamy konsultacje profilu absolwenta i absolwentki
Ciągle śledzimy rozwój sytuacji powodziowej, która dotknęła część regionów naszego kraju. W tych trudnych chwilach łączymy się z osobami poszkodowanymi, które zmagają się ze skutkami powodzi lub ciągle z nią walczą. W związku z tą sytuacją podjęliśmy decyzję o przełożeniu spotkania dotyczącego inauguracji ogólnopolskich konsultacji społecznych zaplanowanych na 20 września, na inny termin. W...
Roboczy projekt podstawy programowej przedmiotu – edukacja obywatelska
Vademeca dla nauczycieli – już do pobrania
Konferencja: Edukacja obywatelska w polskiej szkole
Seminarium: Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się
“Od profilu do zmian w systemie edukacji ” – konferencja hybrydowa dla nauczycieli
Instytut Badań Edukacyjnych oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej mają przyjemność zaprosić Państwa do udziału w konferencji pt.: “Od profilu do zmian w systemie edukacji ”. Konferencja jest działaniem prowadzonym w ramach projektu “Kształtowanie kompetencji – od profilu do praktyki – opracowanie profilu absolwenta" z uwzględnieniem założeń/koncepcji koniecznych zmian w kształceniu ogólnym”,...
Seminarium "Jak uczyć czytania, by dzieci uczyły się, czytając? Refleksje wokół metod nauczania języka polskiego" - transmisja online
Otwarte konsultacje społeczne: Ramy dystrybucji urządzeń teleinformatycznych i udostępniania infrastruktury szkołom
Droga Singapuru do sukcesu edukacyjnego - webinar
Singapur jest przykładem kraju, który skutecznie dostosowuje swój system edukacji do wymagań XXI wieku. Aby pomagać uczniom rozwijać się w szybko zmieniającym się świecie, niezbędny jest zestaw podstawowych wartości i kompetencji, które w Singapurze stanowią podstawę holistycznej edukacji i przygotowanie uczniów do przyszłości. Jak wykorzystać doświadczenia i rozwiązania Singapuru do...
Powołanie Dyrektora Macieja Jakubowskiego do Zespołu ds. etyki badań społecznych z udziałem dzieci w Polsce
Webinar: Kompetencje matematyczne i jak ich nauczać?
Webinar: Jakim zagranicznym rozwiązaniom warto się przyjrzeć, myśląc o zmianach w edukacji?
"Ciemne strony publikowania wizerunków dzieci w Internecie. Co możemy z tym zrobić?" - konferencja w Senacie RP
Wydarzenie poświęcone problematyce udostępniania wizerunków najmłodszych w sieci. W gronie składającym się z przedstawicieli rządu, ekspertów z instytucji zajmujących się bezpieczeństwem dzieci oraz dziennikarzami poruszono temat wyzwań i zagrożeń z tym związanych. Zaprezentowany został poradnik pt. "Wizerunek dziecka w Internecie. Publikować czy nie?" skierowany do instytucji, placówek, firm,...
Rozszerzony raport z badania PISA 2022
Dr Marcin Trepczyński o chatbotce ZeteRKa
Wyniki badania umiejętności finansowych młodzieży PISA 2022
Wizyta kierownictwa Ministerstwa Edukacji Narodowej w Instytucie Badań Edukacyjnych
Nowa publikacja – monografia „Błąd w dydaktyce” przygotowana na podstawie badań PISA
W monografii „Błąd w dydaktyce. Przyczyny powstawania, mechanizmy, szanse dydaktyczne. Na podstawie rozwiązań zadań z badania PISA” Krzysztof Biedrzycki, Marcin M. Chrzanowski i E. Barbara Ostrowska skupiają się na błędzie i jego roli w dydaktyce. Autorzy wychodzą z założenia, iż problemem w nauczaniu nie są popełniane przez uczniów błędy, lecz to, co się z nimi w procesie dydaktycznym robi.
Konferencja IBE: Młodzi i finanse. Wyniki badania umiejętności finansowych PISA 2022
Wysłuchanie publiczne w sprawie Profilu Absolwenta
Wysłuchanie publiczne w sprawie edukacji obywatelskiej
Konferencja „Profil Absolwenta. Czego uczyć w szkole XXI wieku?”
Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza na konferencję inaugurującą projekt „Kształtowanie kompetencji - od profilu do praktyki - opracowanie profilu absolwenta z uwzględnieniem założeń i koncepcji koniecznych zmian w kształceniu ogólnym”. Wydarzenie skupiać się będzie na tematyce kompetencji absolwentów przedszkoli i szkół podstawowych oraz kształtowania przyszłości edukacji.
Wyniki badania myślenia kreatywnego PISA 2022
Polscy piętnastolatkowie z wysoką pozycją na świecie pod względem umiejętności myślenia kreatywnego. W ramach badania PISA 2022 zrealizowano dodatkową część sprawdzającą umiejętności uczniów w tym zakresie. Instytut Badań Edukacyjnych, odpowiedzialny za przeprowadzenie badania w Polsce, opublikował krajowy raport z badania. Badanie zrealizowano w marcu i kwietniu 2022 roku.