Tekst łatwy do czytania

Więcej aktualności

Polska dołączyła do Międzynarodowego Badania Kompetencji Społecznych i Emocjonalnych (SSES)

Polska dołączyła do Międzynarodowego Badania Kompetencji Społecznych i Emocjonalnych (SSES)

Badanie SSES prowadzone jest przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) i ma na celu ocenę poziomu kompetencji społecznych i emocjonalnych dzieci w wieku szkolnym, a także identyfikację czynników szczególnie istotnych z perspektywy rozwoju tych kompetencji.
  • 25 Marca 2025
O umiejętnościach Polaków z 3 perspektyw. Wnioski z konferencji IBE PIB „ZeRKnij w przyszłość!”

O umiejętnościach Polaków z 3 perspektyw. Wnioski z konferencji IBE PIB „ZeRKnij w przyszłość!”

Perspektywa zasobów danych, obywatela i rozwiązań systemowych - to trzy bloki tematyczne, które były podstawą do dyskusji o umiejętnościach podczas wydarzenia, które zgromadziło ekspertów ds. edukacji, rynku pracy i cyfryzacji. W centrum uwagi był człowiek - jego rozwój i potrzeby z tym związane.
  • 25 Marca 2025
Jak sprawić, żeby edukacja była dostępna dla wszystkich? - IBE PIB na konferencji poświęconej edukacji włączającej

Jak sprawić, żeby edukacja była dostępna dla wszystkich? - IBE PIB na konferencji poświęconej edukacji włączającej

Konferencja „Let’s make inclusion happen! Inclusive education for a fair, resilient and competitive EU” już za nami. To międzynarodowe wydarzenie poświęcone edukacji włączającej zostało zorganizowane w ramach prezydencji Polski w Radzie UE, a Instytut Badań Edukacyjnych był jego partnerem.
  • 18 Marca 2025
Co dalej z edukacją przyrodniczą

Co dalej z edukacją przyrodniczą

Otaczający nas świat to system naczyń połączonych. Nauki przyrodnicze to klucz do tego, by kompleksowo opowiedzieć o nim dzieciom i pomóc im go zrozumieć. To dlatego w naszych propozycjach łącznie zwiększyliśmy liczbę godzin tych przedmiotów w szkole podstawowej. Ale rozłożyliśmy je bardziej równomiernie, by nie przeciążać uczniów godzinami spędzanymi w szkole.
  • 17 Marca 2025
Opinie nauczycieli – wiemy, czego oczekują

Opinie nauczycieli – wiemy, czego oczekują

Mniej teorii – więcej praktyki, nowoczesne podejście do edukacji, więcej swobody i lepsze wsparcie dla nauczycieli – m.in. takie wnioski wynikają z podsumowania ankiet dla pracowników oświaty i konsultacji przeprowadzonych przez IBE PIB.
  • 14 Marca 2025
Let's Make Inclusion Happen! - Dołącz do konferencji online

Let's Make Inclusion Happen! - Dołącz do konferencji online

Zachęcamy Państwa do udziału online w konferencji "Edukacja włączająca dla sprawiedliwej, silnej i konkurencyjnej Unii Europejskiej” (Let's Make Inclusion Happen! Inclusive Education for a Fair, Resilient, and Competitive EU)", która odbędzie się w dniach 17–18 marca 2025 roku w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. To wydarzenie stanowi kluczowy element polskiej prezydencji w Radzie Unii...

  • 14 Marca 2025
Podsumowanie seminarium „Ocenianie dla rozwoju - założenia, wyzwania, instrumenty wsparcia” w Zielonej Górze

Podsumowanie seminarium „Ocenianie dla rozwoju - założenia, wyzwania, instrumenty wsparcia” w Zielonej Górze

Wizyta Minister Barbary Nowackiej, prelekcje ekspertów, odniesienia do wyników badań naukowych, prezentacja przykładów rozwiązań z zagranicy oraz działania IBE PIB w zakresie wsparcia edukacji – zapraszamy na podsumowanie seminarium metodyczno-naukowego dla przedstawicieli systemu oświaty z województwa lubuskiego.
  • 13 Marca 2025
Konkurs grantowy dla szkół policealnych - 5. poziom PRK

Konkurs grantowy dla szkół policealnych - 5. poziom PRK

Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy organizuje konkurs grantowy. Do udziału zapraszamy publiczne szkoły policealne (w rozumieniu art. 14 ust. 1 Ustawy Prawo oświatowe), prowadzące kształcenie w zawodach ujętych w klasyfikacji zawodów szkolnictwa branżowego.
  • 18 Lutego 2025
Ponad 200 specjalistów opracuje zmiany w przedszkolu i szkole podstawowej

Ponad 200 specjalistów opracuje zmiany w przedszkolu i szkole podstawowej

Ponad 200 specjalistów już wkrótce rozpocznie prace nad podstawą programową dla wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w szkole podstawowej. Wcześniej chęć udziału zgłosiło łącznie 500 osób.
  • 05 Marca 2025

"Oceniać, by uczyć". Dr Gajderowicz na seminarium w Krakowie

- Mikropoświadczenia, współpraca koleżeńska, ocena diagnostyczna – takie metody oceniania z jednej strony motywują, a z drugiej uczą – mówił dr Tomasz Gajderowicz, wicedyrektor IBE PIB podczas seminarium “Ocenianie dla rozwoju”, które odbyło się 25 lutego br. w Krakowie.
  • 26 Lutego 2025
Zapraszamy do udziału w konsultacjach!

Zapraszamy do udziału w konsultacjach!

Zapraszamy nauczycieli, uczniów, pracowników naukowych i pracodawców do udziału w konsultacjach profilu absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych. Liczymy na wasze zróżnicowane perspektywy, wiedzę i doświadczenia! Na zgłoszenia czekamy do 4 marca br.
  • 25 Lutego 2025
Spotkanie z wizytatorami w ramach projektu

Spotkanie z wizytatorami w ramach projektu "Szkoła dostępna dla wszystkich"

Wydarzenie to było okazją do określenia roli kuratoriów oświaty i wizytatorów w promowaniu praktyk włączających w edukacji przy wykorzystaniu materiałów opracowanych w projekcie realizowanym przez IBE PIB.
  • 25 Lutego 2025
Profil absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych - startują prace

Profil absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych - startują prace

Instytut Badań Edukacyjnych (IBE-PIB) rozpoczyna prace nad stworzeniem profilu absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych. Będzie to dokument określający kluczowe kompetencje i umiejętności, jakie powinna mieć osoba po ukończeniu edukacji na tym poziomie.
  • 24 Lutego 2025
Rozpoczęcie realizacji badania PISA 2025 w szkołach

Rozpoczęcie realizacji badania PISA 2025 w szkołach

Już 3 marca rozpocznie się badanie główne PISA 2025 w szkołach. Zespoły ankieterów PISA przeprowadzą badanie w wylosowanych szkołach ponadpodstawowych oraz kilku szkołach podstawowych w całej Polsce.
  • 24 Lutego 2025
Blisko 28 000 osób pomaga zmieniać polską szkołę!

Blisko 28 000 osób pomaga zmieniać polską szkołę!

Dziękujemy nauczycielom za wypełnienie prawie 24 000 ankiet oraz blisko 4 000 uczestników spotkań, konsultacji i debat wojewódzkich, dotyczących planowanych zmian w podstawach programowych przedszkola i szkoły podstawowej. Łączna liczba osób, które zabrały głos w sprawie propozycji zmian w oświacie sięga niemal 28 000!
  • 21 Lutego 2025
Nowy format podstawy programowej. Jest stanowisko Rady

Nowy format podstawy programowej. Jest stanowisko Rady

  Rada ds. monitorowania wdrażania reformy edukacji przyjęła stanowisko w sprawie nowego formatu podstawy programowej. Po przeanalizowaniu uwag i dyskusji na posiedzeniu 19 lutego br. eksperci pozytywnie zaopiniowali zaproponowany przez IBE PIB sposób konstruowania podstaw programowych, które mają ułatwić zmiany w oświacie. - To jest wielki dzień dla polskiej edukacji, kiedy pokazujemy, że możemy...

  • 20 Lutego 2025
Seminarium w Olsztynie: jak oceniać, żeby motywować?

Seminarium w Olsztynie: jak oceniać, żeby motywować?

Ocenianie punktowe uczniów zniszczyło wizerunek najskuteczniejszych metod nauczania poprzez skojarzenie z opresyjnością. Wyjściem z tej sytuacji jest redefinicja oceniania – przekonywał dr Tomasz Gajderowicz, zastępca dyrektora Instytutu Badań  Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego podczas seminarium metodyczno-naukowego dla kadr systemu oświaty z terenu województwa...

  • 20 Lutego 2025
I’M WELL, czyli MAM SIĘ DOBRZE - warsztaty wspierające dobrostan szkolny

I’M WELL, czyli MAM SIĘ DOBRZE - warsztaty wspierające dobrostan szkolny

Pedagogów, psychologów oraz wychowawców pracujących w szkołach podstawowych (klasy IV-VIII) serdecznie zapraszamy do udziału w pilotażu programu warsztatów pt. „I’M WELL, czyli MAM SIĘ DOBRZE” stanowiącego część projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich” realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy, w partnerstwie z UNICEF oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej.

  • 20 Lutego 2025
 ZeRKnij w przyszłość!

ZeRKnij w przyszłość!

Konferencja o kwalifikacjach i umiejętnościach Polaków łącząca różne perspektywy: edukacji, pracy i cyfryzacji już 19 marca! Do rozmowy zaprosiliśmy osoby i instytucje zajmujące się edukacją, rynkiem pracy, doradztwem edukacyjnym i zawodowym oraz najnowszymi technologiami. Porozmawiajmy wspólnie, uwzględniając zarówno perspektywę rozwiązań systemowych, jak i potrzeb nas wszystkich.

  • 07 Lutego 2025
Ankieta dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych – zmiany w podstawie programowej

Ankieta dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych – zmiany w podstawie programowej

Wystartowaliśmy z kolejnym etapem prac, które dopasują system oświaty do potrzeb nauczycieli i uczniów.  Przygotowaliśmy ankietę dla pedagogów pracujących w przedszkolach i szkołach podstawowych.
  • 31 Stycznia 2025
Już 10 000 ankiet wypełnionych! 

Już 10 000 ankiet wypełnionych! 

Dziękujemy za zaangażowanie! Już ponad 10 tysięcy osób wypełniło ankiety, które pozwolą nam lepiej przygotować reformę oświaty.
  • 30 Stycznia 2025
Webinar: Zagraniczne inspiracje dla edukacji uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi

Webinar: Zagraniczne inspiracje dla edukacji uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi

Wspieranie dostępności edukacji dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi jest wyzwaniem, przed którym stoi cały świat. Jak podeszły do temat inne kraje i czego możemy się nauczyć z ich doświadczeń w tym zakresie?
  • 21 Stycznia 2025
Rozpoczynamy badanie pilotażowe PIRLS 2026

Rozpoczynamy badanie pilotażowe PIRLS 2026

Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej rozpoczyna realizację pilotażu badania PIRLS, czyli Międzynarodowego Badania Postępów Biegłości w Czytaniu (Progress in International Reading Literacy Study). To już piąta edycja badania, której inicjatorem i głównym organizatorem jest Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych...

  • 24 Stycznia 2025
Powołanie Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty

Powołanie Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty

Nauczyciele, pracownicy naukowi, edukatorzy, samorządowcy – przedstawiciele m.in. tych środowisk zostali powołani 16 stycznia br. do nowo powstałej Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty im. Komisji Edukacji Narodowej. - Chcemy, żeby pomysły na to, jak zmieniać edukację, wychodziły od nauczycieli, którzy faktycznie będą wdrażać tę reformę, a nie zawsze są blisko i ich głos przez wiele...

  • 16 Stycznia 2025
Szukamy ekspertów do pracy nad podstawą programową

Szukamy ekspertów do pracy nad podstawą programową

Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy szuka specjalistów do prac nad podstawą programową, która ma kluczowe znaczenie dla jakości edukacji. Zapraszamy do zapoznania się ze szczegółami rekrutacji.  
  • 16 Stycznia 2025
Instytut Badań Edukacyjnych ma status Państwowego Instytutu Badawczego

Instytut Badań Edukacyjnych ma status Państwowego Instytutu Badawczego

Rozporządzenie Rady Ministrów w tej sprawie premier podpisał 27 grudnia 2024 roku, a weszło ono w życie wraz początkiem 2025 roku.
  • 01 Stycznia 2025
Podsumowanie międzynarodowej konferencji OECD Global Forum w Polsce

Podsumowanie międzynarodowej konferencji OECD Global Forum w Polsce

Co należy wziąć pod uwagę projektując programy nauczania, co oznacza inkluzywność w edukacji oraz jakie rozwiązania sprawdzają się w systemach edukacyjnych innych krajów? Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem konferencji Education for the Future. Challenges to Curriculum Design and Effective Implementation”.
  • 19 Grudnia 2024
Rozmowa dyrektora IBE Macieja Jakubowskiego z Andreasem Schleicherem, OECD

Rozmowa dyrektora IBE Macieja Jakubowskiego z Andreasem Schleicherem, OECD

Jakie zmiany warto wprowadzić do polskiego systemu edukacji? Z jakich doswiadczeń zagraniczych systemów warto skorzystać? Zapraszamy do wysłuchania rozmowy dyrektora IBE PIB dr. hab. Macieja Jakubowskiego z Andreasem Schleicherem, OECD.
  • 20 Stycznia 2025
Transmisja z konferencji Global Forum

Transmisja z konferencji Global Forum "Education for the Future. Challenges to Curriculum Design and Effective Implementation"

Wyzwania czekające edukację przyszłości, projektowanie i wdrażanie skutecznych programów nauczania, dyskusja nad polskim system edukacji i rozwiązaniami przygotowującymi uczniów do życia w świecie pełnym zmian - zapraszamy na międzynarodową konferencję Global Forum w Warszawie!
  • 17 Grudnia 2024
Prezentujemy Profil Absolwenta i Absolwentki 2.0

Prezentujemy Profil Absolwenta i Absolwentki 2.0

Profilu Absolwenta i Absolwentki 2.0 to nowoczesne narzędzie wspierające rozwój kompetencji oraz przygotowanie młodych osób do rynku pracy i dalszej edukacji. To dokument, który staje się podstawą do przygotowania rzetelnej, kompleksowej i inteligentnej reformy edukacji. Dzięki licznie zebranym uwagom i analizom ekspertów, wersja 2.0 zawiera szereg innowacji i ulepszeń dostosowanych do...

  • 12 Grudnia 2024
Transmisja z konferencji

Transmisja z konferencji "Współczesna szkoła i absolwent przyszłości: efekt konsultacji społecznych oraz dalsze kroki"

Zapraszamy do obejrzenia transmisji z wydarzenia organizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej.
  • 29 Listopada 2024
Wyniki Badania PIAAC 2023: Wyzwania dla Polski w zakresie kompetencji dorosłych

Wyniki Badania PIAAC 2023: Wyzwania dla Polski w zakresie kompetencji dorosłych

10 grudnia opublikowano wyniki Międzynarodowego Badania Umiejętności Dorosłych PIAAC, koordynowanego przez OECD. Badanie zrealizowano w latach 2022-23. Objęło ono 31 krajów, w tym Polskę. W badaniu mierzono trzy kompetencje podstawowe dorosłych (16-65 lat): rozumienie tekstu, rozumowanie matematyczne oraz rozwiązywanie problemów.
  • 10 Grudnia 2024
TIMSS 2023. Ogłoszono wyniki najnowszej edycji Międzynarodowego Badania Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych!

TIMSS 2023. Ogłoszono wyniki najnowszej edycji Międzynarodowego Badania Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych!

Polska znalazła się wśród krajów o wysokich wynikach z matematyki i przyrody. Średnie wyniki polskich czwartoklasistów były wyższe w porównaniu z 2019 rokiem. Mimo relatywnie dobrych wyników w zakresie umiejętności, systematycznie spada pozytywne nastawienie do matematyki i przyrody oraz poczucie przynależności do szkoły.
  • 03 Grudnia 2024
TIMSS 2023 – Ogłoszenie wyników najnowszej edycji badania

TIMSS 2023 – Ogłoszenie wyników najnowszej edycji badania

Zapraszamy do obejrzenia nagrania z ogłoszenia wyników badania TIMSS 2023, które odbyło się 4 grudnia 2024 roku. Główny organizator badania – Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych (IEA) – opublikowało w tym dniu międzynarodowy raport z badania, a zespoły badawcze z poszczególnych krajów w tym samym czasie przedstawiły raporty krajowe.
  • 29 Października 2024
Transmisja z konferencji

Transmisja z konferencji "Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?"

Chcesz poznać innowacyjne rozwiązania, które mogą zrewolucjonizować polski system edukacji? Interesujesz się najnowszymi badaniami oraz materiałami wspierającymi proces samodzielnego uczenia się uczniów? Jeśli tak, to zapraszamy na ważne wydarzenie poświęcone nowoczesnej edukacji.
  • 13 Listopada 2024
Analiza „Krytyczne myślenie, ocena wiarygodności informacji” - wnioski z międzynarodowych badań edukacyjnych i przeglądu literatury

Analiza „Krytyczne myślenie, ocena wiarygodności informacji” - wnioski z międzynarodowych badań edukacyjnych i przeglądu literatury

Eksperci IBE przedstawiają wyniki analizy danych z międzynarodowych badań edukacyjnych ICCS, PISA i PIRLS oraz przeglądu literatury na temat krytycznego myślenia i umiejętności rozpoznawania dezinformacji.
  • 29 Listopada 2024
Kompetencje oparte na wiedzy w podstawach programowych – Knowledge-rich curriculum

Kompetencje oparte na wiedzy w podstawach programowych – Knowledge-rich curriculum

Doświadczeni badacze edukacji - Tim Oates i Daniel Willingham, którzy na co dzień pracują na uniwersytetach w Cambridge i Wirginii oraz Nuno Crato - były minister edukacji Portugalii podzielili się swoją wiedzą w trakcie webinaru IBE. Udostępniamy nagranie z wydarzenia.
  • 25 Listopada 2024
Maciej Tauber, lider projektu ZSK6, powołany do zespołu ds. podstawy programowej wychowania fizycznego

Maciej Tauber, lider projektu ZSK6, powołany do zespołu ds. podstawy programowej wychowania fizycznego

Zadaniem zespołu ds. podstawy programowej wychowania fizycznego, współutworzonego przez Ministrę Edukacji Narodowej, Barbarę Nowacką oraz Ministra Sportu i Turystyki, Sławomira Nitrasa, będzie opracowanie nie tylko podstawy programowej, ale także rekomendacji, jak realizować nie tylko lekcje WF-u, ale też działalność sportową i rekreacyjną.
  • 15 Listopada 2024
Publikacja IBE: Racjonalne usprawnienia w edukacji. Poradnik dla nauczycieli i nauczycielek

Publikacja IBE: Racjonalne usprawnienia w edukacji. Poradnik dla nauczycieli i nauczycielek

W momencie, w którym wyczerpują się możliwości zapewnienia równych praw w dostępie do edukacji w oparciu o uniwersalnie zaplanowane działania (model UDL- projektowanie uniwersalne w edukacji), pojawia się konieczność wdrożenia racjonalnych usprawnień.
  • 09 Listopada 2024
IBE na międzynarodowym seminarium

IBE na międzynarodowym seminarium "Implementation of high quality inclusive education. Exploring resources, working trends and progress towards outcomes"

Dyrektor IBE, dr hab. Maciej Jakubowski, prof. UW, oraz pracownicy Zespołu Dostępności Edukacji IBE uczestniczyli w międzynarodowym seminarium pt. Implementation of high quality inclusive education. Exploring resources, working trends and progress towards outcomes, które odbyło się 7 listopada 2024 r., w Warszawie.
  • 06 Grudnia 2024
Seminarium metodyczno-naukowe: Ocenianie dla rozwoju

Seminarium metodyczno-naukowe: Ocenianie dla rozwoju

Zapraszamy na kolejne z cyklu wydarzeń skierowanych do regionalnych kadr systemu oświaty, tym razem w województwie donośląskim. Spotkajmy się 21 listopada we Wrocławiu i porozmawiamy na temat oceniania dla rozwoju.
  • 24 Października 2024

OECD Global Forum w Warszawie

Education for the Future. Challenges to Curriculum Design and Effective Implementation. 16-17 grudnia 2024 r.   Celem tegorocznej edycji OECD Global Forum jest wymiana doświadczeń między krajami OECD w zakresie projektowania i wdrażania skutecznych programów nauczania. Jak budować programy nauczania, aby uwzględnić potrzeby współczesnego świata, kwestie migracji, cyfryzacji edukacji, dzieci ze...

  • 23 Października 2024
Vademecum dla rodziców uczniów – publikacja do pobrania

Vademecum dla rodziców uczniów – publikacja do pobrania

Zachęcamy do zapoznania się z kolejnym vademecum z cyklu „Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?”, tym razem przeznaczonego dla rodziców uczniów.
  • 22 Października 2024
Konferencja: Trendy, innowacje i wyzwania w branży elektroenergetycznej w regionie mazowieckim

Konferencja: Trendy, innowacje i wyzwania w branży elektroenergetycznej w regionie mazowieckim

Już 29. października spotkamy się na Mazowszu, żeby porozmawiać o sprawach ważnych dla branży elektroenergetycznej: najnowszych trendach, zrównoważonym rozwoju, aktualnych wyzwaniach, kwalifikacjach i kompetencjach, możliwościach wsparcia oferowanego przez IBE dla pracodawców i przedsiębiorców.
  • 21 Października 2024
Komunikat Ministerstwa Edukacji Narodowej

Komunikat Ministerstwa Edukacji Narodowej

Ministerstwo Edukacji Narodowej opublikowało komunikat dotyczący przyjętych Ram określających procedury dystrybucji urządzeń teleinformatycznych oraz udostępniania infrastruktury szkołom oraz innym placówkom oświatowym po odbyciu konsultacji społecznych.
  • 18 Października 2024
Publikacja IBE: Edukacja dzieci i uczniów z doświadczeniem migracyjnym przybyłych z Ukrainy – dobre praktyki i rekomendacje

Publikacja IBE: Edukacja dzieci i uczniów z doświadczeniem migracyjnym przybyłych z Ukrainy – dobre praktyki i rekomendacje

W publikacji zaprezentowano zbiór dobrych praktyk oraz rekomendacji dotyczących edukacji uczniów wielokulturowych. Autorzy wskazują kluczowe bariery i trudności włączania uczniów ukraińskich do szkół w Polsce oraz sugerują zmiany organizacyjne i metodyczne, które mogą wspierać ich efektywną integrację.
  • 18 Października 2024
Mikropoświadczenia będą dostępne dla wszystkich

Mikropoświadczenia będą dostępne dla wszystkich

Nie czy i komu, lecz w jak wielkim stopniu potrzebne są mikropoświadczenia - o tym, a także o wielu innych kwestiach związanych z rozwojem mikropoświadczeń w Polsce dyskutowali eksperci zgromadzeni 15 października 2024 r. w Hotelu Bellotto w Warszawie.
  • 16 Października 2024
Vademeca dla uczniów – publikacje do pobrania

Vademeca dla uczniów – publikacje do pobrania

Zapraszamy do korzystania z kolejnych vademeców z cyklu „Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?”, które są pomocą dla uczniów na różnych etapach edukacji. To nie tylko praktyczne narzędzie, ale także inspiracja do tego, by nauka stała się przyjemnością i kluczem do sukcesu.
  • 16 Października 2024
Uroczyste wręczenie medali Komisji Edukacji Narodowej

Uroczyste wręczenie medali Komisji Edukacji Narodowej

W Dniu Edukacji Narodowej, 14 października 2024 r., w Ministerstwie Edukacji Narodowej odbyła się uroczysta gala wręczenia medali Komisji Edukacji Narodowej.
  • 15 Października 2024
Działania wspierające dostępność edukacyjną w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”

Działania wspierające dostępność edukacyjną w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich”

W projekcie "Szkoła dostępdla dla wszystkich" powstają materiały mające na celu podniesienie kompetencji nauczycieli specjalistów w zakresie udzielania wsparcia uczniom, rodzicom i nauczycielom, także z doświadczeniem migracji.
  • 11 Października 2024