Więcej aktualności
Polska dołączyła do Międzynarodowego Badania Kompetencji Społecznych i Emocjonalnych (SSES)
O umiejętnościach Polaków z 3 perspektyw. Wnioski z konferencji IBE PIB „ZeRKnij w przyszłość!”
Jak sprawić, żeby edukacja była dostępna dla wszystkich? - IBE PIB na konferencji poświęconej edukacji włączającej
Co dalej z edukacją przyrodniczą
Opinie nauczycieli – wiemy, czego oczekują
Let's Make Inclusion Happen! - Dołącz do konferencji online
Zachęcamy Państwa do udziału online w konferencji "Edukacja włączająca dla sprawiedliwej, silnej i konkurencyjnej Unii Europejskiej” (Let's Make Inclusion Happen! Inclusive Education for a Fair, Resilient, and Competitive EU)", która odbędzie się w dniach 17–18 marca 2025 roku w Centrum Nauki Kopernik w Warszawie. To wydarzenie stanowi kluczowy element polskiej prezydencji w Radzie Unii...
Podsumowanie seminarium „Ocenianie dla rozwoju - założenia, wyzwania, instrumenty wsparcia” w Zielonej Górze
Konkurs grantowy dla szkół policealnych - 5. poziom PRK
Ponad 200 specjalistów opracuje zmiany w przedszkolu i szkole podstawowej
"Oceniać, by uczyć". Dr Gajderowicz na seminarium w Krakowie
Zapraszamy do udziału w konsultacjach!
Spotkanie z wizytatorami w ramach projektu "Szkoła dostępna dla wszystkich"
Profil absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych - startują prace
Rozpoczęcie realizacji badania PISA 2025 w szkołach
Blisko 28 000 osób pomaga zmieniać polską szkołę!
Nowy format podstawy programowej. Jest stanowisko Rady
Rada ds. monitorowania wdrażania reformy edukacji przyjęła stanowisko w sprawie nowego formatu podstawy programowej. Po przeanalizowaniu uwag i dyskusji na posiedzeniu 19 lutego br. eksperci pozytywnie zaopiniowali zaproponowany przez IBE PIB sposób konstruowania podstaw programowych, które mają ułatwić zmiany w oświacie. - To jest wielki dzień dla polskiej edukacji, kiedy pokazujemy, że możemy...
Seminarium w Olsztynie: jak oceniać, żeby motywować?
Ocenianie punktowe uczniów zniszczyło wizerunek najskuteczniejszych metod nauczania poprzez skojarzenie z opresyjnością. Wyjściem z tej sytuacji jest redefinicja oceniania – przekonywał dr Tomasz Gajderowicz, zastępca dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego podczas seminarium metodyczno-naukowego dla kadr systemu oświaty z terenu województwa...
I’M WELL, czyli MAM SIĘ DOBRZE - warsztaty wspierające dobrostan szkolny
Pedagogów, psychologów oraz wychowawców pracujących w szkołach podstawowych (klasy IV-VIII) serdecznie zapraszamy do udziału w pilotażu programu warsztatów pt. „I’M WELL, czyli MAM SIĘ DOBRZE” stanowiącego część projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich” realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy, w partnerstwie z UNICEF oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej.
ZeRKnij w przyszłość!
Konferencja o kwalifikacjach i umiejętnościach Polaków łącząca różne perspektywy: edukacji, pracy i cyfryzacji już 19 marca! Do rozmowy zaprosiliśmy osoby i instytucje zajmujące się edukacją, rynkiem pracy, doradztwem edukacyjnym i zawodowym oraz najnowszymi technologiami. Porozmawiajmy wspólnie, uwzględniając zarówno perspektywę rozwiązań systemowych, jak i potrzeb nas wszystkich.
Ankieta dla nauczycieli przedszkoli i szkół podstawowych – zmiany w podstawie programowej
Już 10 000 ankiet wypełnionych!
Webinar: Zagraniczne inspiracje dla edukacji uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi
Rozpoczynamy badanie pilotażowe PIRLS 2026
Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej rozpoczyna realizację pilotażu badania PIRLS, czyli Międzynarodowego Badania Postępów Biegłości w Czytaniu (Progress in International Reading Literacy Study). To już piąta edycja badania, której inicjatorem i głównym organizatorem jest Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych...
Powołanie Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty
Nauczyciele, pracownicy naukowi, edukatorzy, samorządowcy – przedstawiciele m.in. tych środowisk zostali powołani 16 stycznia br. do nowo powstałej Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty im. Komisji Edukacji Narodowej. - Chcemy, żeby pomysły na to, jak zmieniać edukację, wychodziły od nauczycieli, którzy faktycznie będą wdrażać tę reformę, a nie zawsze są blisko i ich głos przez wiele...
Szukamy ekspertów do pracy nad podstawą programową
Instytut Badań Edukacyjnych ma status Państwowego Instytutu Badawczego
Podsumowanie międzynarodowej konferencji OECD Global Forum w Polsce
Rozmowa dyrektora IBE Macieja Jakubowskiego z Andreasem Schleicherem, OECD
Transmisja z konferencji Global Forum "Education for the Future. Challenges to Curriculum Design and Effective Implementation"
Prezentujemy Profil Absolwenta i Absolwentki 2.0
Profilu Absolwenta i Absolwentki 2.0 to nowoczesne narzędzie wspierające rozwój kompetencji oraz przygotowanie młodych osób do rynku pracy i dalszej edukacji. To dokument, który staje się podstawą do przygotowania rzetelnej, kompleksowej i inteligentnej reformy edukacji. Dzięki licznie zebranym uwagom i analizom ekspertów, wersja 2.0 zawiera szereg innowacji i ulepszeń dostosowanych do...
Transmisja z konferencji "Współczesna szkoła i absolwent przyszłości: efekt konsultacji społecznych oraz dalsze kroki"
Wyniki Badania PIAAC 2023: Wyzwania dla Polski w zakresie kompetencji dorosłych
TIMSS 2023. Ogłoszono wyniki najnowszej edycji Międzynarodowego Badania Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych!
TIMSS 2023 – Ogłoszenie wyników najnowszej edycji badania
Transmisja z konferencji "Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?"
Analiza „Krytyczne myślenie, ocena wiarygodności informacji” - wnioski z międzynarodowych badań edukacyjnych i przeglądu literatury
Kompetencje oparte na wiedzy w podstawach programowych – Knowledge-rich curriculum
Maciej Tauber, lider projektu ZSK6, powołany do zespołu ds. podstawy programowej wychowania fizycznego
Publikacja IBE: Racjonalne usprawnienia w edukacji. Poradnik dla nauczycieli i nauczycielek
IBE na międzynarodowym seminarium "Implementation of high quality inclusive education. Exploring resources, working trends and progress towards outcomes"
Seminarium metodyczno-naukowe: Ocenianie dla rozwoju
OECD Global Forum w Warszawie
Education for the Future. Challenges to Curriculum Design and Effective Implementation. 16-17 grudnia 2024 r. Celem tegorocznej edycji OECD Global Forum jest wymiana doświadczeń między krajami OECD w zakresie projektowania i wdrażania skutecznych programów nauczania. Jak budować programy nauczania, aby uwzględnić potrzeby współczesnego świata, kwestie migracji, cyfryzacji edukacji, dzieci ze...