Numer DOI: 10.24131/r20240229

Prace domowe. Wyniki badań dotyczących prac domowych i ich efektywności edukacyjnej. Analizy IBE dla polityki publicznej.

Paweł Penszko, Michał Sitek, Olga Wasilewska

Instytut Badań Edukacyjnych, 2024

W pierwszym opracowaniu z cyklu „Analizy IBE dla polityki edukacyjnej” autorzy przedstawili wyniki badań naukowych dotyczących prac domowych. W publikacji zaprezentowano dane z międzynarodowych badań porównawczych (TIMSS, PIRLS i PISA), dotyczące m. in. częstotliwości zadawania prac domowych w polskich szkołach i czasu poświęcanego na prace domowe przez uczniów. Podsumowano także badania dotyczące skuteczności prac domowych i wnioski na temat warunków, jakie powinna spełniać praca domowa, aby przynosiła korzystne efekty edukacyjne.

Zobacz publikację

  • Projekt: Międzynarodowe badania kompetencji
  • Typ publikacji: Analiza
  • Język: PL
  • WCAG
  • Dziedzina: Edukacja i pedagogika