20250310113459 kilka slow o metodyce pracy nauczyciela jpg
Numer DOI: 10.24131/r20241119

Jak uczyć, by uczniowie myśleli samodzielnie? Rozwijanie krytycznego myślenia w klasie.

Paweł Penszko, Olga Wasilewska

Instytut Badań Edukacyjnych, 2024

W drugim opracowaniu z cyklu „Analizy IBE dla polityki edukacyjnej” na podstawie szerokiego przeglądu literatury przedstawiają kluczowe wnioski na temat krytycznego myślenia oraz skutecznych sposobów rozwijania wśród uczniów umiejętności oceny informacji i odporności na dezinformację. Następnie, analizując różne dane, w tym z międzynarodowych badań edukacyjnych ICCS, PIRLS i PISA, szukają odpowiedzi na pytania: czy polska szkoła uczy krytycznego myślenia, czy polscy uczniowie potrafią krytycznie myśleć oraz czy polscy uczniowie podchodzą krytycznie do informacji znalezionych w internecie. Publikacja zawiera także rekomendacje dla polityki edukacyjnej.

 Zobacz publikację

  • Projekt: Międzynarodowe badania kompetencji
  • Typ publikacji: Analiza
  • Język: PL
  • WCAG
  • Dziedzina: Edukacja i pedagogika