Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny
Rada chce większego wsparcia dla nauczycieli

Rada chce większego wsparcia dla nauczycieli

– Chcemy włączyć w nauczanie przedmiotowe troskę o wartości i postawy. Musimy stworzyć nauczycielom dobre warunki pracy i umożliwić wsparcie, tam gdzie jest ono potrzebne – stwierdził prof. Zbigniew Marciniak, przewodniczący Rady ds....

Profil absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych – ruszają konsultacje!

Profil absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych – ruszają konsultacje!

Instytut Badań Edukacyjnych (IBE-PIB) zaprasza do udziału w konsultacjach pierwszej wersji profilu absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych. Dokument powstał w oparciu o rozmowy z przedstawicielami szkół, szkolnictwa wyższego oraz...

Nowy raport IBE PIB: Kompetencje kluczem do sukcesu na rynku pracy – wyniki badania PIAAC 2023

Nowy raport IBE PIB: Kompetencje kluczem do sukcesu na rynku pracy – wyniki badania PIAAC 2023

W szybko zmieniającym się świecie kompetencje dorosłych stają się kluczowym zasobem – zarówno dla indywidualnych szans zawodowych, jak i dla całej gospodarki. Przedstawiamy raport tematyczny pt. „Umiejętności na polskim rynku pracy”,...

Jak ocenianie może motywować uczniów do nauki? - podsumowanie seminarium metodyczno-naukowego w Poznaniu

Jak ocenianie może motywować uczniów do nauki? - podsumowanie seminarium metodyczno-naukowego w Poznaniu

Wydarzenie zgromadziło ekspertów od nauczania i oceniania, dyrektorów, nauczycieli, którzy podczas prelekcji, dyskusji i rozmów omawiali kwestię oceniania w polskiej szkole.
Dział aktualności - znak graficzny

Webinar: Zagraniczne inspiracje dla edukacji uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi

Webinar: Zagraniczne inspiracje dla edukacji uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami i możliwościami edukacyjnymi

Wspieranie dostępności edukacji dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi jest wyzwaniem, przed którym stoi cały świat. Jak podeszły do temat inne kraje i czego możemy się nauczyć z ich doświadczeń w tym zakresie?

Zapraszamy na kolejne z serii spotkań poświęconych zmianom w systemie edukacji i profilowi absolwenta/absolwentki. Tym razem przyjrzymy się temu:

  • jak inne kraje radzą sobie z wyzwaniami uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi? 
  • jakie rozwiązania są stosowane w Danii, Szkocji, Anglii, Czechach, Łotwie czy Estonii, które mogą wspierać dzieci i młodzież? 
  • jakie strategie można by wdrożyć w polskich szkołach, aby zrealizować cele edukacyjne dostosowane do indywidualnych potrzeb uczniów? 

Odpowiedziom między innymi na te pytania przyjrzymy się w czasie webinarium organizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy. 

W trakcie spotkania online we wtorek 28 stycznia 2025 r. (godz. 09:00-11:30) eksperci podzielą się swoją wiedzą na temat najlepszych praktyk edukacyjnych dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi.

Link do transmisji Zoom

Dlaczego warto wziąć udział? 

  • Poznacie Państwo międzynarodowe doświadczenia i najlepsze praktyki w edukacji uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami.
  • Będziecie mieli możliwość dyskusji na temat dostosowania założeń profilu absolwenta/absolwentki do zróżnicowanych potrzeb uczniów.
  • Weźmiecie udział w wymianie doświadczeń z przedstawicielami innych szkół, organizacji, fundacji, którym bliskie są wyzwania dotyczące zróżnicowanych potrzeb edukacyjnych. 

Program oraz rejestracja

Program webinaru do pobrania.

Udział w webinarium jest bezpłatny.
Zarejestruj się już dziś, aby zapewnić sobie miejsce w tym inspirującym wydarzeniu! Formularz rejestracyjny

Czekamy na Państwa obecność i wspólne poszukiwanie inspiracji, które pozwolą uczynić edukację bardziej dostępną i efektywną dla każdego ucznia!

Więcej informacji o projekcie "Profil absolwenta".

Informacje dotyczące wydarzenia

Rozpoczęcie 28.01.2025 | 09:00
Zakończenie 28.01.2025 | 11:30
Lokalizacja On line
Projekt Profil absolwenta, Webinar