Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny
Rusza badanie

Rusza badanie "Uczenie się dorosłych Polaków"

Dlaczego się uczymy? Co nas do tego motywuje, a co zniechęca? Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy właśnie rozpoczął kolejną edycję badania "Uczenie się dorosłych Polaków".
Rada chce większego wsparcia dla nauczycieli

Rada chce większego wsparcia dla nauczycieli

– Chcemy włączyć w nauczanie przedmiotowe troskę o wartości i postawy. Musimy stworzyć nauczycielom dobre warunki pracy i umożliwić wsparcie, tam gdzie jest ono potrzebne – stwierdził prof. Zbigniew Marciniak, przewodniczący Rady ds....

Jak zbudować zaufanie do mikropoświadczeń cyfrowych?

Jak zbudować zaufanie do mikropoświadczeń cyfrowych?

Cyfrowe mikropoświadczenia zdobywają świat – szacuje się, że wydano ich już nawet 300 milionów. Dużym wyzwaniem pozostaje jednak kwestia jakości i zaufania. Sytuację może zmienić model tworzony przez IBE PIB.
Szkolenia dla autorów podstaw programowych 

Szkolenia dla autorów podstaw programowych 

Zapraszamy do zapoznania się cyklem szkoleń online dla ekspertów, którzy przygotowują podstawy programowe wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w szkole podstawowej.
Dział aktualności - znak graficzny

Szkolenia dla autorów podstaw programowych 

Zapraszamy do zapoznania się cyklem szkoleń online dla ekspertów, którzy przygotowują podstawy programowe wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w szkole podstawowej.

Wszystkie nagrania dostępne są na profilu IBE PIB na kanale YouTube

Szkolenia zorganizowano w pięciu częściach: 

  • w pierwszej omówiono Profil absolwenta i absolwentki jako kluczowy punkt odniesienia w procesie tworzenia podstaw programowych. Podczas spotkania przedstawiono również powody wprowadzenia zmian i nakreślono ich kierunek; 
  • w drugiej zaprezentowano model projektowania uniwersalnego w edukacji, jako narzędzia pracy z uczniami o indywidualnych potrzebach edukacyjnych oraz kompetencje fundamentalne w nowoczesnej edukacji – cyfrowe, matematyczne oraz językowe; prelegentami tej części byli: Magdalena Bełza-Gajdzica (IBE PIB), dr Anna Beata Kwiatkowska, (prof. UMK w Toruniu, członek Rady ds. monitorowania wdrażania reformy edukacji), Marcin Karpiński (Szkoła Edukacji PAFW i UW),  Maria Deskur (Fundacja Powszechnego Czytania) oraz dr Kinga Białek (ekspert zewnętrzny IBE PIB, Szkoła Edukacji PAFW i UW)
  • w trzeciej omówiona została podstawa programowa, jako narzędzie przeniesienia Profilu absolwenta i absolwentki do praktyki szkolnej; szkolenie poprowadził dr Jędrzej Witkowski, ekspert główny ds. badań i analiz IBE PIB.
  • w czwartej zaprezentowano wytyczne do przygotowania podstaw programowych i harmonogram dalszych prac;
  • w piątej zaprezentowano fakty i mity w edukacji, opowiedziano o zmianach w kontekście edukacji klimatyczno-środowiskowej, przedstawiono m.in. rekomendacje UNESCO w sprawie włączenia edukacji klimatycznej do podstaw programowych.

Zobacz nagrania dla autorów podstaw programowych