Projekt realizowany przez Instytut Badań Edukacyjnych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego (FERS).

Aktualności

Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej rozpoczyna realizację pilotażu badania PIRLS, czyli Międzynarodowego Badania Postępów Biegłości w Czytaniu (Progress in International Reading Literacy Study).

Witamy na stronie internetowej poświęconej międzynarodowym badaniom edukacyjnym. Strona ma na celu przybliżenie informacji na temat badań międzynarodowych, danych, którymi dzięki nim dysponujemy, a także wniosków płynących z badań. Chcielibyśmy, aby przyczyniła się do większego wykorzystania danych i wniosków z badań w szczególności w polityce i praktyce edukacyjnej.

12 listopada w Kopenhadze ogłoszono wyniki trzeciej edycji Międzynarodowego Badania Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych ICILS 2023. Badanie zostało zrealizowane wśród uczniów w ósmym roku edukacji w 34 krajach. W ramach badania przeprowadzono pomiar umiejętności komputerowych i informacyjnych (CIL), a także w części krajów pomiar umiejętności myślenia komputacyjnego (CT).

17 października odbyło się spotkanie online z przedstawicielami grupy konsultacyjnej projektu „Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych”. Podczas spotkania zaprezentowane zostały wyniki analiz dotyczących krytycznego myślenia, ze szczególnym uwzględnieniem oceny wiarygodności informacji. Uczestnicy mieli również okazję zapoznać się z wstępnymi propozycjami rekomendacji w tym obszarze.

23 maja w siedzibie Instytutu Badań Edukacyjnych odbędzie się spotkanie z interesariuszami projektu „Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych”. Jego celem jest powołanie grupy interesariuszy, z którymi konsultowane będą tematy i wyniki analiz prowadzonych w ramach projektu.