Ogłoszenie wyników TALIS 2024
7 października 2025 r. w Instytucie Badań Edukacyjnych - Państwowym Instytucie Badawczym ogłoszone zostały wyniki Międzynarodowego Badania Nauczania i Uczenia się TALIS 2024.
Wybierz swój język
7 października 2025 r. w Instytucie Badań Edukacyjnych - Państwowym Instytucie Badawczym ogłoszone zostały wyniki Międzynarodowego Badania Nauczania i Uczenia się TALIS 2024.
Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych (IEA) opublikowało założenia teoretyczne (Assessment Frameworks) Międzynarodowego Badania Wyników Nauczania Matematyki i Nauk Przyrodniczych TIMSS 2027. Dokument precyzuje zakres oraz główne założenia każdej edycji, wskazując, co i w jaki sposób kraje biorące udział w badaniu będą badać w danym cyklu.
Zapraszamy na transmisję z ogłoszenia wyników Międzynarodowego Badania Nauczania i Uczenia się – TALIS 2024. 7 października o 11.00 na naszym kanale FB przedstawimy dane zebrane od nauczycieli z Polski na tle wyników z ponad 50 krajów i regionów.
Badanie PIRLS to jedno z największych badań edukacyjnych dotyczących oceny umiejętności rozumienia czytanego tekstu uczniów w czwartym roku edukacji szkolnej. W najnowszej edycji badania – PIRLS 2026 – udział bierze ponad 60 krajów i regionów z całego świata. Polska uczestniczy w badaniu PIRLS prawie od 20 lat. Jak wygląda organizacja badania PIRLS? Zapraszamy do zapoznania się z procesem przygotowania i realizacji badania.
Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych opublikowało bazy danychz badań ICILS 2023 i TIMSS 2023. Dane z uczestniczących w tych badaniach krajach są dostępne w różnych formatach dla wszystkich zainteresowanych prowadzeniem samodzielnych analiz.
Od 3 marca do 25 kwietnia odbywa się badanie główne PISA 2025. Zespoły ankieterów PISA realizują sesje badawcze w wylosowanych szkołach ponadpodstawowych oraz kilku szkołach podstawowych w całej Polsce.
Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej rozpoczyna realizację pilotażu badania PIRLS, czyli Międzynarodowego Badania Postępów Biegłości w Czytaniu (Progress in International Reading Literacy Study).