Projekty podstaw programowych z przedmiotów przyrodniczych
Publikujemy pełne projekty podstaw programowych biologii, chemii, fizyki, geografii i przyrody, które powstały w Instytucie Badań Edukacyjnych - Państwowym Instytucie Badawczym.
Publikujemy pełne projekty podstaw programowych biologii, chemii, fizyki, geografii i przyrody, które powstały w Instytucie Badań Edukacyjnych - Państwowym Instytucie Badawczym.
Już 23 października wysłuchamy opinii na temat projektów podstaw: biologii, chemii, fizyki, geografii oraz przyrody. Do wzięcia udziału konieczna jest rejestracja.
Wśród odznaczonych Medalami Komisji Edukacji Narodowej znalazł się dr hab. Maciej Jakubowski, dyrektor Instytutu Badań Edukacyjnych - Państwowego Instytutu Badawczego oraz pracownicy i współpracownicy Instytutu. Medale wręczyła minister edukacji Barbara Nowacka.
7 października 2025 r. w Instytucie Badań Edukacyjnych - Państwowym Instytucie Badawczym ogłoszone zostały wyniki Międzynarodowego Badania Nauczania i Uczenia się TALIS 2024. Wydarzenie zainaugurowali Sekretarz Stanu w Ministerstwie Edukacji Katarzyna Lubnauer oraz dyrektor IBE PIB dr hab. Maciej Jakubowski.
Polscy nauczyciele, choć zadowoleni z pracy, czują się niedoceniani. Mają silną motywację wewnętrzną, a jednocześnie są przytłoczeni relacjami z rodzicami oraz odpowiedzialnością za wyniki i dobrostan uczniów. Satysfakcjonują ich warunki zatrudnienia, ale nie wynagrodzenia – m.in. takie wnioski wynikają z najnowszej edycji Międzynarodowego Badania Nauczania i Uczenia się - TALIS 2024.
IBE PIB przygotował i przekazał Ministerstwu Edukacji Narodowej raport badawczy podsumowujący pierwsze efekty zmian w zadawaniu prac domowych. Analiza oparta jest na danych z ponad 7500 ankiet z reprezentatywnej próby 2081 szkół.
Poradnik dla studentów i studentek "Jak uczyć się na studiach"? autorstwa pracowników Zespołu Badań Nauczycieli i Dydaktyki IBE PIB to publikacja pokazująca narzędzia i strategie wspierająca skuteczne uczenie się.
W IBE PIB zakończono prace nad projektami podstaw programowych dla przedszkola i większości przedmiotów w szkołach podstawowych. Dokumenty są już dostępne na stronie instytutu.
Smartfony, media społecznościowe i AI to codzienność młodych ludzi. Nowa publikacja pokazuje, jak wspierać dzieci i nastolatków w mądrym korzystaniu z technologii, by stała się narzędziem rozwoju, a nie źródłem zagrożeń.