Pedagogów, psychologów oraz wychowawców pracujących w szkołach podstawowych (klasy IV-VIII) serdecznie zapraszamy do udziału w pilotażu programu warsztatów pt. „I’M WELL, czyli MAM SIĘ DOBRZE” stanowiącego część projektu „Szkoła dostępna dla wszystkich” realizowanego przez Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy, w partnerstwie z UNICEF oraz Ministerstwo Edukacji Narodowej.
Konferencja o kwalifikacjach i umiejętnościach Polaków łącząca różne perspektywy: edukacji, pracy i cyfryzacji już 19 marca! Do rozmowy zaprosiliśmy osoby i instytucje zajmujące się edukacją, rynkiem pracy, doradztwem edukacyjnym i zawodowym oraz najnowszymi technologiami. Porozmawiajmy wspólnie, uwzględniając zarówno perspektywę rozwiązań systemowych, jak i potrzeb nas wszystkich.
Wystartowaliśmy z kolejnym etapem prac, które dopasują system oświaty do potrzeb nauczycieli i uczniów. Przygotowaliśmy ankietę dla pedagogów pracujących w przedszkolach i szkołach podstawowych.
Dziękujemy za zaangażowanie! Już ponad 10 tysięcy osób wypełniło ankiety, które pozwolą nam lepiej przygotować reformę oświaty.
Wspieranie dostępności edukacji dla uczniów ze zróżnicowanymi potrzebami edukacyjnymi jest wyzwaniem, przed którym stoi cały świat. Jak podeszły do temat inne kraje i czego możemy się nauczyć z ich doświadczeń w tym zakresie?
Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej rozpoczyna realizację pilotażu badania PIRLS, czyli Międzynarodowego Badania Postępów Biegłości w Czytaniu (Progress in International Reading Literacy Study). To już piąta edycja badania, której inicjatorem i głównym organizatorem jest Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych (International Association for the Evaluation of Educational Achievement, IEA)
Nauczyciele, pracownicy naukowi, edukatorzy, samorządowcy – przedstawiciele m.in. tych środowisk zostali powołani 16 stycznia br. do nowo powstałej Rady ds. monitorowania wdrażania reformy oświaty im. Komisji Edukacji Narodowej. - Chcemy, żeby pomysły na to, jak zmieniać edukację, wychodziły od nauczycieli, którzy faktycznie będą wdrażać tę reformę, a nie zawsze są blisko i ich głos przez wiele lat był pomijany – podkreślił zastępca dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego dr Tomasz Gajderowicz.