Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny
Rusza badanie

Rusza badanie "Uczenie się dorosłych Polaków"

Dlaczego się uczymy? Co nas do tego motywuje, a co zniechęca? Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy właśnie rozpoczął kolejną edycję badania "Uczenie się dorosłych Polaków".
Rada chce większego wsparcia dla nauczycieli

Rada chce większego wsparcia dla nauczycieli

– Chcemy włączyć w nauczanie przedmiotowe troskę o wartości i postawy. Musimy stworzyć nauczycielom dobre warunki pracy i umożliwić wsparcie, tam gdzie jest ono potrzebne – stwierdził prof. Zbigniew Marciniak, przewodniczący Rady ds....

Jak zbudować zaufanie do mikropoświadczeń cyfrowych?

Jak zbudować zaufanie do mikropoświadczeń cyfrowych?

Cyfrowe mikropoświadczenia zdobywają świat – szacuje się, że wydano ich już nawet 300 milionów. Dużym wyzwaniem pozostaje jednak kwestia jakości i zaufania. Sytuację może zmienić model tworzony przez IBE PIB.
Szkolenia dla autorów podstaw programowych 

Szkolenia dla autorów podstaw programowych 

Zapraszamy do zapoznania się cyklem szkoleń online dla ekspertów, którzy przygotowują podstawy programowe wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w szkole podstawowej.
Dział aktualności - znak graficzny

Seminarium metodyczno-naukowe dla kadr systemu oświaty z województwa opolskiego: Ocenianie dla rozwoju

Seminarium metodyczno-naukowe dla kadr systemu oświaty z województwa opolskiego: Ocenianie dla rozwoju

Instytut Badań Edukacyjnych - Państwowy Instytut Badawczy i Opolski Kurator Oświaty Joanna Raźniewska serdecznie zapraszają do udziału w seminarium metodyczno-naukowym dla kadr systemu oświaty z województwa opolskiego,
w szczególności: dyrektorów i dyrektorki publicznych i niepublicznych szkół podstawowych/ponadpodstawowych, pracowników kuratorium oświaty, doradców metodycznych z woj. opolskiego pod tytułem: „Ocenianie dla rozwoju – założenia, wyzwania, instrumenty wsparcia”.

Wydarzenie to odbędzie się 05 marca br. (godz. 10:00 – 15:30)

Celem seminarium będzie przekazanie informacji nt. założeń i praktyki oceniania wspierającego uczenie się oraz rozwój uczniów i uczennic, ujęcia tematyki oceniania z perspektywy psychologii edukacyjnej, a także kluczowych wyzwań w tym obszarze dla szkoły podstawowej. Dodatkowo podczas panelu dyskusyjnego omówione zostaną dobre praktyki sprzyjające motywowaniu uczniów i uczennic do rozwoju.  

Informacje dotyczące wydarzenia

Rozpoczęcie 05.03.2025
Zakończenie 05.02.2025
Lokalizacja Opole
Projekt Wspieranie dostępności edukacji dla dzieci i młodzieży, Seminarium