Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny
Rusza badanie

Rusza badanie "Uczenie się dorosłych Polaków"

Dlaczego się uczymy? Co nas do tego motywuje, a co zniechęca? Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy właśnie rozpoczął kolejną edycję badania "Uczenie się dorosłych Polaków".
Rada chce większego wsparcia dla nauczycieli

Rada chce większego wsparcia dla nauczycieli

– Chcemy włączyć w nauczanie przedmiotowe troskę o wartości i postawy. Musimy stworzyć nauczycielom dobre warunki pracy i umożliwić wsparcie, tam gdzie jest ono potrzebne – stwierdził prof. Zbigniew Marciniak, przewodniczący Rady ds....

Szkolenia dla autorów podstaw programowych 

Szkolenia dla autorów podstaw programowych 

Zapraszamy do zapoznania się cyklem szkoleń online dla ekspertów, którzy przygotowują podstawy programowe wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w szkole podstawowej.
Profil absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych – ruszają konsultacje!

Profil absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych – ruszają konsultacje!

Instytut Badań Edukacyjnych (IBE-PIB) zaprasza do udziału w konsultacjach pierwszej wersji profilu absolwenta i absolwentki szkół ponadpodstawowych. Dokument powstał w oparciu o rozmowy z przedstawicielami szkół, szkolnictwa wyższego oraz...

Dział aktualności - znak graficzny

IBE

17
Gru
2024

Education for the Future. Challenges to Curriculum Design and Effective Implementation.

17.12.2024 08:00 -16:00
Education for the Future. Challenges to Curriculum Design and Effective Implementation.

Celem tegorocznej edycji OECD Global Forum jest wymiana doświadczeń między krajami OECD w zakresie projektowania i wdrażania skutecznych programów nauczania. Jak budować programy nauczania, aby uwzględnić potrzeby współczesnego świata, kwestie migracji, cyfryzacji edukacji, dzieci ze specjalnymi potrzebami, rozwój nauczycieli? Jak wspierać równość, różnorodność i edukację włączającą? 

17 grudnia 2024 r. zapraszamy do uczestnictwa ONLINE (z tłumaczeniem na polski) i włączenia się do dyskusji na temat skuteczności programów nauczania w zapewnianiu rozwoju społecznego i wpływaniu na to, jacy absolwenci będą w przyszłości wchodzić na rynek pracy. Transmisja konferencji z tłumaczeniem na język polski będzie dostępna na kanale YouTube Instytutu.

Wydarzenie będzie okazją do podzielenia się dobrymi praktykami, rozwiązaniami i sprawdzonymi strategiami, które mogą stać się inspiracją dla Polski i innych krajów. Wśród prelegentów znajdą się obecni i byli ministrowie edukacji, specjaliści ds. tworzenia i wdrażania programów nauczania, eksperci edukacyjni i badacze w tej dziedzinie. Uczestnicy to międzynarodowi i polscy członkowie społeczności związanej z edukacją.

Sesja plenarna Globalnego Forum w dniu 17 grudnia 2024 r. będzie pełnić rolę forum dyskusyjnego ekspertów z całego świata zajmujących się różnymi dziedzinami związanymi z edukacją. Ważnymi punktami programu będą wystąpienia wprowadzające Ministry Edukacji Polski oraz Ministry Edukacji Estonii, a także masterclass prowadzone przez najlepszych specjalistów z dziedziny projektowania i wdrażania programów nauczania opartych na dowodach naukowych oraz wyzwań, przed którymi stoi edukacja przy wdrażaniu nowych rozwiązań.

Więcej informacji pod linkiem: https://ibe.edu.pl/pl/opis

Wydarzenie odbędzie się w formule hybrydowej z udziałem ekspertów z całego świata. Rejestracja na konferencję stacjonarną w Warszawie (16-17 grudnia). Zapraszamy osoby zainteresowane dostosowaniem programów nauczania do potrzeb współczesnego świata w międzynarodowym kontekście.

Dla chętnych dostępna będzie transmisja online z tłumaczeniem na język polski. Osoby zainteresowane transmisją online z wydarzenia zachęcamy do wypełnienia formularza online.

W dniu poprzedzającym (16 grudnia) wyślemy wiadomość na wskazany mail z przypomnieniem o wydarzeniu i linkiem do transmisji.

16
Gru
2024

Education for the Future. Challenges to Curriculum Design and Effective Implementation.

16.12.2024 08:00 -19:30
Education for the Future. Challenges to Curriculum Design and Effective Implementation.

Celem tegorocznej edycji OECD Global Forum jest wymiana doświadczeń między krajami OECD w zakresie projektowania i wdrażania skutecznych programów nauczania. Jak budować programy nauczania, aby uwzględnić potrzeby współczesnego świata, kwestie migracji, cyfryzacji edukacji, dzieci ze specjalnymi potrzebami, rozwój nauczycieli? Jak wspierać równość, różnorodność i edukację włączającą? 

17 grudnia 2024 r. zapraszamy do uczestnictwa ONLINE (z tłumaczeniem na polski) i włączenia się do dyskusji na temat skuteczności programów nauczania w zapewnianiu rozwoju społecznego i wpływaniu na to, jacy absolwenci będą w przyszłości wchodzić na rynek pracy. Transmisja konferencji z tłumaczeniem na język polski będzie dostępna na kanale YouTube Instytutu.

Wydarzenie będzie okazją do podzielenia się dobrymi praktykami, rozwiązaniami i sprawdzonymi strategiami, które mogą stać się inspiracją dla Polski i innych krajów. Wśród prelegentów znajdą się obecni i byli ministrowie edukacji, specjaliści ds. tworzenia i wdrażania programów nauczania, eksperci edukacyjni i badacze w tej dziedzinie. Uczestnicy to międzynarodowi i polscy członkowie społeczności związanej z edukacją.

Sesja plenarna Globalnego Forum w dniu 17 grudnia 2024 r. będzie pełnić rolę forum dyskusyjnego ekspertów z całego świata zajmujących się różnymi dziedzinami związanymi z edukacją. Ważnymi punktami programu będą wystąpienia wprowadzające Ministry Edukacji Polski oraz Ministry Edukacji Estonii, a także masterclass prowadzone przez najlepszych specjalistów z dziedziny projektowania i wdrażania programów nauczania opartych na dowodach naukowych oraz wyzwań, przed którymi stoi edukacja przy wdrażaniu nowych rozwiązań.

 

Więcej informacji pod linkiem: https://ibe.edu.pl/pl/opis

Wydarzenie odbędzie się w formule hybrydowej z udziałem ekspertów z całego świata. Rejestracja na konferencję stacjonarną w Warszawie (16-17 grudnia). Zapraszamy osoby zainteresowane dostosowaniem programów nauczania do potrzeb współczesnego świata w międzynarodowym kontekście.

Dla chętnych dostępna będzie transmisja online z tłumaczeniem na język polski. Osoby zainteresowane transmisją online z wydarzenia zachęcamy do wypełnienia formularza online.

W dniu poprzedzającym (16 grudnia) wyślemy wiadomość na wskazany mail z przypomnieniem o wydarzeniu i linkiem do transmisji.

04
Gru
2024

Konferencja online: TIMSS 2023-podsumowanie wyników badania

04.12.2024 09:50 -11:00

W trakcie konferencji online przedstawione zostaną szczegółowe wyniki badania TIMSS.

27
Cze
2024

Ogłoszenie wyników badań PISA w zakresie umiejętności finansowych

27.06.2024
Ogłoszenie wyników badań PISA w zakresie umiejętności finansowych

Badanie umiejętności finansowych PISA jest źródłem cennych informacji na temat poziomu umiejętności polskich uczniów na tle rówieśników z innych krajów, a także zmian w poziomie tych umiejętności. Pozwala to inspirować i wzbogacić dyskusje dotyczące skuteczności edukacji finansowej w Polsce i działań podejmowanych w tym zakresie przez różne instytucje. W badaniu PISA uczestniczą 15-latkowie, czyli osoby, które – jak można oczekiwać – powinny już posiadać podstawowy zasób wiedzy i umiejętności niezbędnych do podejmowania celnych decyzji finansowych.