Dr Marcin Trepczyński o chatbotce ZeteRKa
Prezentacja "Czatbot Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji – narzędzie do automatycznego wspierania doradztwa edukacyjno-zawodowego" podczas 2. kongresu Nauka dla Społeczeństwa.
Prezentacja "Czatbot Zintegrowanego Rejestru Kwalifikacji – narzędzie do automatycznego wspierania doradztwa edukacyjno-zawodowego" podczas 2. kongresu Nauka dla Społeczeństwa.
Znamy już wyniki dodatkowej części badania PISA 2022 dotyczącej umiejętności finansowych. Polscy piętnastolatkowie znacznie częściej niż we wcześniejszych edycjach deklarowali korzystanie z usług bankowych, a pod względem częstotliwości dokonywania płatności za pomocą smartfona czy zakupów przez internet wyróżniają się na tle rówieśników z innych krajów.
W środę 26 czerwca mieliśmy w IBE przyjemność gościć Ministrę Edukacji Barbarę Nowacką, Wiceministrę Edukacji Katarzynę Lubnauer, Dyrektora Generalnego Ministerstwa Edukacji Narodowej Roberta Bartolda oraz szefa Gabinetu Politycznego Ministra Adę Guźniczak.
W monografii „Błąd w dydaktyce. Przyczyny powstawania, mechanizmy, szanse dydaktyczne. Na podstawie rozwiązań zadań z badania PISA” Krzysztof Biedrzycki, Marcin M. Chrzanowski i E. Barbara Ostrowska skupiają się na błędzie i jego roli w dydaktyce. Autorzy wychodzą z założenia, iż problemem w nauczaniu nie są popełniane przez uczniów błędy, lecz to, co się z nimi w procesie dydaktycznym robi.
Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza na konferencję online, na której ogłoszone zostaną wyniki badania umiejętności finansowych realizowanego w ramach PISA 2022.
Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza do wzięcia udziału w wysłuchaniu publicznym w sprawie profilu absolwenta w piątek 28 czerwca 2024, w godzinach 10:00 - 15:00.
Instytut Badań Edukacyjnych i Ministerstwo Edukacji Narodowej zapraszają do zgłaszania propozycji i uwag w sprawie nowego przedmiotu – edukacja obywatelska. Wysłuchanie publiczne już 20 czerwca.
Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza na konferencję inaugurującą projekt „Kształtowanie kompetencji - od profilu do praktyki - opracowanie profilu absolwenta z uwzględnieniem założeń i koncepcji koniecznych zmian w kształceniu ogólnym”. Wydarzenie skupiać się będzie na tematyce kompetencji absolwentów przedszkoli i szkół podstawowych oraz kształtowania przyszłości edukacji.
Polscy piętnastolatkowie z wysoką pozycją na świecie pod względem umiejętności myślenia kreatywnego. W ramach badania PISA 2022 zrealizowano dodatkową część sprawdzającą umiejętności uczniów w tym zakresie. Instytut Badań Edukacyjnych, odpowiedzialny za przeprowadzenie badania w Polsce, opublikował krajowy raport z badania. Badanie zrealizowano w marcu i kwietniu 2022 roku.