Inteligencja, poziom umiejętności pisania czy liczenia – to wiąże się z tym, które tytuły gier komputerowych wybierają uczniowie. Z badań IBE widać też drugą stronę. Różne gry w różny sposób mogą potencjalnie wpływać na rozwój dzieci. Dotyczy to również gier planszowych

Rozpoczął się nowy projekt Instytutu Badań Edukacyjnych. Każda chętna poradnia psychologiczno-pedagogiczna może otrzymać nowoczesne testy do diagnozowania dzieci. Psychologowie zyskają narzędzia, dzieci i rodzice – najlepszą wiedzę o stanie dziecka, a naukowcy będą mogli sprawdzić, jak funkcjonują przygotowane przez nich testy

Uczniowie ostatniej klasy szkoły podstawowej częściej czytają w wolnym czasie niż gimnazjaliści. Ale zainteresowania mają podobne – najczęściej wybierają fantastykę, w której bohaterami są osoby w ich wieku. W podstawówce żadnych książek nie czyta ok. 5 proc. dzieci, w gimnazjum już 14 proc. IBE opublikował wyniki „Badania czytelnictwa dzieci i młodzieży”. Po raz pierwszy w Polsce objęło ono również 12-latków.

86 proc. uczniów II klas liceów ogólnokształcących, którzy w  czerwcu 2014 r. wzięli udział w badaniu Diagnoza przedmaturalna z języka polskiego, z powodzeniem zdałoby egzamin z języka polskiego. Badani mieli jednak problemy z bardziej wyszukanym słownictwem, streszczaniem tekstów i umiejętnością wypowiadania się o złożonych problemach, a także z argumentowaniem

Wiceministrowie, przedstawiciele uczelni i organizacji pozarządowych oraz badacze spotkali się w MEN, by rozmawiać o konieczności opracowania wieloletniego programu poprawy nauczania matematyki. Na spotkaniu zorganizowanym przez Instytut Badań Edukacyjnych mówiono też o wymianie doświadczeń, współpracy naukowej i projektach na najbliższy czas.

Kalendarz wydarzeń

Grudnia   2024
Pon Wt Śr Cz Pt Sob Nie
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31          

NASZE BADANIA