Świetny wynik polskich gimnazjalistów. Uczniowie II klas gimnazjów w czołówce uczniów z najlepszymi wynikami w Międzynarodowym badaniu kompetencji komputerowych i informacyjnych (ICILS). Instytut Badań Edukacyjnych ogłosił wyniki badania ICILS, które mierzy gotowość uczniów do życia w „cyfrowej rzeczywistości”. Badanie sprawdzało, jak gimnazjaliści potrafią ocenić, przekształcić i podzielić się informacją przy użyciu komputera.

W dniu 2 grudnia 2014r odbędzie się konferencja podsumowująca projekt Badania uwarunkowań zróżnicowania wyników egzaminów zewnętrznych realizowana przez Instytut Badań Edukacyjnych. Konferencja skierowana jest do dyrektorów szkół biorących udział w edycjach Ogólnopolskiego Badania Umiejętności Trzecioklasistów (OBUT), kuratorów oświaty, pracowników Ośrodków Doskonalenia Nauczycieli, a także nauczycieli i pracowników systemu egzaminacyjnego. Na konferencji przedstawione zostaną wyniki OBUT edycji 2011-2014. Zaprezentowane zostaną również wyniki działania Dzieci Myślą. Jak skutecznie uczyć dzieci myślenia matematycznego oraz informacje o nowatorskim podejściu do nauczania matematyki na pierwszym etapie edukacyjnym, wykorzystującym rytmikę i gry planszowe.

Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza na konferencję dotyczącą wyników Międzynarodowego Badania Kompetencji Komputerowych i Informacyjnych uczniów II klas gimnazjów, która odbędzie się 20 listopada 2014 r. (czwartek)

Inteligencja, poziom umiejętności pisania czy liczenia – to wiąże się z tym, które tytuły gier komputerowych wybierają uczniowie. Z badań IBE widać też drugą stronę. Różne gry w różny sposób mogą potencjalnie wpływać na rozwój dzieci. Dotyczy to również gier planszowych

Rozpoczął się nowy projekt Instytutu Badań Edukacyjnych. Każda chętna poradnia psychologiczno-pedagogiczna może otrzymać nowoczesne testy do diagnozowania dzieci. Psychologowie zyskają narzędzia, dzieci i rodzice – najlepszą wiedzę o stanie dziecka, a naukowcy będą mogli sprawdzić, jak funkcjonują przygotowane przez nich testy

Uczniowie ostatniej klasy szkoły podstawowej częściej czytają w wolnym czasie niż gimnazjaliści. Ale zainteresowania mają podobne – najczęściej wybierają fantastykę, w której bohaterami są osoby w ich wieku. W podstawówce żadnych książek nie czyta ok. 5 proc. dzieci, w gimnazjum już 14 proc. IBE opublikował wyniki „Badania czytelnictwa dzieci i młodzieży”. Po raz pierwszy w Polsce objęło ono również 12-latków.

Kalendarz wydarzeń

Listopada   2024
Pon Wt Śr Cz Pt Sob Nie
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30  

NASZE BADANIA