Więcej agresji w szkole to gorsze wyniki w nauce
W Polsce istnieje większe zagrożenie przemocą w szkole niż w innych krajach OECD. Tak wynika z najnowszego raportu z badania PISA, które zostało przeprowadzone w kilkudziesięciu krajach świata.
W Polsce istnieje większe zagrożenie przemocą w szkole niż w innych krajach OECD. Tak wynika z najnowszego raportu z badania PISA, które zostało przeprowadzone w kilkudziesięciu krajach świata.
Czy inżynier mechanik z Brzeźnicy ma taką samą wiedzę i umiejętności jak jego kolega po fachu z Trondheim? Czy recepcjonista z Palermo poradzi sobie z pracą w hotelu w Mielnie? Na to pytanie odpowiedzą europejscy eksperci, którzy na dwa dni przyjeżdżają do Warszawy na konferencję PLA (Peer Learning Activity).
25 lat temu poziom bezrobocia w tej świętokrzyskiej miejscowości wynosił prawie 40 procent. Teraz raczej jest tam problem ze znalezieniem pracownika. Wszystko dlatego, że kilkanaście lat temu mieszkańcy Bałtowa – przedsiębiorcy, lokalne władze, społecznicy – wpadli na szalone pomysły i zaczęli je realizować.
Jednym z nich było wybudowanie parku jurajskiego. Dzięki dinozaurom obecnie do Bałtowa zjeżdża kilkaset tysięcy turystów rocznie. Gmina przestawiła się na gospodarkę związaną z turystyką, mieszkańcy przebranżowili się, obecnie Bałtów jest świetnie prosperującym samorządem.
Jak kształcić dzieci z autyzmem razem z ich typowo rozwijającymi się rówieśnikami? W Zespole Szkół nr 31 w Toruniu model takiego kształcenia integracyjnego wypracowano i realizuje się już od 10 lat. Dlatego też właśnie w szkole w Toruniu odbyła się 7 kwietnia 2017 r. się IV Konferencja Oświatowa pt. „Autyzm – droga do samodzielności”.
Inne dzieci mają większą pogodę ducha, ale młodzi Polacy bardzo nie odstają. Polska znalazła się minimalnie poniżej średniej krajów OECD. Tak wynika z części badania PISA dotyczącego poczucia szczęścia uczniów.
6-7 kwietnia 2017 pracownicy Zespołu Dydaktyk Szkolnych Instytutu Badań Edukacyjnych dr E. Barbara Ostrowska i dr Marcin M. Chrzanowski uczestniczyli w II ogólnopolskiej konferencji: O edukacji inaczej – Edukacja oparta na dowodach zorganizowanej przez Wydział Nauk Biologicznych Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli. Wygłosili referat pt.: Przedmioty przyrodnicze kluczem do naukowego myślenia – co wynika z badań?
Lekcje fizyki nie muszą polegać na wkuwaniu XVII-wiecznych zasad dynamiki Newtona. Uczniowie chętnie zanurzą się w świat fizycznych prawidłowości, jeżeli tylko odnosi się do realiów życiowych, zwłaszcza zagadnień bliskich młodemu pokoleniu: sportu, rozrywki, nagłówków w portalach internetowych. Stąd zaproszenie dla nauczycieli fizyki do współtworzenia projektów edukacyjnych SAT Project – „od śrubki do satelity”
Przedstawiciele IBE uczestniczyli 6 kwietnia 2017 r. w konferencji pt. „Dwa światy? Metody poszukiwania pracy i metody rekrutacji. Porównanie na przykładzie aglomeracji poznańskiej”, zorganizowanej przez Obserwatorium Gospodarki i Rynku Pracy Aglomeracji Poznańskiej Centrum Doradztwa Zawodowego dla Młodzieży.
25 kwietnia 2017 r. w Ministerstwie Energii odbędzie się II Edukacyjne Forum Energetyki Jądrowej. Ministerstwo zaprasza reprezentantów uczelni, kuratoriów oświaty, szkół oraz placówek doskonalenia nauczycieli. Celem konferencji jest wypracowanie rekomendacji dla strategii kształcenia kadr na potrzeby energetyki jądrowej.