Na przełomie marca i kwietnia 2018 roku, na próbie 36 szkół podstawowych z terenu województw: mazowieckiego, śląskiego i warmińsko-mazurskiego przeprowadzony został pilotaż badania TIMSS 2019. W kwietniu i maju bieżącego roku na próbie aż 150 szkół podstawowych z całego kraju odbyło się natomiast badanie główne. Po zebraniu zeszytów testowych i ankiet wypełnianych przez uczniów, rozpoczęła się faza kodowania zadań otwartych. Co to właściwie oznacza? Posłuchajmy Joanny Kaźmierczak, ekspertki z zespołu TIMSS:
Badanie TIMSS
Celem badania TIMSS jest porównanie poziomu wiedzy i rozumowania uczniów z różnych krajów w zakresie matematyki i nauk przyrodniczych. Badania obejmują zwykle uczniów klas czwartych. W skali międzynarodowej TIMSS koordynowany jest przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych – IEA, a w Polsce przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Obok badania PISA, TIMSS jest najważniejszym międzynarodowym porównawczym badaniem edukacyjnym. Jest to też badanie o najdłuższej tradycji, pierwsza edycja odbyła się już w roku 1995. Jak do tej pory Polska wzięła w nim udział trzykrotnie.