Oświadczenie Instytutu Badań Edukacyjnych – Państwowego Instytutu Badawczego
Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy stanowczo sprzeciwia się wszelkim formom mobbingu i dyskryminacji.
Instytut Badań Edukacyjnych – Państwowy Instytut Badawczy stanowczo sprzeciwia się wszelkim formom mobbingu i dyskryminacji.
- Liczba godzin przed ekranem wcale nie gwarantuje wysokich kompetencji, a samoocena uczniów często nie pokrywa się z ich faktycznymi umiejętnościami - wynika z najnowszej analizy Instytutu Badań Edukacyjnych - Państwowego Instytutu Badawczego.
Jak wspierać rozwój pracowników? Odpowiedzią są mikropoświadczenia – cyfrowe odznaki dokumentujące kompetencje i osiągnięcia. To innowacyjne narzędzie rozwijane w IBE PIB pomaga budować przejrzyste ścieżki karier i wzmacnia strategie HR.
Jakie znaczenie mają rodzinne nawyki czytelnicze dla późniejszych wyników w nauce? Sprawdź, co pokazują badania PIRLS i PISA o doświadczeniach czytelniczych polskich uczniów.
Co się stanie, gdy przeniesiemy naukę z sali lekcyjnej… na stadion? Gdy uczniowie spotkają się z tutorami nie przy tablicy, ale w sali klubu sportowego, a ich postępy będą śledzić badacze z IBE - PIB? Tak działa „Playing for Success w Polsce" - program, który otwiera przed uczniami i nauczycielami zupełnie nowe perspektywy.
Narcyzm to temat, który od lat fascynuje naukowców i twórców kultury. Badacze z Polski sprawdzili, jak młode osoby postrzegają narcyzm, a wyniki opublikowali w czasopiśmie naukowym "Edukacja".
Celem zmian w szkołach jest promowanie czytelnictwa wśród dzieci. - Apelujemy o zaufanie polonistom. To świetnie wykształceni fachowcy, którzy umiejętnie dobierają wartościowe lektury - tłumaczy dr Kinga Białek.
Badanie PIRLS to jedno z największych badań edukacyjnych dotyczących oceny umiejętności rozumienia czytanego tekstu uczniów w czwartym roku edukacji szkolnej. Zapraszamy do zapoznania się z procesem przygotowania i realizacji badania.
IBE PIB z dumą ogłasza sukces ogólnopolskiego programu "Przedszkole dostępne dla wszystkich". Od września 2024 do czerwca 2025 aż 729 nauczycieli‑specjalistów z całej Polski wzięło udział w intensywnym cyklu szkoleń.