flaga RPTekst łatwy do czytania

School Performance and GDP in Africa: Estimating the Impact of COVID-19 Using Harmonized Learning Outcomes

DOI: 10.24131/3724.250402

Abstract

The economic difficulties faced by African countries may have been significantly exacerbated by the outbreak of the COVID-19 pandemic, which caused significant disruptions to student learning across the world. In this study, we estimate the relationship between human capital, measured through Harmonized Learning Outcomes, and GDP per capita in African countries based on available historical data. Our estimations indicate that a one standard deviation increase in human capital is associated with roughly a 400 point increase in GDP per capita, with statistical significance found both for primary and secondary school achievements in the educational domains of mathematics and reading. Given the evidence from the literature on the significant economic and educational impacts of the COVID-19 pandemic, this could translate into an economic loss, estimated as being between 70 and 330 US dollars per capita in African countries. We highlight the need for reliable and consistent estimations of school performance in the continent. 

Pobierz plik PDF

Osiągnięcia szkolne i PKB w Afryce: Oszacowanie wpływu COVID-19 z wykorzystaniem Zharmonizowanych Wyników Uczenia się

Streszczenie

Trudności gospodarcze, z jakimi borykają się kraje afrykańskie, mogły zostać znacznie pogłębione przez wybuch pandemii COVID-19, która spowodowała istotne zakłócenia w edukacji uczniów na całym świecie. W niniejszym badaniu szacujemy związek między kapitałem ludzkim, mierzonym za pomocą Zharmonizowanych Wyników Uczenia się (Harmonized Learning Outcomes) a PKB per capita w krajach afrykańskich w oparciu o dostępne dane historyczne. Nasze szacunki wskazują, że wzrost kapitału ludzkiego o jedno odchylenie standardowe wiąże się ze wzrostem PKB per capita o około 400 punktów, przy czym istotność statystyczna została stwierdzona zarówno w przypadku osiągnięć w szkołach podstawowych i średnich, jak i w dyscyplinach matematyki i umiejętności czytania. Biorąc pod uwagę dane z literatury na temat znaczącego wpływu pandemii COVID-19 na gospodarkę i edukację, może to przełożyć się na stratę ekonomiczną szacowaną na poziomie od 70 do 330 dolarów amerykańskich per capita w krajach afrykańskich. Zwracamy uwagę na potrzebę wiarygodnych i spójnych szacunków wyników edukacyjnych na tym kontynencie.