Edukacja w świetle danych z międzynarodowych badań edukacyjnych (nr 4/2024)
Redakcja kwartalnika „Edukacja” zaprasza do nadsyłania artykułów do tematycznego numeru poświęconego wynikom analiz danych z międzynarodowych badań edukacyjnych.
Zależy nam na wynikach analiz, które wykorzystują publicznie dostępne bazy danych z międzynarodowych badań edukacyjnych (ang. large-scale assessments), takich jak PISA, PIAAC, TIMSS, PIRLS, ICCS, ICILS i TALIS, i prezentują wyniki istotne dla szerokiego kręgu odbiorców. Mogą one dotyczyć Polski lub porównań międzynarodowych oraz takich tematów jak:
- Zróżnicowanie umiejętności i ich uwarunkowania;
- Słabe i mocne strony dzieci, młodzieży lub dorosłych w zakresie umiejętności;
- Nierówności edukacyjne;
- Postawy uczniów i młodzieży i ich uwarunkowania;
- Opinie nauczycieli i deklaracje dotyczące ich praktyk i stosowanych metod nauczania;
- Metodologiczne problemy i wyzwania międzynarodowych badań edukacyjnych.
Przyjmujemy zgłoszenia artykułów w języku polskim i angielskim, ale szczególnie zachęcamy do zgłoszeń w języku angielskim.
Na zgłoszenia rozszerzonego abstraktu (400 - 1000 słów) czekamy do 15 maja 2024. Do końca maja autorzy zostaną poinformowani o wstępnym przyjęciu tekstu. Na pełne teksty czekamy do 31 lipca 2024 roku. Szacowany termin publikacji to grudzień 2024.
Publikacja artykułu uzależniona będzie od jego zgodności z profilem tematycznym numeru oraz uzyskania dwóch pozytywnych recenzji. Szczegóły dotyczące zasad publikacji i procesu recenzyjnego znajdują się na stronie kwartalnika.
Planujemy opublikować 8-10 artykułów, każdy o długości do 8 tysięcy słów łącznie z bibliografią (bez tabel, rycin i wykresów).
Redakcja: Tomasz Gajderowicz, Artur Pokropek, Michał Sitek, Olga Wasilewska
Kontakt: