Hierarchia wartości wychowawców przedszkoli z województwa lubelskiego

  Pobierz plik PDF

Artykuł poświęcony jest zagadnieniu hierarchii wartości wychowawców przedszkoli z województwa lubelskiego. W części teoretycznej wyjaśnia pojęcie wartości w ujęciu wybranych autorów, charakteryzuje typologię wartości oraz dokonuje charakterystyki postaw „być” i „mieć”. W części metodologicznej wyjaśniono odpowiedzi na postawione następujące pytanie badawcze: jakie wartości są najbardziej cenione wśród badanych wychowawców przedszkoli z województwa lubelskiego? W badaniach posłużono się Skalą Postaw Być i Mieć autorstwa B. Grulkowskiego. Na podstawie analizy wyników badań stwierdza się, iż u badanych nauczycieli dominują wartości humanitarne.

Najnowsze artykuły

Teaching forgiveness: Exploring psychoeducational and therapeutic strategies to foster well-being

  • Sebastian Binyamin Skalski Bednarz, Loren L. Toussaint, Jon R. Webb

Uwarunkowania gotowości nauczycieli do doskonalenia własnych kompetencji moralnych

  • Agnieszka Buczak, Izabella Maria Łukasik

Skuteczność zastosowania wirtualnej rzeczywistości (VR) w szkoleniach wysokościowych

  • Michał Kędra, Rafał Muda, Paweł Rosiński

The opinions of adolescents on the methodics of religious education in Poland

  • Marta Buk-Cegiełka, Helena Słotwińska, Janusz Mariański, Paweł Mąkosa, Radosław Rybarski

Fear of taking math exams in the time of COVID-19

  • Jolanta Perek-Białas, Paweł Grygiel, Roman Dolata, Paulina Skórska