W ostatnich latach toczyła się dyskusja na temat sensu zadawania prac domowych, a także tego, jaki mają wpływ na dobrostan ucznia. Ta debata zaowocowała rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 marca 2024 r. o ograniczaniu i indywidualizacji prac domowych w zależności od wieku rozwojowego i możliwości uczniów.
Instytut Badań Edukacyjnych opracował informatory zawierające przykładowe rozwiązania i dobre praktyki przydatne w zadawaniu prac domowych zgodnie z wymogami rozporządzenia. W publikacjach prezentujemy także wnioski, jakiej płyną z badań naukowych na temat prac domowych oraz omawiamy różnorodne czynniki i strategie, wynikające z nich dla praktyki szkolnej.
Przygotowaliśmy trzy części informatora przeznaczone dla nauczycieli i dyrektorów wszystkich etapów edukacyjnych:
Część I. Szkoła podstawowa, klasy I–III - pobierz
Część II. Szkoła podstawowa, klasy IV–VIII - pobierz
Część III. Szkoły ponadpodstawowe - pobierz