Instytut Badań Edukacyjnych - Portal informacyjny

Maciej Tauber, lider projektu ZSK6, powołany do zespołu ds. podstawy programowej wychowania fizycznego

Maciej Tauber, lider projektu ZSK6, powołany do zespołu ds. podstawy programowej wychowania fizycznego

Zadaniem zespołu ds. podstawy programowej wychowania fizycznego, współutworzonego przez Ministrę Edukacji Narodowej, Barbarę Nowacką oraz Ministra Sportu i Turystyki, Sławomira Nitrasa, będzie opracowanie nie tylko podstawy programowej,...

IBE organizatorem konferencji

IBE organizatorem konferencji "Jak wspierać uczniów w samodzielnym uczeniu się?"

Chcesz poznać innowacyjne rozwiązania, które mogą zrewolucjonizować polski system edukacji? Interesujesz się najnowszymi badaniami oraz materiałami wspierającymi proces samodzielnego uczenia się uczniów? Jeśli tak, to zapraszamy na ważne...

Publikacja IBE: Racjonalne usprawnienia w edukacji. Poradnik dla nauczycieli i nauczycielek

Publikacja IBE: Racjonalne usprawnienia w edukacji. Poradnik dla nauczycieli i nauczycielek

W momencie, w którym wyczerpują się możliwości zapewnienia równych praw w dostępie do edukacji w oparciu o uniwersalnie zaplanowane działania (model UDL- projektowanie uniwersalne w edukacji), pojawia się konieczność wdrożenia...

TIMSS 2023 – najważniejsze informacje o badaniu

TIMSS 2023 – najważniejsze informacje o badaniu

4 grudnia 2024 roku poznamy wyniki najnowszej edycji badania TIMSS. Główny organizator badania – Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych (IEA) opublikuje międzynarodowy raport z badania, a zespoły badawcze z...

Dział wydarzenia - znak graficzny

Dział badania- znak graficzny

W ostatnich latach toczyła się dyskusja na temat sensu zadawania prac domowych, a także tego, jaki mają wpływ na dobrostan ucznia. Ta debata zaowocowała rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 marca 2024 r. o ograniczaniu i indywidualizacji prac domowych w zależności od wieku rozwojowego i możliwości uczniów.

Instytut Badań Edukacyjnych opracował informatory zawierające przykładowe rozwiązania i dobre praktyki przydatne w zadawaniu prac domowych zgodnie z wymogami rozporządzenia. W publikacjach prezentujemy także wnioski, jakiej płyną z badań naukowych na temat prac domowych oraz omawiamy różnorodne czynniki i strategie, wynikające z nich dla praktyki szkolnej.

Przygotowaliśmy trzy części informatora przeznaczone dla nauczycieli i dyrektorów wszystkich etapów edukacyjnych: 

Informator dla nauczycieli klas 1 3

Część I. Szkoła podstawowa, klasy I–III - pobierz

 

Informator dla nauczycieli klas 4 8

Część II. Szkoła podstawowa, klasy IV–VIII - pobierz

 

Informator dla nauczycieli szkol ponadpodstawowych

Część III. Szkoły ponadpodstawowe - pobierz