Od inspiracji do plagiatu – o przejawach i problemach postawy odtwórczej. Refleksje jurorów konkursu uczniowskiego

      Pobierz plik PDF

W tym opracowaniu jurorzy ogólnopolskiego konkursu Fizyczne Ścieżki, bazując na ponad 15-letnim doświadczeniu, przedstawiają swoje spojrzenie na problemy postawy odtwórczej przejawianej przez uczniów wykonujących prace konkursowe. Przedstawione kwestie poddane są analizie pod kątem możliwych przyczyn oraz skutków, związanych nie tylko z samym konkursem, ale także szerszymi zjawiskami psychologicznymi i społecznymi. Artykuł może stanowić zbiór wskazówek dla osób zajmujących się ocenianiem różnego rodzaju prac uczniowskich: nauczycieli, pedagogów, a także osób pracujących z uczniami nadprzeciętnie uzdolnionymi i ambitnymi.

Najnowsze artykuły

Teaching forgiveness: Exploring psychoeducational and therapeutic strategies to foster well-being

  • Sebastian Binyamin Skalski Bednarz, Loren L. Toussaint, Jon R. Webb

Uwarunkowania gotowości nauczycieli do doskonalenia własnych kompetencji moralnych

  • Agnieszka Buczak, Izabella Maria Łukasik

Skuteczność zastosowania wirtualnej rzeczywistości (VR) w szkoleniach wysokościowych

  • Michał Kędra, Rafał Muda, Paweł Rosiński

The opinions of adolescents on the methodics of religious education in Poland

  • Marta Buk-Cegiełka, Helena Słotwińska, Janusz Mariański, Paweł Mąkosa, Radosław Rybarski

Fear of taking math exams in the time of COVID-19

  • Jolanta Perek-Białas, Paweł Grygiel, Roman Dolata, Paulina Skórska