Tekst łatwy do czytania

Od inspiracji do plagiatu – o przejawach i problemach postawy odtwórczej. Refleksje jurorów konkursu uczniowskiego

      Pobierz plik PDF

W tym opracowaniu jurorzy ogólnopolskiego konkursu Fizyczne Ścieżki, bazując na ponad 15-letnim doświadczeniu, przedstawiają swoje spojrzenie na problemy postawy odtwórczej przejawianej przez uczniów wykonujących prace konkursowe. Przedstawione kwestie poddane są analizie pod kątem możliwych przyczyn oraz skutków, związanych nie tylko z samym konkursem, ale także szerszymi zjawiskami psychologicznymi i społecznymi. Artykuł może stanowić zbiór wskazówek dla osób zajmujących się ocenianiem różnego rodzaju prac uczniowskich: nauczycieli, pedagogów, a także osób pracujących z uczniami nadprzeciętnie uzdolnionymi i ambitnymi.

Najnowsze artykuły

Resilience edukacyjna, czyli kilka refleksji i analiz teoretycznych na temat „odpornych” uczniów, nauczycieli i szkół

  • Karol Konaszewski, Sebastian Binyamin Skalski-Bednarz, Janusz Surzykiewicz

Rola cech indywidualnych w wyborze strategii uczenia się języków obcych osób dwu- i wielojęzycznych

  • Mateusz Jan Dudka, Grażyna Krasowicz-Kupis

Skuteczność programów wzmacniających odporność psychiczną (resilience) w świetle syntezy badań eksperymentalnych

  • Łukasz Szwejka, Mirosław Rewera, Piotr T. Nowakowski

Nieobecności szkolne a szanse na edukacyjny sukces

  • Aleksandra Jasińska-Maciążek, Roman Dolata