Międzynarodowa Klasyfikacja Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) w edukacji – możliwości i wyzwania

  Pobierz plik PDF

Artykuł prezentuje Międzynarodową Klasyfikację Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia (ICF) w  kontekście edukacyjnym. Omówienie budowy klasyfikacji oraz procedur jej stosowania służy sfor-mułowaniu kluczowych trudności i wyzwań, jakie stoją przed środowiskiem naukowców i praktyków w procesie wdrażania ICF. Autor wskazuje m.in. na: definiowanie granic niepełnosprawności i implikacje dla systemu finansowania wsparcia, zasady kodowania i opracowywania kwalifikatorów, w tym zgod-ność nomenklatury ICF ze słownikiem dyscyplin naukowych, rozwijanie wiedzy i świadomości poten-cjalnych użytkowników ICF. Artykuł zachęca również środowisko ekspertów związanych z edukacją do podjęcia wspólnych prac na rzecz kompetentnej adaptacji ICF w polskiej oświacie.

Najnowsze artykuły

Teaching forgiveness: Exploring psychoeducational and therapeutic strategies to foster well-being

  • Sebastian Binyamin Skalski Bednarz, Loren L. Toussaint, Jon R. Webb

Uwarunkowania gotowości nauczycieli do doskonalenia własnych kompetencji moralnych

  • Agnieszka Buczak, Izabella Maria Łukasik

Skuteczność zastosowania wirtualnej rzeczywistości (VR) w szkoleniach wysokościowych

  • Michał Kędra, Rafał Muda, Paweł Rosiński

The opinions of adolescents on the methodics of religious education in Poland

  • Marta Buk-Cegiełka, Helena Słotwińska, Janusz Mariański, Paweł Mąkosa, Radosław Rybarski

Fear of taking math exams in the time of COVID-19

  • Jolanta Perek-Białas, Paweł Grygiel, Roman Dolata, Paulina Skórska