Doskonalenie procesów z użyciem cyklu PDSA. Przykład naboru podmiotów zewnętrznego zapewniania jakości w ramach Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji

      Pobierz plik PDF

Celem artykułu jest przedstawienie potencjału cyklu PDSA jako metodyki użytecznej w doskonaleniu procesów w publicznych systemach na przykładzie Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. Rozważania oparto na analizie przypadku wyłaniania podmiotów zewnętrznego zapewniania jakości, porównując ze sobą dwa procesy ich naboru. Pierwszy z nich oparty był o nieprecyzyjnie sformułowane kryteria. Zespół badaczy z Instytutu Badań Edukacyjnych, bazując na metodyce cyklu doskonalenia PDSA, opracował założenia ewaluacji tego działania, a następnie zlecił jej przeprowadzenie. Wyniki badania zostały wykorzystane do modyfikacji procedury naboru, dzięki czemu m.in. skrócił się czas trwania oceny merytorycznej wniosków z pięciu do trzech miesięcy, wzrosła satysfakcja uczestników procesu oraz postrzegana transparentność.

Najnowsze artykuły

Teaching forgiveness: Exploring psychoeducational and therapeutic strategies to foster well-being

  • Sebastian Binyamin Skalski Bednarz, Loren L. Toussaint, Jon R. Webb

Uwarunkowania gotowości nauczycieli do doskonalenia własnych kompetencji moralnych

  • Agnieszka Buczak, Izabella Maria Łukasik

Skuteczność zastosowania wirtualnej rzeczywistości (VR) w szkoleniach wysokościowych

  • Michał Kędra, Rafał Muda, Paweł Rosiński

The opinions of adolescents on the methodics of religious education in Poland

  • Marta Buk-Cegiełka, Helena Słotwińska, Janusz Mariański, Paweł Mąkosa, Radosław Rybarski

Fear of taking math exams in the time of COVID-19

  • Jolanta Perek-Białas, Paweł Grygiel, Roman Dolata, Paulina Skórska