Wypełnij ankietę i wesprzyj projekt Instytutu Badań Edukacyjnych
Jesteś rodzicem lub specjalistą pracującym z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych? Wypełnij ankietę i wesprzyj jeden z głównych projektów IBE.
Jesteś rodzicem lub specjalistą pracującym z dziećmi o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych? Wypełnij ankietę i wesprzyj jeden z głównych projektów IBE.
Wypełnij ankietę i wesprzyj międzynarodowe badanie dotyczące wyzwań przed którymi stają nauczyciele w czasie pandemii koronawirusa. Badanie prowadzone jest w ramach działań europejskiej sieci polityk publicznych w zakresie kształcenia migrantów – SIRIUS 2.0.
Od 1 września edukacja wraca do szkół. Ministerstwo Edukacji Narodowej określiło warianty funkcjonowania szkół i placówek w okresie pandemii w sytuacji wystąpienia zakażenia na danym terenie. Nowe wytyczne mają zapewnić bezpieczeństwo uczniów i nauczycieli – to także szansa na realizację projektów międzyprzedmiotowych w szkołach.
Zmiany w zakresie kształcenia zawodowego, rozwój przemysłu 4.0 oraz cyfryzacji, automatyzacji i nowych technologii – o tym w publikacji wydanej w ramach działań ReferNet Polska.
W okresie pandemii koronawirusa edukacja przeniosła się do sfery wirtualnej. Jednym z dominujących tematów w przestrzeni publicznej stało się zdalne nauczanie dzieci i młodzieży. Ale jak wyglądała sytuacja osób dorosłych, korzystających z różnych form aktywności edukacyjnych? Instytut Badań Edukacyjnych to zbadał.
Różnorodność w miejscu pracy to moda czy świadomy wybór? Zmiany postawiły firmy w obliczu nowych zadań, bo efektywne zarządzanie różnorodnością, to spore wyzwanie dla liderów i liderek.
Minister Edukacji Narodowej skierował do uzgodnień międzyresortowych i konsultacji społecznych projekt części szczegółowej Zintegrowanej Strategii Umiejętności.
Jury Nagrody im. Stanisława Ossowskiego za rok 2019 nagrodziło Katarzynę Kalinowską za książkę „Praktyki flirtu i podrywu: studium z mikrosocjologii emocji”.
Instytut Badań Edukacyjnych rozpoczyna terenową realizację badania poświęconego uczeniu się osób dorosłych w Polsce. Badaniu przyświeca idea, że ludzie przez całe życie poszerzają swoją wiedzę, nabywają umiejętności, podnoszą kwalifikacje i czynią to także po zakończeniu edukacji formalnej.